• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

‌🔸به گزارش حال وش سحرگاه امروز …

  • کد خبر : 135671
  • 11 خرداد 1402 - 18:30
‌🔸به گزارش حال وش سحرگاه امروز …

    ‌🔸به گزارش حال وش سحرگاه امروز ۱۱ خرداد، حکم اعدام دو زندانی بلوچ که پیشتر از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان کهنوج به اجر در آمد. براساس این گزارش، این دو نفر ۲۳ ساله و ۲۴ ساله بودند. @VahidHeadline 🔸اولیویه فانده‌ کاستیل، امداگر زندانی بلژیکی […]

 

‌🔸به گزارش حال وش سحرگاه امروز … 263721001685631602

 

‌🔸به گزارش حال وش سحرگاه امروز ۱۱ خرداد، حکم اعدام دو زندانی بلوچ که پیشتر از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان کهنوج به اجر در آمد.
براساس این گزارش، این دو نفر ۲۳ ساله و ۲۴ ساله بودند.
@VahidHeadline

🔸اولیویه فانده‌ کاستیل، امداگر زندانی بلژیکی که پس از ۱۵ ماه حبس در زندان جمهوری اسلامی به کشورش بازگشته است،‌ روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، در نخستین پست اینستاگرامی خود نوشت یک هفته زیبا را در بلژیک دموکراتیک و «به دور از واقعیت بازداشت خودسرانه» در ایران سپری کرده است.
آقای فانده‌ کاستیل در پست خود نوشت که ۱۳ ماه از ۱۵ ماه بازداشت خود را در سلول انفرادی، بدون دسترسی و آگاهی از رویدادهای دنیای بیرون سپری کرده است.
@VahidHeadline

🔸سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی با میانجی‌گری عمان گفت که آمریکا «راه‌های ارتباطی متعددی» با مقام‌های ایرانی دارد اما در حال حاضر برجام در دستور کار نیست. او با این حال بر تلاش واشینگتن برای آزادی زندانیان آمریکایی از ایران تاکید کرد.
جان کربی گفت: «ایرانی‌ها هیچ حسن نیتی در مذاکرات احیای برجام نشان ندادند و با توجه به درگیری‌ها در داخل ایران و حمایت این کشور از روسیه، برجام برای ما در اولویت قرار ندارد.»
@VahidOOnLine

🔸فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد، در راستای اهداف و فعالیتهای خود از این پس به صورت هفتگی، فهرست به‌روز‌رسانی شده از روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را منتشر می‌کند.
براساس اعلام این فدراسیون در حال حاضر ۱۳ روزنامه‌نگار در زندانهای جمهوری اسلامی در ایران زندانی هستند که نیلوفر حامدی، و الهه محمدی بیشتر از بقیه شناخته‌شده‌ و مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفته‌اند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ادامه نام ۱۱ خبرنگار دیگر را که دربند جمهوری اسلامی هستند به شرح زیر اعلام کرد:
علیرضا جباری دارستانی، خبرنگار خبرگزاری مهر،
ایمان به‌پسند، روزنامه‌نگار آزاد،
ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد روزنامه شرق،
فرزانه یحیی‌آبادی، روزنامه‌نگار آزاد محلی در شهرستان آبادان،
فرخنده عاشوری، روزنامه‌نگار آزاد و خبرنگار سابق خبرگزاری فارس،
هاشم موذن‌زاده، روزنامه‌نگار آزاد،
مارال دار‌آفرین، روزنامه‌نگار محلی در استان گیلان،
امیر مسکنی، سردبیر مجله سبزوار امروز،
سیامند مهتدی، روزنامه‌نگار آزاد
ژینا مدرس گرجی، روزنامه‌نگار آزاد،
کامیار فکور، خبرنگار حوزه کارگری خبرآنلاین
@VahidHeadline

🔸مهرداد پارسا، از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج از کشور، در هفته جاری در لس‌آنجلس در ایالات متحده درگذشت. آقای پارسا ۷۶ سال داشت.
مهرداد پارسا که حدود سه دهه از زندگی خود در خارج از کشور را به عنوان مسئول بخش اخبار و تفسیر سیاسی در شبکه تلویزیونی «پارس» گذرانده بود، بر اثر ایست قلبی در خانه خود درگذشت.
📷 @VahidHeadline

🔸روز نهم خرداد، حضور همزمان غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین اصلاح‌طلب، در یک مراسم سالگرد و دست دادن آنها با یکدیگر، خشم روزنامه کیهان را برانگیخت.روزنامه کیهان، نزدیک به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در مطلبی تحت عنوان «خیانت سران فتنه در مجالس ختم بخشوده نمی‌شود»، محمد خاتمی را «خائن» و از «عناصر دست‌اندرکار فتنه» خواند و او را متهم کرد که «با دمیدن در دروغ تقلب… برای براندازی انقلاب بسترسازی» کرد.
دفتر غلامعلی حداد عادل در واکنش به خشم روزنامه نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای، از دست دادن او با رئیس جمهوری پیشین اصلاح‌طلب دفاع کرده و نوشته است که از این عکس «نباید تفسیر سیاسی کرد و از آن بهانه‌ای برای تسویه‌ حساب‌های سیاسی ساخت.»
📷 @VahidHeadline

🔸تازه‌ترین حملات روسیه علیه اوکراین در بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، سه تن شامل دو کودک و مادر یکی از آن‌ها را کشته و ده تن دیگر را زخمی کرد.
رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی گفت: «روز جهانی کودک است. ساعاتی قبل از آن، روسیه دوباره کودکی را در کی‌یف کشت.»
@VahidHeadline
مسکو اعلام کرد که توپخانه اوکراین برای سومین بار در این هفته به یک شهرک روس حمله کرد و پهپادهای اوکراینی نیز دو پالایشگاه نفت را در خاک روسیه هدف قرار دادند.
مقامات گفتند پنج نفر در جریان حملات ارتش اوکراین به یک روستای اشغال‌شده در شرق این کشور کشته شدند،.
@VahidHeadline

🔸دولت ایتالیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت فروش اسلحه به عربستان سعودی را لغو کرده است.
@VahidHeadline

🔸یلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا پس از افت ۶/۲درصدی سهام ال وی ام اچ (LVMH) متعلق به آرنو در معاملات پاریس، از برنارد آرنو، سرمایه‌دار صاحب شرکت‌های تجملاتی پیشی گرفت و دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135671

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.