• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸خبرگزاری رویترز روز جمعه هفت …

  • کد خبر : 144625
  • 08 مهر 1402 - 0:30
‌🔸خبرگزاری رویترز روز جمعه هفت …

    ‌🔸خبرگزاری رویترز روز جمعه هفتم مهر، به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی مصمم است در ازای انعقاد یک پیمان دفاعی با ایالات متحده، روابط دیپلماتیک با اسرائیل را آغاز کند. به گفته این منابع که به نام‌شان اشاره نشده است، چنین پیمانی، واشنگتن را ملزم به دفاع از […]

 

‌🔸خبرگزاری رویترز روز جمعه هفت … 681403001696021202

 

‌🔸خبرگزاری رویترز روز جمعه هفتم مهر، به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی مصمم است در ازای انعقاد یک پیمان دفاعی با ایالات متحده، روابط دیپلماتیک با اسرائیل را آغاز کند.
به گفته این منابع که به نام‌شان اشاره نشده است، چنین پیمانی، واشنگتن را ملزم به دفاع از پادشاهی سعودی در برابر حملات خارجی می‌کند، اما دربرگیرنده امتیازهای عمده‌ای برای فلسطینیان و نیز مطالبه آنها برای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی نیست.
@VahidHead

🔸پلیس و مقام‌های درمانی پاکستان می‌گویند حمله‌های بمبگذاران انتحاری به دو مسجد در روز جمعه هفتم مهر همزمان با برگزاری مراسم میلاد پیامبر اسلام باعث کشته شدن بیش از ۶۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر در این کشور شده است.
انفجار اول در ایالت بلوچستان پاکستان، به گفته یک مقام درمانی این منطقه، جان ۵۷ نفر را گرفت.
به گزارش رسانه‌های محلی، گروهی از صوفی‌ها میلاد پیامبر اسلام را در این مسجد جشن گرفته بودند. گروه خودخوانده خلافت اسلامی یا داعش صوفی‌ها را «کفار» می‌نامد.
📹 @VahidAfLine

🔸گزارش‌ها حاکی است که تا عصر روز جمعه هفتم مهر، حدود ۷۵ درصد از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه ساکن ناگورنو- قره‌باغ در یک مهاجرت دسته‌جمعی و سریع این منطقه را ترک کرده‌اند.
مهاجرت دسته‌جمعی ارامنه در پی تصرف منطقه توسط جمهوری آذربایجان، خیلی سریع‌تر از آنچه که تصور می‌رفت روی داد و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده چند ده هزار نفر باقی‌مانده به طور کامل و احتمالا برای همیشه خانه و کاشانه خود را ترک کنند.در پنجمین روز از مهاجرت دسته‌جمعی ارامنه، جاده‌های ناگورنو- قره‌باغ مملو از انواع خودروهای شخصی، اتوبوس، کامیون و حتی تراکتورهایی بود که آوارگان منطقه را به سوی ارمنستان می‌برند. به نظر می‌رسد که اين مهاجرت دسته‌جمعی پایان چند دهه «جنگ ایستا» و قومی در قفقاز جنوبی باشد.
@VahidHead
جمهوری آذربایجان قول داده به تیمی از «کارشناسان» سازمان ملل اجازه بازدید از منطقه قره‌باغ کوهستانی را بدهد.
دولت‌های غربی جمهوری آذربایجان را تحت فشار قرارداده‌اند که به ناظران بین‌المللی اجازه ورود به قره‌باغ را بدهد تا بر رفتار نیروهای این کشور با مردم محلی نظارت کنند. آن‌ها همچنین می خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه نقض حقوق بشر در مورد جمعیت ارمنی ساکن قره‌باغ صورت نمی گیرد.
@VahidHead

🔸دایان فاینستاین، سناتور دمکرات از ایالت کالیفرنیا و یکی از پیشگامان مشارکت زنان در عرصه سیاست آمریکا، روز جمعه هفتم مهر در ۹۰ سالگی درگذشت.
او در سال ۱۹۷۸ به عنوان اولین زن شهردار سانفرانسیسکو و در سال ۱۹۹۲ وارد مجلس سنا شد و بيش از سه دهه کرسی خود را حفظ کرد.
خانم فاینستاین که سالخورده‌ترین عضو مجلس سنا بود به رغم کهولت سن و بیماری حتی تا هفته‌های اخیر در رأی گیری‌های اين مجلس شرکت می‌کرد. او از مدافعان سرسخت ارزش‌های لیبرال نظیر حفاظت از محیط زیست، آزادی زنان در باروری و کنترل فروش و مالکیت اسلحه بود که برای رای‌دهندگان کالیفرنیایی اهمیت فراوانی دارد.
او در‌عین حال یک دمکرات میانه‌رو تلقی می‌شد و با عمل‌گرایی تلاش می‌کرد در گفتگو با جمهوریخواهان راه میانه‌ای برای همکاری دو حزب پیدا کند.
@VahidHead

🔸اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز جمعه، هفتم مهر طرحی را برای آزادی فوری ایوان گرشکویچ، خبرنگار «وال استریت ژورنال»، از روسیه معرفی کردند.
او شش ماه پیش به اتهام جاسوسی بازداشت شد و این اتهام می‌تواند تا ۲۰ سال حبس برایش در پی داشته باشد.
پیش‌نویس این طرح که از حمایت ۲۷ تن از مجموع ۱۰۰ سناتور آمریکایی برخوردار است، توجه‌ها را به ادامه بازداشت گرشکویچ ۳۲ ساله جلب می‌کند.
دادگاه مسکو بررسی درخواست تجدیدنظر این روزنامه‌نگار برای بازداشت پیش از محاکمه را رد کرده است.
@VahidHead

🔸صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید شمار کودکان مهاجر بدون همراه که از نواحی دریایی خطرناک به سمت اروپا عبور می‌کنند در سال جاری میلادی شصت درصد افزایش یافته است.
یونیسف در این باره می‌گوید بیش از یازده هزار کودک از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند. این نهاد خواستار واکنش گسترده اروپا برای حمایت از کودکان و خانواده‌های پناهجو است.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=144625

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.