• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

‌🔸وزارت خارجه سوئد اعلام کرد ک …

  • کد خبر : 148837
  • 19 آبان 1402 - 17:00
‌🔸وزارت خارجه سوئد اعلام کرد ک …

    ‌🔸وزارت خارجه سوئد اعلام کرد که دولت این کشور خواستار آزادی فوری یوهان فلودروس، کارمند سوئدی اتحادیه اروپا شده که در تهران زندانی است. این وزارتخانه نوشت که همراه با سفارت سوئد در تهران برای آزادی او و همچنین بهبود شرایط زندانی بودن او تلاش می‌کند. دستگاه قضایی ایران روز چهارشنبه فلودروس را […]

 

‌🔸وزارت خارجه سوئد اعلام کرد ک … 111831001699623006

 

‌🔸وزارت خارجه سوئد اعلام کرد که دولت این کشور خواستار آزادی فوری یوهان فلودروس، کارمند سوئدی اتحادیه اروپا شده که در تهران زندانی است.
این وزارتخانه نوشت که همراه با سفارت سوئد در تهران برای آزادی او و همچنین بهبود شرایط زندانی بودن او تلاش می‌کند.
دستگاه قضایی ایران روز چهارشنبه فلودروس را به جاسوسی متهم کرده است.
@VahidHeadl

🔸تقی رحمانی گفت که پس از انتقال همسرش، نرگس محمدی، به بیمارستان قلب شماری از دوستان، همبندی ها و مادران دادخواهی که برای دیدار و حمایت از او در بیمارستان حضور پیدا کرده بودند، تهدید و بازداشت شدند.
در صفحه اینستاگرام نرگس محمدی هم نوشته شده است در شرایطی که او در محاصره «دهها نیروی امنیتی و نظامی» در اتاقی در بیمارستان حبس شده بود، هم بندی سابقش، نوشین جعفری، و یکی از مادران دادخواه که به قصد عیادتش آمده بودند، بازداشت شده‌اند.
@VahidHeadl

🔸عرفان کرم ویسی، وکیل زندانیان سیاسی و معلمان، از احضار خود و یکی از موکلانش به شعبه ۳ دادسرای اوین خبر داد.
این وکیل دادگستری اتهام وارده علیه خود را «فعالیت تبلیغی و نشر اکاذیب» ذکر کرده و نوشته که موکلش، جعفر ابراهیمی، هم به عنوان مطلع پرونده احضار شده است.
@VahidHeadl

🔸رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ آبان گفت ایالات متحده اگر لازم بداند بار دیگر اهداف وابسته به گروه‌های مورد حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.
این اظهارات جو بایدن یک روز پس از آن بیان می‌شود که ارتش آمریکا تاسیساتی را در سوریه، پس از موجی از حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در این کشور و عراق، هدف قرار داد.
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه در این زمینه گفت: هدفی که چهارشنبه‌شب مورد حمله آمریکا قرار گرفت، «یک زاغه مهمات بود که ما می‌دانیم تاثیر عملی روی مسلح کردن این گروه‌ها داشته و پیامی قوی در مورد بازدارندگی ارسال می‌کند».
@VahidHeadl

🔸در جریان سفر رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به تاجیکستان، مقام‌های بلندپایه دو کشور ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که بر اساس یکی از آنها، لغو روادید به مدت ۳۰ روز بین ایران و تاجیکستان به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.
@VahidHeadl

🔸دو روز پس از توافق رم و تیرانا درباره انتقال پناهجویان از ایتالیا به آلبانی، خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش دادند که این توافق شامل نگهداری همزمان حداکثر سه هزار پناهجو است.
جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا و ادی راما همتای آلبانیایی‌اش روز دوشنبه توافقی را امضا کردند که بر اساس آن، پناهجویانی که خود را به خاک ایتالیا رسانده‌اند، به اردوگاه‌هایی در خاک آلبانی منتقل می‌شوند.
این توافق نگرانی‌هایی را از سوی سازمان‌های غیردولتی برانگیخته است.
در حالی که آلبانی هنوز عضو اتحادیه اروپا نیست، این توافق راه‌حلی برای انتقال پناهجویان از اتحادیه اروپا به خارج از این اتحادیه ارزیابی شده است.
@VahidHeadl

🔸شرکت متا که مالک دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است از فعالان سیاسی خواسته که تبلیغات سیاسی که در آن از هوش مصنوعی یا دستکاری دیجیتالی استفاده شده،‌ را مشخص کنند.
این شرکت رسانه‌های اجتماعی پیشتر مقرراتی را درباره استفاده از «دیپ فیک» به اجرا گذاشته بود اما میگوید که این مقررات جدید یک گام دیگر است.
دیپ‌فیک با ترکیب تصاویر و فیلم‌های واقعی موجود، فرد یا افرادی را درحال انجام کاری در موقعیتی نشان می‌دهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است.
از شروع سال نو میلادی (دو ماه دیگر) در ویدئوهای مربوط به سیاست،‌ انتخابات و مسائل اجتماعی هر نوع تغییر تصویری باید اعلام شود و مشخص شده باشد.
@VahidHeadl

🔸اعتراض‌های روزانه راستگرایان علیه پدرو سانچز، کفیل نخست وزیری اسپانیا، هر روز با خشونت بیشتری همراه می‌شود.
این اعتراض‌ها نشان‌دهنده تنش رو به افزایشی است که به تلاش‌های آقای سانچز برای تصویب یک قانون عفو جنجالی مربوط می‌شود.
روز سه‌شنبه ۷ نوامبر حدود ۷ هزار معترض مقابل دفتر مرکزی حزب کارگران سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز تجمع کردند.
آقای سانچز در این هفته‌ها، خود را برای رای‌گیری اعطای قدرت در پارلمان آماده می‌کرد.
او به دنبال کسب حمایت جدایی‌طلبان کاتالان در پارلمان بوده و در صورت کسب رای کافی آقای سانچز بدون نیاز به برگزاری انتخابات مجدد مامور تشکیل کابینه خواهد شد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148837

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.