• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌اخباری غیرمرتبط با تقابل ایرا …

  • کد خبر : 158374
  • 27 فروردین 1403 - 18:00
‌اخباری غیرمرتبط با تقابل ایرا …

    ‌اخباری غیرمرتبط با تقابل ایران و اسرائیل: 🔸کمیتهٔ انضباطی مرکزی دانشگاه آزاد در خصوص «تذکر اساتید» این دانشگاه به دانشجویانی که حجاب اجباری را در کلاس‌ها رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد. فرزاد جهان‌بین، رئیس این کمیته در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اعلام کرد: «پروندهٔ افراد خاطی مستقیماً به کمیتهٔ‌ انضباطی […]

 

‌اخباری غیرمرتبط با تقابل ایرا … 063807001713191420

 

‌اخباری غیرمرتبط با تقابل ایران و اسرائیل:

🔸کمیتهٔ انضباطی مرکزی دانشگاه آزاد در خصوص «تذکر اساتید» این دانشگاه به دانشجویانی که حجاب اجباری را در کلاس‌ها رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد.
فرزاد جهان‌بین، رئیس این کمیته در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اعلام کرد: «پروندهٔ افراد خاطی مستقیماً به کمیتهٔ‌ انضباطی ارسال گردد.»
@VahidHadlin

🔸آمارهای جدید سازمان ثبت و احوال حاکی است که میانگین سن مرگ‌ومیر ۶۶.۲ سال و میزان نرخ خام مرگ کل کشور در سال ۱۴۰۲، برابر با ۵.۳ در هزار نفر است.
هر دو شاخص یاد شده در ایران طی سال‌های گذشته سیر نامطلوبی داشته است.
آمارهای ثبت احوال نشان می‌‌دهد میانگین سن مرگ‌ومیر در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۶.۹ سال بود. به عبارتی سن مرگ‌ومیر در کشور طی پنج سال گذشته کاهش یافته است.
همچنین آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی در ایران از ۷۶ سال در ۲۰۱۹ به ۷۴ سال در ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
میزان نرخ خام مرگ به نسبت هر هزار نفر در ایران نیز طی دوره یاد شده از پنج به شش افزایش یافته است.
امید به زندگی برای نمونه در ترکیه ۲ سال و در عربستان سه سال بیشتر از ایران است.
@VahidHadlin

🔸وکیل آتنا فرقدانی، نقاش و کارتونیست،‌ می‌گوید نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی این هنرمند را بازداشت کرده‌اند.
محمد مقیمی، وکیل دادگستری، روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آتنا فرقدانی پس از بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته، به شکلی که آثار آن بر روی صورتش مشهود است.»
@VahidHadlin

🔸به دستور محمد نیازی، مدیر داخلی زندان شیبان اهواز، ۱۷ زندانی سیاسی در این زندان از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی محروم شده‌اند.
@VahidHadlin

🔸علیرضا بهشتی شیرازی از مشاوران میرحسین موسوی روز یکشنبه برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، به زندان منتقل شد.
او اردیبهشت ۱۴۰۲ پس از سخنرانی در «همایش گفت‌وگو برای نجات ایران» در در کلاب‌هاوس بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.
@VahidHadlin

🔸دادگستری استان تهران می‌گوید دادگاه رأی پرونده «کثیرالشاکی» موسوم به «کینگ‌مانی» را صادر و سه فرد حقیقی را به «حبس‌های طویل‌المدت» محکوم کرده است.
علی القاصی، رئیس کل دادگستری تهران اعلام کرد که این افراد به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام کینگ‌مانی» محکوم شدند.
شهره موسوی، نائب رئیس وقت فدراسیون فوتبال، اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در خصوص پرونده «کثیرالشاکی رمزارز کینگ مانی» توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
فریدون قربانیان مشهدی، همسر خانم موسوی و مالک شبکه بازاریابی بادران و رمزارز کینگ‌مانی، نیز اواسط اسفند ۱۴۰۰ دستگیر و روانه زندان اوین شده بود.
@VahidHadlin

🔸جزئیات منتشر شده از متن قانون بودجه در سال ۱۴۰۳ حاکی از جهش چشمگیر در درآمدهای مالیاتی، جرائم و اوراق قرضه دولتی در بودجه سال جاری دولت ابراهیم رئیسی است.
بر اساس بودجه سال ۱۴۰۳، دولت درآمدهای مالیاتی را ۵۶ درصد، درآمدهای مربوط به جرائم و خسارات را ۱۱۱ درصد و درآمدهای دولت از محل انتشار اوراق قرضه را ۸۷ درصد افزایش داده است.
دولت از این سه محل حدود ۱۶۰۰ تریلیون تومان درآمد در نظر گرفته که معادل ۶۲ درصد از کل بودجه عمومی دولت است.
@VahidHadlin

🔸ویکتوریا هریسون، به عنوان نخستین سفیر کاملا نابینای بریتانیا از ماه اوت ۲۰۲۴ به عنوان سفیر این کشور در اسلوونی شروع به کار خواهد کرد.
@VahidAfLin

🔸در نتیجه تیراندازی گروه‌های تبهکار در شیکاگو، افرادی که در خارج از محل یک گردهمایی خانوادگی ایستاده بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که در این میان یک دختر هشت ساله کشته شد و ۱۰ تن مجروح شدند.
@VahidHadlin

🔸رهبر اپوزیسیون اسرائیل روز دوشنبه دولت بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که کشور را به سوی «از دست دادن کامل بازدارندگی» هدایت کرده است.
یائیر لاپید در پستی در شبکه ایکس همچنین گفت که در سایه دولت نتانیاهو، «خشونت تروریستی یهودیان» علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری «از کنترل خارج شده است».
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=158374

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.