• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸شش تن از دانشجویان تعلیقی دا …

  • کد خبر : 138773
  • 29 تیر 1402 - 8:30
‌🔸شش تن از دانشجویان تعلیقی دا …

    ‌🔸شش تن از دانشجویان تعلیقی دانشگاه علامه طباطبایی با ابلاغ حکمی از سوی کمیته انضباطی از «اجرایی شدن ممنوعیت از تحصیل در ترم دوم» خود خبردار شده‌اند. زینب کیانفرد، زهرا یاس‌ معینی، ساغر رحیمی شاد، علی اسمعیل فراهانی، فاطمه حمیدی بهشتی و علیرضا کاظمی‌مقدم با اجرایی شدن حکم انضباطی تعلیقی، برای ترم مهرماه […]

 

‌🔸شش تن از دانشجویان تعلیقی دا … 193795001689829204

 

‌🔸شش تن از دانشجویان تعلیقی دانشگاه علامه طباطبایی با ابلاغ حکمی از سوی کمیته انضباطی از «اجرایی شدن ممنوعیت از تحصیل در ترم دوم» خود خبردار شده‌اند.
زینب کیانفرد، زهرا یاس‌ معینی، ساغر رحیمی شاد، علی اسمعیل فراهانی، فاطمه حمیدی بهشتی و علیرضا کاظمی‌مقدم با اجرایی شدن حکم انضباطی تعلیقی، برای ترم مهرماه ۱۴۰۲ از تحصیل محروم شده‌اند.
این در حالی‌ است که هیچ‌گونه اطلاعی به این دانشجویان در خصوص علت اجرایی شدن حکم محرومیت تحصیلی در ترم پیش‌رو داده نشده و کمیتهٔ انضباطی «بدون احضار»، «جلسه تفهیم اتهام» و بدون اثباتِ «تکرار تخلف»، این دانشجویان را محکوم کرده است.
@VahidHeadl

🔸رئیس‌جمهور اسرائیل روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در جمع قانون‌گذاران آمریکایی گفت برنامه هسته‌ای ایران «بزرگ‌ترین چالشی» است که اسرائیل و آمریکا هر دو در این مقطع زمانی با آن روبه‌رو هستند.
اسحاق هرتسوگ که یک روز پس از دیدار با جو بایدن، در کنگره ایالات متحده سخن می‌گفت، افزود: «بگذارید بی‌پرده بگویم؛ ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیست.»
او هشدار داد: «ایران در حال گسترش ظرفیت‌های هسته‌ای خود است که تهدیدی علیه ثبات خاورمیانه و فراتر از آن خواهد بود.»
@VahidHeadl

🔸وزارت خزانه‌داری آمریکا همراه با بانک مرکزی نیویورک ۱۴ بانک عراقی را به ظن پولشویی برای جمهوری اسلامی و انتقال دلار به ایران تحریم کرد.
به گزارش روزنامه وال استریت جورنال، هدف از این ممنوعیت، جلوگیری از پولشویی و انتقال دلار آمریکا به ایران و برخی دیگر از کشورهای تحریم شده خاورمیانه است.
این روزنامه می‌نویسد اعمال تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا روابط بغداد و واشینگتن را دچار تنش کند و تبعات آن نیز بر ارزش دینار عراق و زندگی مردم این کشور تاثیر بگذارد.
این تحریم‌ها در پی چندین ماه تلاش آمریکا برای کاهش تنش‌ها با ایران انجام می‌شود، بویژه که وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا مجوز پرداخت ۲.۵ میلیارد یورو بدهی مسدود شده عراق به ایران از بابت واردات گاز و برق را صادر کرد.
@VahidHeadl

🔸محمد هاشمی گفته که در «اتفاقات تلخ سال گذشته» از میان تمام هنرمندان کشور «یک هزار» هنرمند «بی‌قانونی» کرده و «با بی مهری و نامروتی با امنیت کشور بازی کرده‌اند».
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته که حجاب «خط قرمز» است و در این زمینه با کسی «تعارف» نداریم.
به گفته او، در میان هنرمندان معرض، «۳۰۰ هنرمند» به توصیه و تهدیدهای وزارت ارشاد اسلامی توجهی نداشتند.
هاشمی در ادامه افزود که وزارت ارشاد بر أساس «اهرم‌های قانونی» خود محرومیت‌های مختلفی را بر این هنرمندان اعمال کرده و بر همین أساس «بازیگران یا هنرمندانی هستند که در عرصه‌های مختلف اجازه فعالیت ندارند».
@VahidHeadl

🔸رئیس مجلس شورای اسلامی تن ندادن زنان و دختران ایرانی به حجاب اجباری را «ناهنجاری» توصیف و اعلام کرد که اگر «هنجارشکنی‌ها ادامه پیدا کند، بازگشت به وضع مطلوب سخت‌تر می‌شود».
محمدباقر قالیباف در جمع بسیجیان زن از لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» دفاع کرد با این حال گفت: «اگر دوفوریت [این لایحه] رأی می‌آورد، ۷۲ ساعت بعد از تصویب دوفوریت باید به صحن می‌آمد و نماینده‌ها هم ظرف هشت ساعت پیشنهادهای خودشان را می‌دادند و این کار عجولانه و ناپخته پیش می‌رفت.»
رئیس مجلس افزود: «از سمتی معتقدیم اگر زمان‌بَر شود و هنجارشکنی‌ها ادامه پیدا کند، بازگشت به وضع مطلوب سخت‌تر می‌شود. پس زمان برایمان مهم بود و یک‌ فوریت آن را تصویب کردیم.»
@VahidHeadl

🔸دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خواستار آن شد که حکومت جمهوری اسلامی از سیاست «حجاب اجباری» دست بردارد و به حضور «گشت ارشاد به شیوه جدید» پایان داده شود.
به گزارش سایت «امتداد»، در جلسه این حزب که روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه برگزار شد، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که مسئولیت عواقب اجرای طرح‌هایی مانند گشت ارشاد و اجرای حجاب اجباری با «آمران و مجریان» آن است.
@VahidHeadl

🔸دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی روز چهارشنبه ۲۸ تیر خبر داد که «براساس تفاهم متقابل»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اجلاس رهبران اقتصادهای نوظهور (بریکس) که ماه آینده در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.
بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی می‌افزاید سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه، به نمایندگی از سوی این کشور در اجلاس آینده بریکس در شهر ژوهانسبورگ شرکت خواهد کرد. در این اجلاس روسای جمهوری آفریقای جنوبی، چین، هند و برزیل حضور خواهند داشت.
@VahidHeadl

🔸خلوق بيراقدار، مدیرعامل شرکت ترکیه‌ای «بایکار» که در زمینه ساخت پهپاد فعال است، اعلام کرد که قرارداد فروش پهپادهای ترکیه به عربستان سعودی «بزرگ‌ترین قرارداد صادرات دفاعی و هوافضا در تاریخ جمهوری ترکیه» است.
@VahidOOnL

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=138773

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.