• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش …

  • کد خبر : 158380
  • 27 فروردین 1403 - 18:00
‌🔸قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش  …

    ‌🔸قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت زیرا فعالان بازار پس از حمله آخر هفته جمهوری اسلامی به اسرائیل که به گفته دولت اسرائیل خسارات محدودی به همراه داشت، حق «بیمه ریسک» را کاهش دادند. وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در موسسه ING به رویترز گفت: «در روزهای منتهی به قیمت گذاری، یک […]

 

‌🔸قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش  … 685419001713191420

 

‌🔸قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت زیرا فعالان بازار پس از حمله آخر هفته جمهوری اسلامی به اسرائیل که به گفته دولت اسرائیل خسارات محدودی به همراه داشت، حق «بیمه ریسک» را کاهش دادند.
وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در موسسه ING به رویترز گفت: «در روزهای منتهی به قیمت گذاری، یک حمله تا حد زیادی در محاسبات لحاظ شد. همچنین خسارات محدود و این واقعیت که حملات تلفات جانی در پی نداشتند به این معنی می‌تواند باشد که شاید پاسخ اسرائیل سنجیده‌تر باشد.»
@VahidHead

🔸آژانس ایمنی پرواز اتحادیه اروپا روز دوشنبه از تمام خطوط هوایی خواست که هم‌چنان در حریم هوایی دو کشور ایران و اسرائیل و همچنین تا فاصله صد مایلی پیرامون اسرائیل احتیاط را رعایت کنند.
این آژانس در عین حال تأکید کرده است که در حال حاضر هچ خطری پروازهای مسافربری را تهدید نمی‌کند.
@VahidHead
با لغو محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های ایران که با آغاز حملات ایران علیه اسرائیل آغاز شده بود، پروازهای داخلی و خارجی در آن کشور از سر گرفته شد. پروازها در اسرائیل، اردن و عراق هم به حالت عادی بازگشته است.
@VahidHead
هواپیمایی قطر اعلام کرد که به‌دنبال بازگشایی فردوگاه‌ها و حریم هوایی ایران، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود به ایران را از سر می‌گیرد.
بر اساس پست این خط هوایی در شبکه ایکس، هواپیمایی قطر ۲۰ پرواز هفتگی به فرودگاه‌های تهران، مشهد، تبریز و اصفهان دارد.
@VahidHead

🔸نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، از پاسخ قاطع، محکم و سریع اسرائیل به جمهوری اسلامی دفاع کرد و گفت: «اشتباه استراتژیک اسرائیل در ۳۰ سال گذشته این بود که ما همیشه با بازوهای اختاپوس می‌جنگیدیم اما به‌ندرت به سر ایرانی آن ضربه‌ای زده‌ایم.»
بنت در پستی بلند در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «این رویکرد اکنون باید تغییر کند: حزب‌الله یا حماس موشکی به اسرائیل شلیک می‌کند؟ تهران باید تاوان بدهد.»
@VahidOOnLine


🔸رییس کمیته دفاعی و سیاست خارجی پارلمان اسرائیل (کنست)، در گفت‌وگو با اسکای نیوز تاکید کرد این کشور به حمله جمهوری اسلامی واکنشی «متفاوت و دردناک» نشان خواهد داد.
رادیو ملی اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد این کشور اعلام کرد اکثریت اعضای کابینه جنگ اسرائیل از واکنش این کشور به حمله جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. این در حالی است که کابینه جنگ اسرائیل دیشب بدون نتیجه‌ای مشخص درباره واکنش به حمله جمهوری اسلامی پایان یافت.
بر اساس گزارش رادیو ملی اسرائیل، تنها اختلاف موجود در میان اعضای کابینه جنگ، «چگونگی و زمان واکنش» اسرائیل به این حمله است.
iranintl

🔸همزمان با تشدید تهدید متقابل و تنش لفظی میان ایران و اسرائیل، وزرای خارجه آلمان و بریتانیا از «پیروزی» اسرائیل در دفاع و «شکست مضاعف» ایران در حمله، از تل‌آویو خواستند که از اقدام تلافی‌جویانه خودداری کند. روسیه و چین در مقابل دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرده‌اند.
@VahidHead

🔸وزیر خارجه بریتانیا از اسرائیل خواست تا به‌دنبال حمله موشکی و پهپادی ایران مقابله به مثل نکند و افزود که این کشور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران را بررسی خواهد کرد.
دیوید کامرون روز دوشنبه ۲۷ فروردین حمله گسترده ایران به خاک اسرائیل را «شکست تقریبا کامل» خواند و در مورد اسرائیل گفت: «به‌نظرم آن‌ها کاملا محق هستند که پاسخ این حملات را بدهند چون مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما به عنوان دوست از آن‌ها می‌خواهیم که با عقل و دل فکر کنند و در عین حال هوشمند و سرسخت باشند».
@VahidHead

🔸دستگاه قضایی ایران در پی انتقاد برخی فعالان سیاسی، رسانه‌ای و روزنامه‌ها از عملکرد جمهوری اسلامی در حمله اخیر به اسرائیل، آنها را به دادگاه احضار کرده است.
براساس تازه‌ترین خبرها، حسین دهباشی، عباس عبدی و یاشار سلطانی باید به اتهام «برهم زدن امنیت روانی جامعه» در دادگاه حاضر شوند.
پیشتر مقام‌های قضایی ایران بر علیه روزنامه‌های جهان صنعت و روزنامه اعتماد نیز «اعلام جرم» کرده بودند.
حسین دهباشی، مستندساز و روزنامه‌نگار، پس از حمله به اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حمله‌ دیشب نمایشی، ناکافی و ناموفق بود و به نگرانی‌ها برای توان واقعی دفاعی کشور دامن زد.»
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=158380

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.