• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

🔴موسسه «خانه آزادی» در گزارش ج …

  • کد خبر : 145700
  • 18 مهر 1402 - 17:00
🔴موسسه «خانه آزادی» در گزارش ج …

    🔴موسسه «خانه آزادی» در گزارش جدید خود اعلام کرد که امسال برای سیزدهمین سال متوالی آزادی اینترنت در جهان کاهش یافته است. طبق این گزارش، مقامات جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۳ با تشدید #سرکوب_دیجیتال، آزادی اینترنت در ایران را به‌شدت کاهش دادند. 🔴بر اساس این گزارش، مقامات #جمهوری_اسلامی در ایران جلوی دسترسی آزاد […]

 

🔴موسسه «خانه آزادی» در گزارش ج … 012628001696944606

 

🔴موسسه «خانه آزادی» در گزارش جدید خود اعلام کرد که امسال برای سیزدهمین سال متوالی آزادی اینترنت در جهان کاهش یافته است. طبق این گزارش، مقامات جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۳ با تشدید #سرکوب_دیجیتال، آزادی اینترنت در ایران را به‌شدت کاهش دادند.

🔴بر اساس این گزارش، مقامات #جمهوری_اسلامی در ایران جلوی دسترسی آزاد به اینترنت را تا حد زیادی گرفته‌اند، #واتس‌اپ و #اینستاگرام را مسدود کردند و کنترل و نظارت خود را افزایش دادند تا اعتراضات ضد حکومتی پس از کشته شدن #مهسا_امینی را سرکوب کنند. براساس گزارش خانه آزادی بیشترین کاهش آزادی #اینترنت در #ایران رخ داده و برای نهمین سال متوالی #چین بدترین شرایط را برای آزادی اینترنت داشته، هرچند میانمار در تلاش برای پیشی گرفتن از چین است!

🔴همچنین طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۳ حملات به #آزادی‌_بیان در سراسر جهان رایج‌تر شده است. در ۵۵ کشور از ۷۰ کشور تحت پوشش این گزارش، مردم به دلیل بیان نظرات آنلاین با عواقب قانونی مواجه شدند و در ۴۱ کشور هم به مردم به دلیل اظهارنظرهای آنلاین حمله فیزیکی شده است. خانه آزادی در تشریح این بخش می‌گوید که بیشترین این موارد در میانمار و ایران اتفاق افتاده است.

🔴ایسلند برای پنجمین سال متوالی بهترین کشور برای آزادی اینترنت باقی ماند و پس از آن استونی در رده دوم قرار دارد. گامبیا هم بیشترین پیشرفت آزادی اینترنت در دهه گذشته را تجربه کرده است.

@Pass

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=145700

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.