• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸مهدی رضوی فرد، وکیل دادگستری …

  • کد خبر : 135686
  • 12 خرداد 1402 - 1:30
‌🔸مهدی رضوی فرد، وکیل دادگستری …

    ‌🔸مهدی رضوی فرد، وکیل دادگستری که وکالت یک متهم به قتل را برعهده دارد، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در یک رشته پیام توئیتری خبر داد که بیش از ۳۰ نفر از نزدیکان خانواده مقتول که «بعضا نه تنها متهم که مقتول را هم نمی‌شناختند» در مراسم قسامه دادگاه حاضر شده و با تاکید […]

 

‌🔸مهدی رضوی فرد، وکیل دادگستری … 228535001685656809

 

‌🔸مهدی رضوی فرد، وکیل دادگستری که وکالت یک متهم به قتل را برعهده دارد، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در یک رشته پیام توئیتری خبر داد که بیش از ۳۰ نفر از نزدیکان خانواده مقتول که «بعضا نه تنها متهم که مقتول را هم نمی‌شناختند» در مراسم قسامه دادگاه حاضر شده و با تاکید بر قاتل‌بودن متهم علیه او قسم خوردند. mahdirazavifard
این وکیل دادگستری در توضیح «قسامه» نوشته است: «وقتی دلیلی بر ارتکاب قتل از سوی متهم نیست، بنا بر قرائن از شاکی می‌خواهند ۵۰ نفر از بستگان (مرد) را حاضر کند تا بر قاتل‌بودن متهم قسم بخورند.»
انتشار خبر برگزاری مراسم «قسامه» با موجی از حیرت و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.
@VahidHadlin

🔸 وزیر خارجه جمهوری اسلامی درباره درگیری‌های اخیر نیروهای طالبان با مرزبانان ایرانی گفت: «مقامات هیئت حاکمه افغانستان به صراحت اعلام کردند که این درگیری‌ها با هیچ برنامه هدفمندی انجام نشده است.»
حسین امیرعبداللهیان همچنین درباره اختلاف جمهوری اسلامی با طالبان بر سر حقابه ایران از رودخانه هیرمند گفت که این موضوع «هم از مسیر حقوقی و هم سیاسی» در حال پیگیری است.
در پی بالا گرفتن درگیری لفظی میان سران ایران و حکومت طالبان، یک هیئت نظامی جمهوری اسلامی ایران روز ۳۱ اردیبهشت، وارد کابل شد.
امیرعبداللهیان در این باره گفت که مذاکرات این هیئت «مثبت و قابل قبول» بوده، اما «پس از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها، جزئیات بیشتری از آن برای افکارعمومی» ارائه خواهد شد.
@VahidHadlin

🔸در حالی که یک نماینده مجلس نسبت به تبعات بسیار مخرب احداث خط راه‌آهن رشت-آستارا بر جنگل‌های شمال ایران هشدار می‌دهد، یک مقام سازمان محیط‌ زیست این موضوع را رد کرده است.
روزنامه شرق در گزارشی که روز ۱۱ خرداد منتشر کرده، به نقل از رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران نوشته در صورت احداث خط راه‌آهن رشت-آستارا،‌ جنگل جلگه‌ای گیسوم و «صد هزار قطعه درخت با قطر ۳۰ سانتی‌متر» از بین می‌رود.
این نماینده مجلس پیش از این گفته بود که هرچند پیمانکار می‌گوید این طرح طی چهار سال به پایان می‌رسد، «ولی در واقعیت حداقل ۱۵ سال طول می‌کشد».
سمیه رفیعی همچنین ادعای قابلیت حمل «۱۵ میلیون تن بار» را زیر سؤال برده و گفته بود: «کل ظرفیت نهایتا پنج میلیون تن است. شرکت مشاور و پیمانکار دارد برای کشور و دولت ما تصمیم‌گیری می‌کند. یک کیسه ۱۵ ساله دوخته می‌شود.»
@VahidHadlin

🔸ناتو روز پنجشنبه ۱۱ خرداد بارديگر از دولت ترکيه خواست به مخالفت با عضويت سوئد در اين پيمان پايان دهد.
ينس استولتنبرگ، دبيرکل ناتو گفت هدف اين است که قبل از برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در روزهای اول و دوم تیرماه عضويت سوئد در این پیمان قطعی شود.
او افزود: «برای تضمين سريع‌ترين روند عضويت سوئد در ناتو به آنکارا سفر می‌کنم. باتوجه به روشن شدن نتايج انتخابات ترکيه، ازسرگيری مذاکرات در اين مورد بسيار ضروری است.»
@VahidHadlin

🔸یک منبع ارشد قضایی لبنان گفت یک دادگاه نظامی لبنان، پنج تن از اعضای گروه حزب‌الله و جنبش امل را به قتل یک صلح‌بان ایرلندی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ میلادی متهم کرده است.
@VahidHadlin

🔸شاهزاده حسین ۲۸ ساله که در سال ۲۰۰۹ توسط پدرش ملک عبدالله به عنوان وارث نامیده شد، با زجوه السیف، آرشیتکت ۲۹ ساله سعودی، که از خانواده‌ای سرشناس و مرتبط با خاندان حاکم کشورش است، ازدواج کرد.
اردن یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان سرانه کمک‌های آمریکا و اروپا، مدت‌هاست که برای تقویت اقتصاد خود، به حمایت غرب متکی است و ناظران امیدوارند که این عروسی آن را به قدرت منطقه‌ای در مرز جنوبی نزدیک‌تر کند.
@VahidHadlin

🔸لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو با اشاره به تصمیم لی شانگفو وزیر دفاع چین مبنی بر عدم ملاقات با وی در کنفرانسی که هر دو در آخر هفته در سنگاپور در آن حضور خواهند داشتند، گفت: «فکر می‌کنم این تصمیم مایه تاسف است.»
@VahidHadlin

🔸یک نماینده پارلمان ایتالیا با سخنرانی از روی متنی که به وسیله هوش مصنوعی نوشته شده بود، همکاران خود را غافلگیر کرد. او که در پایان سخنرانی‌اش از این مساله پرده برداشت، گفت که هدفش از این کار ایجاد مباحثه‌ای جدی درباره خطرات و فرصت‌هایی است که از سوی هوش مصنوعی ایجاد شده است.
@VahidOOnLin

🔸صدها نفر به شهر کوچکی در میزوری که تنها هزار و هشتصد نفر جمعیت دارد هجوم آوردند تا برای آخرین بار از راهبه‌ای که جنازه‌اش از سال ۲۰۱۹ خیلی کم‌تجزیه شده است دیدن کنند.
📷 @VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135686

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.