• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌?کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نف …

  • کد خبر : 14768
  • 07 مرداد 1399 - 16:40
‌?کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نف …

    ‌?کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر رکورد زد و شمار رسمی قربانیان را به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش داد. سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه هفتم مرداد با اعلام این خبر افزود که در شبانه‌روز گذشته ۲۶۶۷ بیمار دیگر مبتلا به […]

 

‌?کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نف … 774596001595938204

 

‌?کرونا در ایران با مرگ ۲۳۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر رکورد زد و شمار رسمی قربانیان را به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش داد. سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه هفتم مرداد با اعلام این خبر افزود که در شبانه‌روز گذشته ۲۶۶۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده‌اند که تعداد آنها در مجموع به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده است. درستی آمارهای رسمی مقام‌های وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران با تردیدهای جدی روبرو شده است. ?

?در حالی که وزارت بهداشت ایران با برگزاری مراسم مذهبی پرجمعیت در ماه محرم به صراحت مخالفت کرده است، سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید مجالس مذهبی با «رعایت حداکثری» دستورالعمل‌های بهداشتی قابل برگزاری است. غلامحسین اسماعیلی گفته که «شرایط کرونایی» کشور، «به هیچ عنوان نباید باعث غفلت ما از برکت این ایام و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان شود». علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه امسال نمی‌توانیم مراسم سال‌های قبل را به همان شکل برگزار کنیم، تاکید کرده که «نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم در محیط سر بسته با جمعیت زیاد ممنوع است. با برگزاری مراسم در محیط‌های سربسته کاملاً و محکم مخالفت می‌کنیم.» ?
دکتر علیرضا رییسی گفته : بعضی ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند. پیش از این حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفته بود مراسم محرم به طوز با شکوهی برگزار خواهد شد. ?

?کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و از فعالان ملی-مذهبی از تأیید حکم سه سال زندان خود در دادگاه تجدیدنظر به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» خبر داد. کیوان صمیمی چندین سال در چند نوبت قبل از انقلاب ۵۷ و شش سال نیز پس از اعتراضات جنبش سبز در سال ۸۸ زندانی شده بود.‎ ?

?رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی در ایران از مسدود کردن حساب‌های بانکی نسرین ستوده بوسیله دادستانی تهران خبر داد. ?

?دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش داد که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران با عبور از ۲۰ میلیون تومان در آستانه رسیدن به ۲۱ میلیون تومان است. ?

?مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی گفته که ایران به استاد “نجیب مایل هروی” شاعر و نویسنده برجسته افغان تابعیت داده است. ?

?بیش از ۵۰۰ فعال فرهنگی و هنری و حقوق‌دان در نامه‌ای سرگشاده ضمن ابراز نگرانی از ایجاد محدودیت برای «جمعیت امام علی»، خواستار آزادی فوری شارمین میمندی‌نژاد، مدیر و بنیان‌گذار این سازمان خیریه شدند. نامه این فعالان که روز دوشنبه ۶ مرداد منتشر شده به امضای چهره‌هایی چون بابک احمدی، نوشین احمدی خراسانی، مهرداد اسکویی، حمید امجد، رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی، کیومرث پوراحمد، رضا درمیشیان٬ عبدالفتاح سلطانی، رسول صدرعاملی، فرزانه طاهری، بهمن فرمان‌آرا، اصغر فرهادی، کیهان کلهر و فاطمه معتمدآریا رسیده است. ?

?دادگاهی در مصر پنج زن جوان را به دلیل به اشتراک گذاشتن “ویدئوهای منافی عفت” در شبکه اجتماعی تیک‌تاک به دو سال زندان محکوم کرد. این زنان، که نام همه آنها اعلام نشده است، به پرداخت ۱۹ هزار دلار هم محکوم شده‌اند. این اولین احکام حبسی است که دادگاه مصر در راستای طرح مقابله با افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی صادر می‌کند. ?

?فراکسیون جمهوریخواه سنای آمریکا برنامه ای با هزینه ۱ تریلیارد دلار را برای جبران خسارات اقتصادی ویروس کرونا و احیای اقتصادی این کشور تدوین کرده است. ازجمله در این برنامه یکصد میلیارد دلار برای مدارس و پرداخت پول نقد تا ۱۲۰۰ دلار به اکثر شهروندان پیش بینی شده است. ?

? @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=14768

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.