• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر ام …

  • کد خبر : 158448
  • 02 اردیبهشت 1403 - 4:00
‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر ام …

    ‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حمله منتسب به اسرائیل به اصفهان گفت که هیچ حمله‌ای اتفاق نیافتاده بلکه ریزپرنده‌هایی بوده که برای «فیلمبرداری و تجسس» از «داخل اصفهان» به پرواز درآمدند. او گفته که ارتباط این رویداد با اسرائیل برای مقام‌های ایرانی «اثبات نشده است». او در پاسخ به […]

 

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر ام … 223175001713659408

 

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حمله منتسب به اسرائیل به اصفهان گفت که هیچ حمله‌ای اتفاق نیافتاده بلکه ریزپرنده‌هایی بوده که برای «فیلمبرداری و تجسس» از «داخل اصفهان» به پرواز درآمدند. او گفته که ارتباط این رویداد با اسرائیل برای مقام‌های ایرانی «اثبات نشده است».
او در پاسخ به گفته مجری که اسرائیل تاسیسات اصفهان را بمباران کرد، گفت: «ما تأیید نمی‌کنیم که رژیم اسرائیل شب گذشته حمله‌ای را انجام داده باشد. در حال بررسی دقیق هستیم. آنچه که شب گذشته اتفاق افتاده، پرواز کوتاه ۲ یا ۳ کوادکوپتر که از همان اصفهان به پرواز در آمدند، بر آسمان اصفهان بوده است.»
@VahidHeadli

🔸العربیه به نقل از منابعی خبر داد دولت جو بایدن از پنتاگون، وزارت امور خارجه و سازمان‌های امنیتی آمریکا خواسته است در مورد حمله به اصفهان سکوت کنند.
این درخواست سکوت، با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه، به ویژه از سوی جمهوری اسلامی مطرح شده است.
به گفته العربیه، با وجود این تاکید، مقام‌های آمریکایی در مصاحبه‌هایشان نگرانی خود را از تغییر سطح روابط جمهوری اسلامی و اسرائیل بیان کرده‌اند، چرا که اکنون تابوی حملات مستقیم میان جمهوری اسلامی و اسرائیل شکسته شده است.
iranintl


🔸یک دادگاه عمومی در تهران دولت آمریکا را به دلیل «مشارکت در تأسیس ساواک و حمایت» از حکومت پهلوی مجرم شناخت.
به نوشته میزان،‌ خبرگزاری قوه قضاییه، شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران در پی محکوم شناختن دولت ایالات متحده جریمه‌ای نقدی معادل بیش از یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار برای آمریکا تعیین کرده است.
آن طور که در خبر میزان آمده و در همه رسانه‌های حکومتی بدون هیچ توضیحی تکرار شده، این پرونده در پی شکایت «۱۵ نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب» ۱۳۵۷ تشکیل شده است.
@VahidHeadli

🔸وقوع سیلاب‌های ناشی از بارش‌های سنگین در پاکستان و افغانستان، تاکنون دست‌کم ۱۶۸ کشته برجا گذاشته است. انتظار می‌رود این شرایط جوی تا یک هفته دیگر ادامه یابد.
@VahidHeadli

🔸وزیر خارجه ترکیه روز شنبه با اشاره به بحران جاری و تنش میان جمهوری اسلامی و اسرائیل تأکید کرد که «اولویت اول باید پایان اشغال فلسطین به دست اسرائیل و راه حل دوکشوری باشد».
ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان رابطه نزدیکی با گروه حماس دارد که توسط آمریکا و اروپا گروه تروریستی تلقی می‌شود.
@VahidHeadli
در روزی که قرار است اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با رئیس جمهور ترکیه به مذاکره بنشیند، وال استریت جورنال نوشت که رهبران این گروه به دنبال یافتن جایگزینی برای قطر به عنوان میزبان خود هستند.
@VahidHeadli

🔸کره شمالی می‌گوید یک «کلاهک بسیار بزرگ» را که برای قرار گرفتن بر روی موشک‌های کروز طراحی شده، آزمایش کرده است.
کره شمالی گفته است که این آزمایش‌ها «بخشی از فعالیت‌های منظم» سازمان موشکی این کشوراست و «هیچ ربطی به اوضاع جاری ندارد.»
@VahidHeadli

🔸هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی جمعه شب نقاط گوناگونی در نوار غزه را در هم کوبیدند و گزارش شده که دست‌کم ۹ نفر، از جمله چهار کودک، در رفح کشته شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸مقامات پلیس نیویورک می‌گویند مردی روز جمعه در خارج از ساختمان دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک، جایی که محاکمه مهم دونالد ترامپ برگزار می‌شد، در مقابل دوربین خبرنگاران خود را به آتش کشید [و امروز اعلام شد که درگذشت]
محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره پورن، در دادگاهی در منهتن نیویورک در جریان است و روز جمعه انتخاب اعضای هیات منصفه این دادگاه پایان یافت.
پلیس اضافه کرده است نشانه‌ای دال بر قصد این فرد برای هدف قرار دادن دونالد ترامپ در دست نیست.
به گزارش رویترز، شاهدان عینی گفته‌اند که این مرد قبل از به آتش کشیدن خود برگه‌هایی را از کوله پشتی‌اش بیرون آورد و آنها را به هوا پرتاب کرد.
پلیس نیویورک این مرد را مکس آزارِلو ٬ اهل ایالت فلوریدا٬ معرفی کرده است و می‌گوید او به «نظریه توطئه» اعتقاد داشت.
@VahidHeadli

🔸هم‌زمان با اعلام خروج نیروهای حافظ صلح روسی از قره‌باغ کوهستانی، ارمنستان توافق کرد که چهار روستای دیگر جمهوری آذربایجان در منطقه «قزاق» را به این کشور بازگرداند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=158448

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.