• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

‌🔸در آستانه سالگرد جان‌باختن م …

  • کد خبر : 143098
  • 25 شهریور 1402 - 0:00
‌🔸در آستانه سالگرد جان‌باختن م …

    ‌🔸در آستانه سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، ایالات متحده آمریکا ۲۴ فرد، سه رسانه حکومتی و یک شرکت اینترنتی مرتبط با سپاه پاسداران را تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری‌های «فارس» و «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران، «پرس تی‌وی» وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، […]

 

‌🔸در آستانه سالگرد جان‌باختن م … 833031001694809801

 

‌🔸در آستانه سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، ایالات متحده آمریکا ۲۴ فرد، سه رسانه حکومتی و یک شرکت اینترنتی مرتبط با سپاه پاسداران را تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری‌های «فارس» و «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران، «پرس تی‌وی» وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، همچنین شرکت «یافتار پژوهان پیشتاز رایانش» که در زمینه مسدود کردن فیلترشکن‌ها فعال است، به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند.
تحریم‌های جدید همچنین شامل طیفی از مقامات ارشد سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، کارمندان ارشد شرکت اینترنتی «دوران» و مدیران عامل خبرگزاری‌های فارس و تسنیم است.
این سیزدهمین بسته تحریمی آمریکا علیه مقامات و نهادهای سرکوبگر اعتراضات مردمی از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است.
@VahidHeadline

🔸بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه برخی مقامات جمهوری اسلامی در آستانه سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد اعمال کرد، اما کماکان از قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اجتناب می‌کند.
وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدید، مقامات ارشد تصمیم‌گیرنده در رابطه با قانون حجاب اجباری را هدف قرار می‌دهد و با اقدامات مشابهی از سوی ایالات متحده، کانادا و استرالیا هماهنگ شده است.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، شرکت ابرآوران، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
این بیانیه می‌افزاید تحریم‌های روز جمعه پیامی آشکار برای مقامات مسئول ایران در تدوین قوانین ظالمانه است که نشان می‌دهد بریتانیا و شرکای آن همچنان در کنار زنان ایرانی خواهند ایستاد و سرکوبی را که جمهوری اسلامی بر مردم خود تحمیل می‌کند، مد نظر قرار می‌دهند.
@VahidHeadline

🔸وزیر خارجه آمریکا می‌گوید نام مهسا امینی تبدیل به رمز شده و همیشه یادآور شجاعت مردم ایران خواهد بود.
آنتونی بلینکن در آستانۀ سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، در پیامی ویدئویی بر ادامه حمایت ایالات متحده آمریکا از ایرانیان و همۀ افرادی که از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود دفاع می‌کنند، تاکید کرد و گفت جامعه جهانی طی یک سال گذشته از ایرانی‌ها برای رسیدن به عدالت، مسئولیت‌پذیری و احترام به حقوق انسانی آنها حمایت کرده و زمانی که جمهوری اسلامی دست به محدود کردن اینترنت زد، آمریکا فناوری دور زدن محدودیت‌های اینترنتی را برای هم‌رسانی آزاد اطلاعات و استفاده از حق آزادی بیان، در اختیار مردم ایران قرار داد.
@VahidHeadline

🔸اتحادیه اروپا به مناسبت سالگرد جان‌باختن مهسا امینی و آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران، در بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی خواست به «تبعیض نهادینه علیه زنان و دختران» پایان دهد و تحریم‌های جدیدی علیه چند مقام و نهاد ایران وضع کرد.
همچنین در بیانیه این اتحادیه با اشاره به سرکوب اعتراض‌ها توسط حکومت ایران که باعث کشته شدن «صدها نفر» و بازداشت و آسیب دیدن «هزاران تن» شد، یادآوری شده که «آزادی عقیده و بیان و سایر آزادی­‌های مدنی بیش از گذشته محدود شده و وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان وخیم است.»
اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به شکل «یکپارچه و متحد» از جمهوری اسلامی خواسته‌اند از اصول و معیارهای مندرج در کنوانسیون بین­‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، که ایران از امضا کنندگان آن است، تبعیت کند و همچنین «تمامی اشکال تبعیض نهادینه و سیستماتیک علیه زنان و دختران در زندگی اجتماعی و خصوصی را ریشه کن کند.»
@VahidHeadline

🔸مارکو روبیو و الهاندرو پادیا، به ترتیب سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای مشترک به مناسبت اولین سالگرد «قتل» مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، از مجلس سنا خواستند «قانون مهسا» را تصویب کند.
@VahidHeadline

🔸شناسایی یک شهروند کشته‌شده دیگر در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی
این شهروند معترض ۵۸ ساله، ساکن خرم‌آباد بوده و هویتش با نام حمیدرضا کرمی احراز شده است.
حمیدرضا کرمی روز اول آذر ۱۴۰۱ در خرم‌آباد مفقود شد و حدود ۴۰ روز بعد، پیکر بی‌جانش را در حالی در منطقه سفیدکوه خرم‌آباد یافتند که آسیب‌های فراوانی در ناحیه صورت، بینی، چشم‌ها، شکم، دست‌ها و ران پای راستش وجود داشت:
@VahidOOnLine

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=143098

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.