• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کر …

  • کد خبر : 135633
  • 11 خرداد 1402 - 1:30
‌🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کر …

    ‌🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد طبق گزارش محرمانه سه ماهه آژانس که به آن دست یافته، دو موضوع مورد اختلاف ایران و آژانس درباره پرونده ذرات اورانیوم یافت‌شده در فردو با غنای ۸۳.۷ و آثار اورانیوم با منشا انسانی در سایت مریوان در آباده در استان فارس حل و فصل شده است. به نوشته […]

 

‌🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کر … 878437001685570402

 

‌🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد طبق گزارش محرمانه سه ماهه آژانس که به آن دست یافته، دو موضوع مورد اختلاف ایران و آژانس درباره پرونده ذرات اورانیوم یافت‌شده در فردو با غنای ۸۳.۷ و آثار اورانیوم با منشا انسانی در سایت مریوان در آباده در استان فارس حل و فصل شده است.
به نوشته آسوشیتد پرس، در این گزارش درباره ذرات یافت‌شده در فردو آمده است: «آژانس به ایران اطلاع داد که پس از سنجیدن داده‌ها، ارزیابی کرده اطلاعات ارائه‌شده با توضیحات ایران مغایرت ندارد… و آژانس در این مرحله سوال دیگری در این زمینه ندارد.»
در این گزارش همچنین آمده که بازرسان تحقیقات خود را در مورد آثار اورانیوم کشف‌شده با منشا انسانی در سایت مریوان، نزدیک شهر آباده، بسته‌اند.
تحلیلگران بارها سایت مریوان را به برنامه هسته‌ای نظامی مخفی ایران مرتبط دانسته و جمهوری اسلامی را به انجام آزمایش‌های انفجاری قوی در آنجا در اوایل دهه ۲۰۰۰ متهم کرده بودند.
@VahidOOnLine

🔸یک سند درزکرده با مهر «بسیار محرمانه» حاکی است که قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران که نقش کلیدی در سرکوب اعتراضات مردمی دارد، از دولت خواسته است بدهی خود بابت نصب دوربین‌های «چهره‌زن» در مترو تهران را پرداخت کند.
این سند در جریان هک وب‌سایت ریاست‌جمهوری ایران در روز هشتم خرداد به‌دست آمده که گروهی به نام «قیام تا سرنگونی» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و برخی از اسناد را نیز در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.
قرارگاه ثارالله در ادامه این نامه «بسیار محرمانه»، مترو تهران را یکی از نقاط «شگفتی‌ساز و آبستن حوادث در شرایط امنیتی، به خصوص آشوب و اغتشاشات» خوانده و بر لزوم نوسازی سیستم مونیتورینگ و دوربین‌های مداربسته آن تأکید کرده است.
@VahidHeadline

🔸کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار پست اینستاگرامی وریا غفوری،‌ مبنی بر خداحاف‍ظی از دنیای فوتبال، همزمان با شهرآورد ۱۰۱ پایتخت، واکنش نشان داده‌اند.
در این واکنش‌ها در ساعات منتهی به فینال جام حذفی فصل ۲-۱۴۰۱، به موارد مختلف همراهی آقای غفوری با اعتراضات مردمی اشاره شده است.
بسیاری از شخصیت‌های شناخته شده از جمله ابراهیم حامدی، معروف به ابی، خواننده نیز از اهمیت «حق‌گویی و حق‌طلبی» این بازیکن سابق تیم ملی نوشته‌اند.
@VahidHeadline, @VahidHeadline

🔸سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن «دادگاه نمایشی» نیلوفر حامدی و الهه محمدی، اعلام کرد که این دو روزنامه‌نگار به جای محکومیت احتمالی، باید فورا آزاد شوند.
@VahidHeadline

🔸تیم فوتبال پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر، با برتری دو بر یک در برابر استقلال، توانست جام حذفی فوتبال ایران را هم نصیب خود کند.
در صد و یکمین شهرآورد فوتبال تهران که در آن ۳۵ هزار بلیت فروخته شد، ۶۰ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند تا نظاره‌گر دیداری پر حادثه و سرشار از تنش باشند.
با پایان مسابقه، یحیی گل‌محمدی که تیمش را سه بار به قهرمانی لیگ برتر رسانده، نخستین جام حذفی را هم با این تیم به‌دست آورد.
@VahidHeadline

وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در بيانيه‌ای اعلام کرد که چهار کنسولگری از مجموع پنج کنسولگری روسيه در اين کشور تعطيل خواهد شد.
@VahidHeadline

🔸تارا ريد، زن آمريکايی که جو بايدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را به «تعرض جنسی» متهم کرده، در گفت‌و‌گو با يک رسانه دولتی روسیه گفت پس از ورود به مسکو تصميم گرفته برای تابعيت این کشور درخواست بدهد.
به گزارش روزنامه بريتانيايی گاردين و شبکه خبری «سی ان ان»، خانم ريد در مصاحبه چند ساعته با رسانه روسی اسپوتنيک که روز سه‌شنبه پخش شد، گفت: «پس از پياده شدن از هواپيما در مسکو برای اولين بار پس از مدت‌ها احساس امنيت کردم. احساس کردم که مورد احترام هستم و به من حرف‌های من توجه می‌شود.»
مجری این برنامه ماريا بوتينا بود که در سال ۲۰۱۹ به جرم جاسوسی در آمريکا به ۱۸ ماه زندان محکوم شد و اکنون عضو پارلمانی حزب ولاديمير پوتين است. او به خانم ريد وعده داد که موضوع تابعيت روسيه را با ولاديمير پوتين در ميان خواهد گذاشت.
خانم ريد اتهام «تعرض جنسی» عليه جو بايدن را در اوج کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ مطرح کرد. او ۳۰ سال پیش، زمانی که آقای بايدن سناتور بود چند سال در دفتر او کار کرده است.
آقای بايدن در واکنش به انتشار ادعاهای خانم ريد اين اتهام را قاطعانه تکذيب کرد.
باوجود ادعای خانم ريد در مورد شکايت به مراجع قضايی، هيچ گزارشی از وجود اين شکايت و بررسی آن منتشر نشده است و برخی از رسانه‌های آمريکايی صداقت خانم ريد را زير سئوال برده‌اند.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135633

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.