• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌‌🔸به گفته رسانه‌های اسرائیلی …

  • کد خبر : 146583
  • 26 مهر 1402 - 18:00
‌‌🔸به گفته رسانه‌های اسرائیلی  …

    ‌‌🔸به گفته رسانه‌های اسرائیلی این کشور اطلاعات خود را در مورد رویداد منجر به مرگ شمار زیادی از ساکنین غزه در محوطه بیمارستان الاهلی در این باریکه، در اختیار آمریکا و شمار دیگری از کشورهای متحد خود قرار داده است. به گزارش یدیعوت آحرونوت و شبکه کان، اطلاعاتی که اسرائیل منتقل کرده «ثابت […]

 

‌‌🔸به گفته رسانه‌های اسرائیلی  … 598578001697639407

 

‌‌🔸به گفته رسانه‌های اسرائیلی این کشور اطلاعات خود را در مورد رویداد منجر به مرگ شمار زیادی از ساکنین غزه در محوطه بیمارستان الاهلی در این باریکه، در اختیار آمریکا و شمار دیگری از کشورهای متحد خود قرار داده است.
به گزارش یدیعوت آحرونوت و شبکه کان، اطلاعاتی که اسرائیل منتقل کرده «ثابت می‌کند» راکت شلیک شده توسط نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطین بوده که به بیمارستان الاهلی اصابت کرده است.
یک مقام ارشد دولتی اسرائیل به یدیعوت آحرونوت گفت فاصله چند ساعته‌ از وقوع رویداد بیمارستان تا واکنش اسرائیل، برای این بود که ارتش اسرائیل بتواند با بررسی جوانب حادثه،‌ پاسخی مستدل تهیه کند.
در ادامه این گزارش و به نقل از همان مقام دولتی آمده که «ارتش می‌خواست مطمئن شود که این انفجار کار اسرائیل نبوده است اما در این فاصله، «فعالیت‌های تبلیغی زیادی در جهان» علیه اسرائیل در رسانه‌ها به راه افتاد.»
این مقام اسرائیلی گفت «جهان غرب توضیحات ما را می‌پذیرد اما متأسفانه دنیای عرب اسرائیل را مقصر دانسته و استدلال‌های ما را قبول ندارد».
@VahidHeadli

🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی به جده عربستان سفر کرده در اظهاراتی خواستار قطع «فوری» روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل شده است.
به گزارش رسانه‌های ایران، او از این کشورها خواسته سفرای اسرائیل را از کشور خود اخراج کنند. آقای امیرعبداللهیان گفته «این انتظار وجود دارد که صادرات هرگونه نفت به سمت اسرائیل و هر پروژه‌ای بین کشورهای اسلامی و رژیم جعلی صهیونیستی وجود دارد، متوقف شود.»
اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی امروز در جده عربستان برگزار می‌شود؛این نشست در سطح وزرای خارجه است.
@VahidHeadli

🔸به گفته وزیر بهداشت تشکیلات فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون،‌ ۳۳۰۰ فلسطینی جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۳ هزار نفر هم زخمی شده اند.
@VahidHeadli

🔸جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ظهر چهارشنبه، ۲۶ مهرماه، در آغاز دیدار خود از اسرائیل در گفت‌وگو با نخست وزیر این کشور تأکید کرد که هدف از سفرش این بوده که «مردم اسرائیل و جهان» بدانند که «آمریکا کجا [در کنار که] ایستاده است».
سفر رئیس جمهور آمریکا که رسانه‌های این کشور آن را «تاریخی» و «بسیار پیچیده» توصیف کرده‌اند ۱۲ روز پس از حمله «غافلگیرانه» گروه حماس از غزه به خاک اسرائیل انجام می‌شود، حمله‌ای که در اسرائیل بیش از ۱۳۰۰ کشته، بیشتر غیرنظامی، به جا گذاشت.
@VahidHeadli

🔸ارتش اسرائیل اعلام کرد که محمد عودالله، فرمانده واحد موشک‌های هدایت شونده ضد تانک در غزه و اکرم حجازی، از فرماندهان نیروی دریایی حماس، در حملات به غزه کشته شده‌اند.
@VahidOOnLi

🔸وزارت خارجه روسیه، حمله به بیمارستان الاهلی غزه را، «جنایتی غیرانسانی و بهت‌آور» خواند و از اسرائیل خواست تصاویر ماهواره‌ای حادثه را منتشر کند.
مقام‌های فلسطینی، اسرائیل را به حمله هوایی به این بیمارستان متهم می‌کنند. اسرائیل اما می‌گوید این حادثه ناشی از برخورد اشتباهی یک موشک گروه جهاد اسلامی بوده؛ اتهامی که این گروه فلسطینی رد می‌کند.
@VahidHeadli

🔸وزارت خارجه چین،‌ بدون آن‌که بطور مشخص اسرائیل، یا شبه‌نظامیان فلسطینی را متهم کند، آنچه را که «حمله به بیمارستان غزه» می خواند، محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفته: «چین از وقوع این حمله، که تلفات زیادی به‌بار آورد،‌ حیرت‌زده شده و آن‌را محکوم می‌کند».
@VahidHeadli

🔸وزیر خارجه بریتانیا درباره «عجله در نتیجه‌گیری» در ارتباط با انفجار بیمارستان الاهلی غزه هشدار داد.
جیمز کلورلی در شبکه ایکس،‌ توئیتر سابق، نوشت: «شب گذشته، خیلی‌ها درباره آنچه به مرگ‌های تأسف‌بار در حادثه بیمارستان الاهلی انجامید،‌ با عجله نتیجه‌گیری کردند. اشتباه در نتیجه‌گیری می‌تواند حتی جان‌های بیشتری را در معرض خطر قرار دهد. برای دستیابی به واقعیت‌ها،‌ صبور باشید و آنها را با دقت و شفافیت اعلام کنید».
@VahidHeadli

🔸آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که تا روز سه شنبه ۲۵ مهر، پنج محموله سلاح و تجهیزات آمریکایی وارد اسرائیل شده است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=146583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.