• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌روز جمعه، جاناتان گرینبلات رئ …

  • کد خبر : 12828
  • 27 اردیبهشت 1399 - 8:30
‌روز جمعه، جاناتان گرینبلات رئ …

    ‌روز جمعه، جاناتان گرینبلات رئیس «اتحادیه ضد افترا» روز جمعه در توئیتر خود نوشت براساس گزارش‌ها مقبره «استر و مردخای» که از مکان‌های مقدس یهودیان است، در شهر همدان در ایران به آتش کشیده شده است. یک شاهد عینی به صدای آمریکا گفت که ماشین‌های آتش‌نشانی به سمت این مقبره رفته‌اند. –JGreenblattADL یک […]

 

‌روز جمعه، جاناتان گرینبلات رئ … 760091001589601605

 

‌روز جمعه، جاناتان گرینبلات رئیس «اتحادیه ضد افترا» روز جمعه در توئیتر خود نوشت براساس گزارش‌ها مقبره «استر و مردخای» که از مکان‌های مقدس یهودیان است، در شهر همدان در ایران به آتش کشیده شده است. یک شاهد عینی به صدای آمریکا گفت که ماشین‌های آتش‌نشانی به سمت این مقبره رفته‌اند. –JGreenblattADL

یک شاهد عینی در همدان به صدای آمریکا گفته‌است که چندین ماشین آتش‌نشانی به سمت این مقبره رفتند و اجازه حضور مردم عادی در این مکان داده نمی‌شود.

بعد از این رویداد، رهبران چند سازمان یهودی در آمریکا، به آتش کشیده‌شدن مقبره «استر و مردخای» مکان مقدس یهودیان ایران و جهان را محکوم کرده و خواستار برخورد مقامات ایران با عوامل این اتفاق شدند. آرتور استارک، ویلیام داراُف و مالکوم هوئنلین روسای سازمان‌های یهودیان در آمریکا در یک بیانیه مشترک به آتش‌‌سوزی مقبره «استر و مردخای» در شهر همدان ایران واکنش نشان دادند و نوشتند که سه ماه پیش، گروهی از بسیجیان تهدید به حمله و مصادره این مقبره کرده بودند.

مقبره «استر و مردخای» در مرکز شهر همدان، ابتدای خیابان دکتر شریعتی قرار دارد. این مکان جزء مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان ایران و جهان است. این مقبره جزء آثار میراث فرهنگی ایران ثبت شده‌است. جمهوری اسلامی بارها از محو کشور اسرائیل گفته و ده سال پیش، گروهی از دانشجویان بسیجی در تجمعی مقابل مقبره «استر و مردخای» تهدید کرده بودند که این زیارتگاه یهودیان ایران را ویران خواهند کرد.
VOAIran
… هنوز رسانه‌های ایران گزارشی در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

در همین حال٬ ایلان کار استکاتس، نماینده ویژه دولت آمریکا در رصد و مقابله با یهودستیزی ، به این گزارش واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. ایلان کار استکاتس نوشته است: ما قویا حمله به مقبره «استر و مردخای» در همدان ایران را محکوم می‌کنیم. این مقام دولت آمریکا گفته است، سه ماه پیش تهدیداتی علیه این مقبره مطرح شده بود. ایلان کار استکاتس تصریح کرده است: حکومت ایران اصلی ترین حامی یهودستیزی است. این اقدامات می بایست متوقف شود و از جامعه یهودی و سایر اقلیت‌ها محافظت شود. –USEAntiSemitism

فدراسیون یهودیان ایرانی-آمریکایی نیویورک و لس آنجلس نیز در بیانیه از این گزارش ها ابراز تاسف کرده و خواستار تعقیب و مجازات عاملان این اقدام شده اند.

مقبره «استر و مردخای» محل دفن همسر یهودی خشایار شاه است.
«استر» (ستاره) برادرزاده مردخای یکی از وزرای این پادشاه هخامنشی بوده است. در روایات تاریخی یهودیان آمده است که «هامان» صدراعظم وقت، در نتیجه مخالفت شدید با «مردخای» که حاضر به سجده کردن به صدراعظم نبود و از او حرف شنوی نداشت، دستور قتل‌عام یهودیان را در سرزمین باستانی ایران صادر کرد. طبق این روایت ها «مردخای» از این توطئه آگاهی یافت. ملکه «استر» به نزد خشایارشاه رفت و نگرانی‌های عمیق خود و یهودیان را با او درمیان نهاد. خشایارشاه پس از آگاهی از این توطئه دستور قتل «هامان» را صادر می‌کند.
RadioFarda_

? @
برای دیدن تصویری از بنا روی عکس زیر کلیک کنید و ورق بزنید. البته عکس‌ها مربوط به قبل هستند. درباره خبر آتش‌سوزی جزئیات دیگری منتشر نشد و حرفی از میزان خسارت نیست. از کلمات فعلی ممکنه از اقدام به آتش زدن بنا تا سوختن کامل بنا برداشت بشه.
به‌نظر میاد درباره چهارشنبه یا پنج‌شنبه میگن نه دیشب.
wikipedia

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=12828

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.