• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸روسیه می‌گوید از روز ۲۶ مهرم …

  • کد خبر : 146580
  • 26 مهر 1402 - 18:00
‌🔸روسیه می‌گوید از روز ۲۶ مهرم …

    ‌🔸روسیه می‌گوید از روز ۲۶ مهرماه دیگر نیازی به رعایت محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارائه فناوری موشکی به جمهوری اسلامی نمی‌بینید. مسکو بدون اشاره به این‌که آیا قصد دارد از توسعه برنامه موشکی تهران حمایت کند یا خیر، در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «تأمین تجهیزات موشکی ایران دیگر نیازی به تأیید […]

 

‌🔸روسیه می‌گوید از روز ۲۶ مهرم … 939206001697639402

 

‌🔸روسیه می‌گوید از روز ۲۶ مهرماه دیگر نیازی به رعایت محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارائه فناوری موشکی به جمهوری اسلامی نمی‌بینید.
مسکو بدون اشاره به این‌که آیا قصد دارد از توسعه برنامه موشکی تهران حمایت کند یا خیر، در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «تأمین تجهیزات موشکی ایران دیگر نیازی به تأیید شورای امنیت سازمان ملل ندارد.»
روسیه همچنین از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست تحریم‌های خود را که «تلاشی برای تسویه حساب‌های سیاسی با تهران» است و هیچ معنایی برای «سایر کشورهایی که با قوانین بین‌المللی و تعهدات خود با احترام رفتار می‌کنند» ندارد، کنار بگذارند.
@VahidHeadline

🔸اخراج استادان دانشگاه‌ها در ایران همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد، ندا تولایی، مدرس دانشگاه الزهرا در تهران، از اخراج خود خبر داده است.
@VahidHeadline

🔸وکیل مدافع فاطمه سپهری از انتقال این فعال سیاسی به خانه در پی تشنج در بیمارستان، خبر داد.
خسرو علی‌کردی، وکیل مدافع فاطمه سپهری، روز چهارشنبه ۲۶ مهر در توییتی نوشت که فاطمه سپهری «ظهر امروز از بیمارستان ترخیص و به منزل منتقل شد.»
@VahidHeadline

🔸حدود ۲۰۰ روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال رسانه ای در ایران در نامه ای با اشاره به این که بیش از یک سال از بازداشت الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و شرق می‌گذرد، خواستار آزادی آنها شدند.
@VahidHeadline

🔸واکنش زهرا رهنورد: «کاردآجین شدن داریوش و وحیدهٔ هنرمند، یادآور سلاخی داریوش و پروانه فروهر و به مسلخ کشاندن روشنفکرانی چون پوینده و مختاری و شریف و دوانی و خودکشی‌ها و مرگ‌های مشکوک هنرمندان و سایر معترضان است.»
@VahidHeadline

🔸تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» خبر داده که سازمان صداوسیما از مهران مدیری، مجری و سازنده این برنامه، به‌دلیل ویدئوی پارسال او درباره جان باختن مهسا امینی شکایت کرده است.
ناصر قدیر کاشانی گفته است چون بعد از انتشار این ویدئو امکان پخش تصویر مهران مدیری از تلویزیون نبوده است، صداسیما ادعا کرده که او «باید پول تولید این برنامه‌ها به‌علاوه آگهی‌های بازرگانی» و همچنین «ضرر و زیان و خسارات تأخیر در تأدیه و پول وکیل و هزینه دادگستری» به ارزش ادعایی چند صد میلیارد تومان را پرداخت کند. 🍔
@VahidHeadline

🔸سفارت مجارستان در تهران، تمامی درخواست‌های ویزا برای تیم ملی کاراته زنان و مردان ایران را رد کرد. مسابقات کاراته قهرمانی جهان از روز دوم تا هفتم آبان ماه در بوداپست برگزار مى‌شود.
این اتفاق در حالی رخ داد که سفارت عربستان هم برای نفرات تیم کاراته ایران برای شرکت در مسابقات کاراته بازی‌های رزمی جهانی ۲۰۲۳ ویزا صادر نکرده است.
@VahidHeadline

🔸تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نهایی از تورنمنت تدارکاتی چهار جانبه اردن، با نتیجه چهار بر صفر مقابل قطر به پیروزی رسید.
کارلوس کی‌روش که در سه دوره جام جهانی روی نیمکت ایران نشسته بود، این بار روبروی شاگردان سابقش قرار داشت و شکستی سنگین را متحمل شد.
@VahidHeadline

🔸رهبران و نمایندگان ۱۳۰ کشور جهان به چین رفته‌اند تا دهمین سالگرد «ابتکار کمربند و جاده» را جشن بگیرند؛ طرحی بلندپروازانه که چین را از طریق دو مسیر تجاری جدید به بقیه جهان وصل می‌کند.
روسای جمهور و نخست وزیران کشورها -از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه- در دهمین سالگرد آغاز این پروژه در پکن گرد آمده‌اند:
@VahidHeadline

🔸شش فرودگاه منطقه‌ای فرانسه صبح روز چهارشنبه پس از دریافت «تهدید به حمله» از طریق ایمیل، تخلیه شدند و برخی از آنها پس از بررسی این موضوع، فعالیت خود را از سر گرفتند.
@VahidHeadline

🔸شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا در روزهای اخیر به طور «مخفیانه» موشک‌های دوربرد اَتَکمز را به اوکراین تحویل داده که موجب می‌شود کی‌یف بتواند اهداف جدیدی از روسیه را که پیشتر دور از دسترسش بود، هدف قرار دهد.
@VahidHeadline

🔸دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۵ مهر در سومین هفته از جلسات دادگاه مربوط به کلاهبرداری مالی که می‌تواند به فروپاشی امپراتوری تجاری او منجر شود، شرکت کرد.
موضوع این دادرسی که براساس شکایت دادستانی کل نیویورک به جریان افتاده است اتهامات مربوط به اغراق در میزان دارایی و مستغلات شرکت ترامپ با هدف دریافت وام‌های بانکی و خدمات بیمه ترجیحی است.
او پس از اجتماع انتخاباتی خود در ایالت آیووا در روز دوشنبه، برای شرکت در جلسه دادگاه به نیویورک بازگشت.
رئیس جمهور پیشین آمریکا قبل از ورود به ساختمان دادگاه گفت:«این یک محاکمه تلقبی است.» او بار دیگر ضمن حمله به دولت جو بایدن ادعا کرد که همه شکایت‌ها و پرونده‌های قضایی بخشی از توطئه علیه او به عنوان رقیب سیاسی بایدن است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=146580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.