• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸خبرگزاری‌های ایران از درگیری …

  • کد خبر : 157677
  • 22 فروردین 1403 - 0:00
‌🔸خبرگزاری‌های ایران از درگیری …

    ‌🔸خبرگزاری‌های ایران از درگیری مأموران انتظامی با افراد گروه جیش‌العدل در شهر «سیب و سوران» در استان سیستان و بلوچستان خبر داده‌اند که در نتیجه آن دست‌کم پنج مأمور کشته شدند. خبرگزاری دولتی ایرنا روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین اعلام کرد در این درگیری علاوه بر کشته شدن ۵ مأمور انتظامی، عده دیگری از […]

 

‌🔸خبرگزاری‌های ایران از درگیری … 785138001712694602

 

‌🔸خبرگزاری‌های ایران از درگیری مأموران انتظامی با افراد گروه جیش‌العدل در شهر «سیب و سوران» در استان سیستان و بلوچستان خبر داده‌اند که در نتیجه آن دست‌کم پنج مأمور کشته شدند.
خبرگزاری دولتی ایرنا روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین اعلام کرد در این درگیری علاوه بر کشته شدن ۵ مأمور انتظامی، عده دیگری از آنها نیز زخمی شده‌اند و گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
@VahidHeadli

🔸مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد طبق مصوبه جدید، سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی، شامل اسنپ و تپسی، قطع می‌شود، اما مدیرعامل این شرکت مدعی شد این سهمیه از چند ماه قبل با تصمیم وزارت کشور قطع شده است.
علی‌اکبر عرب‌عامری تصریح کرد سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی امسال اختصاص پیدا نخواهد کرد و شرکت ملی پخش در این زمینه تصمیم‌گیر نبوده است.
@VahidHeadli

🔸پس از هفته‌ها جنجال بر سر تصاحب زمین ۴۲۰۰ متری توسط کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، سخنگوی قوه قضائیه ادعا کرد که در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ معامله انتقال زمین اُزگُل «اقاله شده» و موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» متعلق به صدیقی و پسرانش، این زمین را رسماً به حوزه علمیه خمینی برگردانده است.
@VahidHeadli

🔸فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) خبر داد که سلاح‌های سبک و مهمات ارسالی از سوی ایران که در مسیر انتقال به حوثی‌های یمن توقیف شده بود، هفته گذشته به اوکراین تحويل داده شده است.
@VahidHeadli
سنتکام می‌گوید این تسلیحات، شامل بیش از ۵ هزار قبضه کلاشنیکف، تیربار، تفنگ تک‌تیرانداز، آر‌پی‌جی-۷ و بیش از ۵۰۰ هزار گلوله ۷.۶۲ میلی‌متری، به اوکراین کمک خواهد کرد که در برابر تهاجم روسیه از خود دفاع کند.
@VahidHeadli

🔸وزارت کشور جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه جدیدی اعلام کرد که «مهاجرین افغانستانی باید به سرزمین خود برگردند و افغانستان را آباد سازند.»
در این بیانیه کوتاه به صورت فهرست‌وار و بدون توضیحات دیگر تنها آمده است که «افراد (اتباع خارجی) بدون مجوز، توسط کارگزاران مربوطه به کشورشان بازگشت داده خواهند شد. امکان پذیرش افغانستانی‌ها در کشور وجود ندارد و ساماندهی آن دسته از افغانستانی‌هایی که مجاز به حضور موقت در کشور شده‌اند، ضروری است.»
روابط عمومی وزارت کشور در پایان این بیانیه، بدون توضیحی نوشته است که این بیانیه «در پاسخ به تلاش برخی سایت‌ها برای ایجاد افغانستان‌ستیزی» صادر شده است.
@VahidHeadli

🔸در ادامه پدیده خودکشی‌های پیاپی پرستاران و پزشکان جوان در ایران، خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه از خودکشی یک پرستار ۳۲ ساله به نام «ساسان» در بیمارستان «امام خمینی» کرمانشاه خبر داد.
بنابر این گزارش، این پرستار در بخش مسمومیت، یعنی بخشی که با «خودکشی» در ارتباط است، کار می‌کرد و در همان بیمارستان و در یکی از تخت‌های همان بخش، جان سپرده است.
دوستان و همکارانش گفته‌اند که «ساسان بعد از عدم تمدیدِ قراردادش و به دلیل فشارهای روحی به زندگی خود پایان داده است.»
@VahidHeadli

🔸آژانس تغییرات اقلیمی وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرد ماه مارس امسال گرم‌ترین ماه مارس در جهان از زمان ثبت دمای هوا بوده است.
مارس همچنین دهمین ماه متوالی گزارش شده که دمای هوا در تمامی جهان بالاتر از حد میانگین بود. در این ماه، دما به طور میانگین ۱.۵۸ درجه سانتیگراد بالاتر ثبت شده است.
سامانتا برگس از گروه تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا سه‌شنبه ۲۱ فروردین گفت تمامی رکوردهای پیشین آب و هوایی هم برای دمای هوا و هم در برای دمای سطح اقیانوس‌ها شکسته شده است.
@VahidHeadli

🔸وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای از آغاز محدودیت صادرات ۵۴ قلم کالا به اسرائیل به‌دلیل «ادامه حملات» این کشوربه غزه، از سه‌شنبه ۲۱ فروردین خبر داد.
اسرائیل بلافاصله در واکنش تهدید کرد که کشورهای دوست اسرائیل از جمله آمریکا را به قطع سرمایه‌گذاری در ترکیه تشویق خواهد کرد تا اقتصاد ترکیه از وضعیت کنونی آن هم بدتر شود.
@VahidHeadli

🔸دادگاه حقوق بشر اروپا حکم کرد که دولت سوئیس با اهمال در مبارزه با تغییرات اقلیمی، حقوق مرتبط با سلامت و زندگی بیش از دو هزار زن سالخورده را که شکایت کرده بودند، نقض کرده است. این دادگاه در حکم تاریخی خود گفت تلاش‌ دولت سوئیس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناکافی بوده است. این نخستین بار است که یک دادگاه بانفوذ، اهمال در مبارزه با گرمایش زمین را نقض حقوق بشر تشخیص داده است.
این زنان که عمدتاً در دهه هفتاد زندگی خود هستند، گفتند که سن و جنسیت‌شان به طور خاص آنها را در برابر امواج گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی آسیب‌پذیر کرده است.
این حکم الزام‌آور است و می‌تواند بر قوانین ۴۶ کشور اروپایی از جمله بریتانیا تأثیر بگذارد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=157677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.