• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸اتحادیه اروپا با انتشار بیان …

  • کد خبر : 125996
  • 26 دی 1401 - 0:30
‌🔸اتحادیه اروپا با انتشار بیان …

    ‌🔸اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-بریتانیایی و معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را «به شدیدترین وجه» محکوم کرد. @VahidHadlin 🔸خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، گزارش‌های منتشر شده درباره حکم اعدام سه معترض جوان در اصفهان و نگرانی‌ها از انتقال مجید کاظمی به سلول انفرادی […]

 

‌🔸اتحادیه اروپا با انتشار بیان … 978937001673816402

 

‌🔸اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-بریتانیایی و معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را «به شدیدترین وجه» محکوم کرد.
@VahidHadlin

🔸خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، گزارش‌های منتشر شده درباره حکم اعدام سه معترض جوان در اصفهان و نگرانی‌ها از انتقال مجید کاظمی به سلول انفرادی و احتمال اجرای حکم را «کذب» و «جوسازی» نامید و نوشت پرونده هنوز به دیوان عالی جمهوری اسلامی نرفته است.
@VahidHadlin

🔸خبرگزاری تسنیم گزارش داد که «به‌دلیل یخ‌زدگی خیابان‌ها و لغزنده بودن معابر، تردد خودروها به قدری در برخی از خیابان‌ها و اتوبان‌های تهران سنگین شده است که می‌توان گفت تمامی خودروها به حالت سکون درآمده و خیابان‌ها قفل شده‌اند».
خبرگزاری ایسنا نیز با استناد به اطلاعات شرکت «کنترل ترافیک تهران» گزارش داده است که «طول صف ترافیک در مقیاس کل تهران به صورت لحظه‌ای در ساعت ۱۵:۰۰ به میزان ۶۸۵ کیلومتر ازدحام رسید».
@VahidHadlin

🔸روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال از قول منابع آگاه گزارش داده است که جمهوری اسلامی قیمت نفت تحویلی به سوریه را بیش از دو برابر کرده و این کشور را با بحران انرژی تنها گذاشته است.
این گزارش می‌افزاید: «بلندپروازی تهران برای کسب موقعیت قدرت برتر منطقه با شکستی تازه مواجه شده و این‌بار چالش‌های اقتصادی خود ایران باعث شده است تا این کشور نتواند ارائه سوخت ارزان به سوریه را ادامه دهد.»
@VahidHadlin
بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی قصد دارد قیمت نفت ارسالی خود را به قیمت بازار، به بیش از هفتاد دلار برای هر بشکه بفروشد.
وال استریت ژورنال همچنین اضافه کرد که جمهوری اسلامی ارسال محموله‌های جدید نفت به سوریه به صورت اعتباری را رد کرده و از دمشق خواسته که از این پس، برای محموله‌های نفت پیش‌پرداخت بپردازد.
@VahidOOnLin

🔸لیلا حسین‌زاده روز یکشنبه در رشته توییتی اعلام کرد در بند زنان عادل‌آباد شیراز «جنایتی هولناک علیه زندانیان عادی از طریق قرص‌های اعصاب و آرام‌بخش» در جریان است. lilahosinzad
به گفته او، «در اتاق خودمان زیاد می‌دیدم که فرد شاید به‌اندازه چهار ساعت در روز بیدار بود. حتی یک بار دادن قرص‌های گویا اشتباه کار بچه‌های اتاق معترضین را به تشنج کشاند.»
این فعال دانشجویی که هفته گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شد نوشته است یکبار به خاطر یک دعوای فیزیکی عادی، «چنان قرص در دهان یکی از زندانیان ریختند که بعد از چند روز توان تکلم درستی نداشت.»
@VahidHadlin

🔸طبق اسنادی که بدست بی‌بی‌سی فارسی رسیده، استفاده از مازوت برای جبران کمبود گاز در نیروگاه‌ها و صنایع سیمان و فولاد به تایید شورای عالی امنیت ملی رسیده است.
این اسناد نشان می‌دهد که مقامات امنیتی ایران نگران تاثیر کمبود گاز در فصل سرما بر افزایش نارضاتی‌ها در میانه اعتراضات سراسری بوده‌اند.
از نظر دولت بالا نگه داشتن میزان تولید سیمان و فولاد استفاده بر مضرات مازوت سوزی می‌چربد.
مازوت ماده‌ای سمی و کشنده است که اخیرا سازمان ملل سوزاندن آن در آسمان ایران را نقض حقوق بشر توصیف کرد.
@VahidHadlin

🔸گروهی از هنرمندان ایرانی در ویدیویی خطاب به مقامات «کشورهای آزاد» از آنها خواستند در حمایت از معترضان، سفیران خود را از ایران فرا بخوانند.
@VahidOOnLin

🔸نخست‌وزیر عراق با دفاع از ادامه حضور نیروهای آمریکا در این کشور گفته است که هیچ جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور وجود ندارد.
روز یکشنبه ۲۵ دی در مصاحبه‌ با روزنامه «وال استریت جورنال» گفت: «فکر می‌کنیم به نیروهای خارجی نیاز داریم و از بین بردن داعش نیاز به زمان بیشتری دارد».
@VahidHadlin
محمد الشیاع السودانی گفت عراق مایل است روابطی مشابه با واشنگتن داشته باشد که عربستان سعودی و سایر کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خلیج فارس از آن برخوردارند.
@VahidHadlin

🔸ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که تانک‌های چلنجر ۲ را به اوکراین می فرستد تا موضع این کشور را در جنگ با روسیه تقویت کند.
دولت بریتانیا قرار است ۱۴ تانک برای اوکراین ارسال کند. همچنین انتظار می‌رود حدود ۳۰ واحد توپخانه‌ای سنگین و خودکششی AS90 نیز تحویل اوکراین شود.
@VahidHadlin

🔸جیپ اونجر (Avngr) با رای خبرنگاران خودرو به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شد. در این رای‌گیری پس از جیپ، فولکس‌واگن الکتریکی آی‌دی.باز (ID.Buzz) و نیسان الکتریکی آریا دوم و سوم شدند.
اونجر اولین مدل الکتریکی جیپ است که کارخانه آمریکایی می‌گوید با توجه به نیاز‌ مشتریان اروپایی ساخته شده است. ماشین یک شاسی‌بلند کوچک است و جیپ می‌گوید با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=125996

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.