• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸در پی حمله به ساختمان کنسولی …

  • کد خبر : 157314
  • 15 فروردین 1403 - 19:30
‌🔸در پی حمله به ساختمان کنسولی …

    ‌🔸در پی حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق، از روز سه‌شنبه قیمت سکه طلا در بازار تهران با افزایش بی‌سابقه‌ای مواجه شد و از حدود ۴۰ میلیون تومان به بیش از ۴۳ میلیون و پانصد هزار تومان در روز چهارشنبه رسید. قیمت هر دلار آمریکا نیز از ۶۳ هزار تومان گذشت. […]

 

‌🔸در پی حمله به ساختمان کنسولی … 688614001712160017

 

‌🔸در پی حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق، از روز سه‌شنبه قیمت سکه طلا در بازار تهران با افزایش بی‌سابقه‌ای مواجه شد و از حدود ۴۰ میلیون تومان به بیش از ۴۳ میلیون و پانصد هزار تومان در روز چهارشنبه رسید.
قیمت هر دلار آمریکا نیز از ۶۳ هزار تومان گذشت.
@VahidOOnLin

🔸در پی تلاش دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل ناترازی، وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد؛ اظهارنظری که به معنای حذف کارت سوخت جایگاه‌داران و محدودیت در عرضه سوخت است.
جواد اوجی تاکید کرده که مصرف بنزین در ایام نوروز به نسبت سال گذشته حدود ۷ میلیون لیتر رشد داشته و «ما بر اساس قانون و بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلفیم که در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی انجام شود.»
@VahidHadlin

🔸کاخ سفید در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر این که آمریکا در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مقصر است و باید پاسخگو باشد، گفت که این حرف پوچی است.
@VahidHadlin

🔸آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ با عبور از ۲۰ میلیارد دلار به بیشترین کسری خود رسیده است.
روزنامه «دنیای اقتصاد» با اشاره به آمار گمرک نوشت که با احتساب صادرات نفت، برق، خدمات فنی و مهندسی و تجارت چمدانی شاهد مازاد تجاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار هستیم.
گمرک ایران اما با جهت دهی به آمار، کسری تجاری را نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار اعلام کرده که این میزان نیز رقم کم سابقه‌ای در اقتصاد ایران است.
@VahidHadlin

🔸سعید رضوانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، افزایش قیمت این کالاها را تکذیب کرد و گفت افزایش قیمت تمام‌شده لوازم خانگی به کاهش قدرت خرید مردم انجامیده و تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران امروز با مازاد تولید نسبت به تقاضا روبه‌رو هستند.
@VahidOOnLin

🔸بر اساس آمارهایی که یک مقام شرکت ملی گاز ایران روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین، اعلام کرد، دولت ابراهیم رئیسی طی دو سال گذشته رشد مصرف گاز را تنها از راه کاهش تزریق گاز به میادین نفتی و افت صادرات جبران کرده و هیچ پیشرفتی در افزایش تولید گاز نداشته است.
سعید عقلی، مدیر دیسپَچینگ شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز طبیعی ایران در سال گذشته را ۲۴۹ میلیارد مترمکعب اعلام کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد، یا هفت میلیارد مترمکعب، افزایش را نشان می‌دهد.
@VahidHadlin

🔸بر اساس نامه‌ای از سوی نماینده تشکیلات خودگردان فلسطینی‌ها در سازمان ملل که به تاریخ سه‌شنبه منتشر شد و توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، فلسطینی‌ها رسما درخواست خود را برای عضویت کامل در سازمان ملل احیا کردند.
فلسطینی‌ها که از سال ۲۰۱۲ به عنوان ناظر در این سازمان جهانی حضور داشتند، سال‌ها برای به دست آوردن عضویت کامل که به منزله به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، لابی کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ تورم دوازه ماه منتهی به ماه مارس در این کشور به ۶۸/۵ درصد رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد بود.
ارقام رسمی اخیر درباره تورم ترکیه در حالی اعلام شده‌اند که گروه اقلام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها(غیرالکلی)، حمل و نقل و همچنین بهداشت تورم بالاتر از ۷۰ درصد را در ماه مارس ثبت کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸به نوشته فوربز، اکنون نسبت به سال قبل، ۱۴۱ نفر به تعداد میلیاردرهای جهان اضافه شده و مجموع تعداد میلیاردرها به ۲۷۸۱ نفر رسیده است.
در میان میلیاردرهای جدیدی که وارد این فهرست شده‌اند، نام تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، و سم آلتمن، مدیر شرکت پیشرو هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیده می‌شود.
ارزش خالص جمع دارایی‌های همه آنها نیز برابر با ۱۴.۲ تریلیون دلار است که نسبت به سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است.
ایالات متحده با ۸۱۳ میلیاردر، بیشترین تعداد میلیاردر در بین سایر کشورها را داراست. چین ۴۷۳ میلیاردر و هند ۲۰۰ میلیاردر دارد که رکوردی برای آن کشورها محسوب می‌شود.
@VahidHadlin

🔸خشم و محکومیت جهانی از حمله مرگبار اسرائیل به خودروی حامل امدادگران و کشته شدن هفت نفر از کارکنان یک نهاد خیریه در حال افزایش است. رئیس ستاد ارتش اسرائیل از این «اشتباه» عذرخواهی کرده است اما در بریتانیا برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته سفیر اسرائیل در لندن احضار شد و درخواست‌ برای تعلیق فروش تسلیحات به اسرائیل شدت گرفته است.
@VahidHadlin


📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=157314

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.