• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸در پی ادامه اختلاف دولت بغدا …

  • کد خبر : 157571
  • 20 فروردین 1403 - 20:30
‌🔸در پی ادامه اختلاف دولت بغدا …

    ‌🔸در پی ادامه اختلاف دولت بغداد با اقلیم کردستان بر سر صادرات نفت این منطقه، عراق یک خط لوله نفتی جایگزین را پس از یک دهه برای انتقال نفت به ترکیه راه‌اندازی می‌کند. معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد کار تعمیر خط لوله کرکوک‌-جیهان تا پایان ماه جاری تمام می‌شود. این خط لوله […]

 

‌🔸در پی ادامه اختلاف دولت بغدا … 938302001712595602

 

‌🔸در پی ادامه اختلاف دولت بغداد با اقلیم کردستان بر سر صادرات نفت این منطقه، عراق یک خط لوله نفتی جایگزین را پس از یک دهه برای انتقال نفت به ترکیه راه‌اندازی می‌کند.
معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد کار تعمیر خط لوله کرکوک‌-جیهان تا پایان ماه جاری تمام می‌شود.
این خط لوله قادر به انتقال روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت به بندر جیهان ترکیه برای صادرات به بازارهای جهانی خواهد بود.
@VahidHead

🔸کم‌اعتبار: وبسایت عربی «جاده ایران» به نقل از یک منبع آگاه دیپلماتیک که هویت او را فاش نکرده، نوشت که جمهوری اسلامی به آمریکا اطلاع داده که در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، از پاسخ به حمله هوایی علیه کنسولگری خود در دمشق خودداری خواهد کرد.
او از پیشنهاد ایران برای برقراری آتش‌بس در غزه را به عنوان یک شرط نام برد و ادامه داد: «اگر آمریکا موفق شود اوضاع را مهار کند، موفقیت بزرگی برای دولت بایدن خواهد بود و ما می‌توانیم بر این اساس عمل کنیم.»
پیشتر محمد جمشیدی، معاون سیاسی ابراهیم رئیسی در شبکه اجتماعی ایکس ارسال پیام از سوی جمهوری اسلامی به آمریکا را تایید کرده است.
او با این حال ادعا کرد که این پیام حاوی «هشدار» به آمریکا بوده که از اسرائیل حمایت نکند.
@VahidOOnLine

🔸به دنبال عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از جنوب غزه، مقامات دفاعی این کشور تاکید داشتند که هدف از آن نه پایان دادن به جنگ، بلکه سازماندهی مجدد نیروها است.
@VahidHead

🔸حزب الله لبنان تایید کرد که علی احمد حسین با نام مستعار عباس جعفر در بمباران شب گذشته‌ در جنوب لبنان کشته شده است. ارتش اسرائیل می‌گوید او از فرماندهان ارشد میدانی گردان رضوان، یگان ویژه حزب‌الله لبنان بود.
@VahidHead

🔸دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه (آی‌سی‌جی) رسیدگی به پرونده‌ای را آغاز کرده است که در آن آلمان متهم شده با حمایت از اسرائیل به نسل کشی کمک کرده است.
@VahidHead

🔸نزدیک به هفت سال پس از آنکه ارتش میانمار هزاران مسلمان روهینگیا را قتل عام کرد، اکنون از آنها برای جنگ با مخالفان مسلح، درخواست کمک کرده است.
[درخواست یا دستور؟] افسران ارتش میانمار به اردوگاه‌های روهینگیا رفته و در آنجا به مردان جوان دستور می‌دهند تا برای آموزش نظامی به ارتش ملحق شوند.
سازمان ملل متحد کشتار روهینگیا را یک «پاکسازی قومی» خوانده بود.
روهینگیاها در میانمار هنوز از حقوق اولیه شهروندی محروم هستند و در معرض طیفی از محدودیت‌های تبعیض‌آمیز، مانند ممنوعیت سفر خارج از جامعه خود را دارند.
@VahidHead

🔸مقامات محلی از غرق شدن یک لنج حامل ۱۳۰ نفر از ساکنان منطقه نامپولای موزامبیک خبر داده‌اند. مسافران لنج از بیم بیماری وبا سعی داشتند به یک جزیره پناه ببرند.
مقامات استان نامپولا می‌گویند دست‌کم ۹۴ نفر از سرنشینان لنج کشته شده و ۲۶ تن نیز هنوز مفقود هستند.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=157571

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.