• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

‌گزارشی که یک نهاد تحقیقی رسان …

  • کد خبر : 148828
  • 19 آبان 1402 - 17:00
‌گزارشی که یک نهاد تحقیقی رسان …

    ‌گزارشی که یک نهاد تحقیقی رسانه‌ای حامی اسرائیل به نام «گزارشگری صادقانه» در مورد ادعای حضور خبرنگار-عکاسان شماری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های عمده جهانی در روز حمله حماس به غزه منتشر کرده، روز پنجشنبه ۱۸ آبان با واکنش دولتمردان و سیاستمداران اسرائیلی روبه‌رو شده و در رسانه‌های این کشور بازتاب گسترده یافته است. […]

 

‌گزارشی که یک نهاد تحقیقی رسان … 187932001699623005

 

‌گزارشی که یک نهاد تحقیقی رسانه‌ای حامی اسرائیل به نام «گزارشگری صادقانه» در مورد ادعای حضور خبرنگار-عکاسان شماری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های عمده جهانی در روز حمله حماس به غزه منتشر کرده، روز پنجشنبه ۱۸ آبان با واکنش دولتمردان و سیاستمداران اسرائیلی روبه‌رو شده و در رسانه‌های این کشور بازتاب گسترده یافته است.

«گزارشگری صادقانه» در گزارش روز چهارشنبه خود بر اساس «تحقیقات» مدعی شد که شماری از خبرنگار-عکاسان چند رسانه بین‌المللی در ساعات بامدادی روز ۱۵ مهر از نوار غزه به مرز اسرائیل رسیده و در حالی که شبه‌نظامیان حماس مشغول حمله به مردم اسرائیل و ربودن آن‌ها به سوی غزه بودند، عکس می‌گرفتند.

این نهاد به خبرنگار-عکاسان فلسطینی اهل غزه که برای خبرگزاری بریتانیایی رویترز و خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و روزنامه نیویورک تایمز کار می‌کنند، اشاره کرده است.

«گزارشگری صادقانه» که رسانه‌های بین‌المللی را در مورد نحوه انعکاس مطالب مرتبط با اسرائیل واکاوی می‌کند، پرسیده است نظر به تدارکات طولانی حماس برای این حمله، آیا حضور این عکاسان تصادفی بوده یا ضمن هماهنگی با حماس؟

در برخی از تصاویر آن روز، دستکم اسامی ۴ عکاس فلسطینی علی در زیر یک عکس انتشاریافته از خبرگزاری آسوشیتدپرس دیده می‌شود. حسن اصلیح با عبور از حصار مرزی غزه با اسرائیل که از سوی حماس منهدم شده بود، تصاویری نیز از یک تانک آتش‌گرفته اسرائیلی را منتشر کرده و هجوم نیروهای حماس به کیبوتص «کفار عازا» را در دوربین خود ثبت کرده بود. در آن کیبوتص ده‌ها اسرائیلی کشته و خانه‌های بسیاری سوزانده شد.

علی محمد و حاتم علی نیز تصاویری از ربوده شدن اسرائیلی‌ها به سوی غزه را گرفته بودند. به ادعای «گزارشگری صادقانه»، خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه نام این عکاسان را از آرشیو تصاویر خود در ارتباط با آن روز پاک کرده است.

رویترز نیز تصاویر دو عکاس، محمد فائق ابومصطفی و یاسر قودح را که وارد اسرائیل شده بودند، منتشر کرده بود.

عکاس آزاد شبکه سی‌ان‌ان از جمله تصاویری از ربودن خانم یافا آدار، یک زن اسرائیلی از اهالی جنوب این کشور به دست نیروهای حماس را به خبرگزاری آسوشیتدپرس داده بود. علی محمود و حاتم علی نیز از وانتی که شانی لوک، دختر آلمانی- اسرائیلی را به سوی غزه می‌برد، عکس گرفتند. شانی لوک بعدا کشته شد.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که با پدیده خبرنگاران یادشده به عنوان «همدست جنایات علیه بشریت» برخورد خواهد کرد.
انجمن روزنامه‌نگاران اورشلیم از رسانه‌های بین‌المللی خواست تحقیقات کاملی در مورد سئوالات مطرح شده، به عمل آورند.

بنی گانتس، وزیر عضو کابینه اضطراری جنگی و رهبر حزب «اتحاد ملی» اسرائیل، روز پنجشنبه در واکنش به این گزارش در شبکه ایکس، توییتر سابق، نوشت «اگر روزنامه‌نگارانی از این کشتار آگاهی داشتند و در حالی که کودکان ما کشته می‌شدند، سکوت کرده و عکس می‌گرفتند، آن‌ها متفاوت از خرابکاران نیستند و مجازات آن‌ها یکسان است».
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148828

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.