• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸با وجود تکذیب وزیر کشور، گزا …

  • کد خبر : 157141
  • 13 فروردین 1403 - 20:00
‌🔸با وجود تکذیب وزیر کشور، گزا …

    ‌🔸با وجود تکذیب وزیر کشور، گزارش‌های مردمی و برخی رسانه‌ها حاکی است که اماکن تفریحی در بسیاری از نقاط ایران در روز سیزده‌بدر امسال تعطیل شده است. کمی پیش از آن، احمد وحیدی، وزیر کشور با این ادعا که «در وزارتخانه هیچ تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده»، نوشته بود: «مواظب توطئه دشمنان باشیم.» […]

 

‌🔸با وجود تکذیب وزیر کشور، گزا … 975535001711989004

 

‌🔸با وجود تکذیب وزیر کشور، گزارش‌های مردمی و برخی رسانه‌ها حاکی است که اماکن تفریحی در بسیاری از نقاط ایران در روز سیزده‌بدر امسال تعطیل شده است.
کمی پیش از آن، احمد وحیدی، وزیر کشور با این ادعا که «در وزارتخانه هیچ تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده»، نوشته بود: «مواظب توطئه دشمنان باشیم.»
@VahidHead
در حالیکه مقام‌های حکومت در استان‌ها از تعطیلی پارک‌ها و منع ورود به آن‌ها در روز «سیزده‌ بدر» خبر داده و بیلبوردهای تعطیلی آن‌ها را نصب کردند خبرگزاری دولت با انتشار تصاویری از برخی پارک‌های خالی آن را «حفظ حرمت» سالروز مرگ امام اول شیعیان و ماه رمضان از سوی شهروندان عنوان کرد.
@VahidOOnLine
با وجود محدودیت‌های حکومتی و تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در برخی شهرها، ایرانیان به سنت هر ساله در طبیعت حضور یافته و آیین سیزده به‌در را گرامی داشتند.
@VahidOOnLine

🔸رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد از وضعیت حمل ‌و نقل ریلی و هوایی کشور، از ریزش شمار مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.
@VahidHead

🔸یک خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران حکم صادر شده در پرونده مهران سماک را موجب «تضعیف پلیس» دانست.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او در حال بوق زدن پس از باخت تیم ملی فوتبال در مسابقه برابر آمریکا بود که در خودروی خود در بندر انزلی از ناحیهٔ سر هدف شلیک گلوله ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت.
خبرگزاری فارس نوشت: «با توجه به اینکه این حادثه در حین مأموریت پلیس و در هنگام “اغتشاشات” اتفاق افتاده، حکمی سختگیرانه توسط قاضی صادر شده و عملا این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد.»
فارس بدون ذکر منبع خاصی، مدعی شد که مسئولان قوه ‌قضائیه گفته‌اند حکم صادر شده علیه این متهم «قطعی نیست» و به‌علت «نقص‌های متعدد» قرار است دوباره پرونده بررسی شود.
@VahidHead

🔸نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران اعلام کرد: «برآوردها نشان می‌دهد در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در مجموع ۳۵ میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشته‌ایم.»
حامد چمن‌رخ گفت: «این در حالی است که در سالیان دور ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم. حتی در حدود سال ۱۳۷۴ حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف صورت گرفته بود. بنابراین در حال حاضر صادرات فرش دستباف عملاً صفر است.»
@VahidHead

🔸مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مدعی شده است که در ۱۰ نقطه از ایران، منابع غیرمتعارف «نفت شِیل» کشف شده و ۲.۵ میلیارد بشکه در سال گذشته به دخایر نفت و گاز ایران اضافه شده است.
مهدی فکور مدعی شد «برداشت شیل‌های نفتی در آمریکا حدودا بشکه‌ای ۴۰ دلار هزینه دارد، اما با روشی که ما در نظر داریم، تولید نفت شیل حدود ۲۵ دلار در هر بشکه هزینه در برخواهد داشت.»
نفت شیل بر خلاف نفت معمول که در میادین زیرزمینی بصورت مایع وجود دارد و با حفر چاه فوران می‌کند، در دل سنگ‌های رسی مدفون شده و با فناوری‌های پیشرفته و تزریق مواد شیمیایی در عمق زمین، آزاد گشته و قابل استخراج می‌شود.
@VahidHead

🔸آلمان از روز دوشنبه ۱۳ فروردین به بزرگ‌ترین کشور اتحادیه اروپا بدل می‌شود که مصرف تفریحی ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرده است.
بر اساس این قانونی جنجالی، افراد بالای ۱۸ سال مجاز ند تا ۲۵ گرم ماری‌جوانای خشک به همراه داشته باشند و حداکثر سه بوته این گیاه را در خانه پرورش دهند.
پیش از این دو کشور اروپایی مالت و لوکزامبورگ به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ مصرف تفریحی ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرده بودند.
@VahidOOnLine

🔸تحصن چهار روزه صدها نفر از مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مقابل کنست (پارلمان اسرائیل) که از دیروز شروع شد امروز هم ادامه یافته است.
مخالفان آقای نتانیاهو شنبه شب مجددا به خیابان‌های شهرهای مختلف اسرائیل آمدند و تعدادی از آنها در مقابل پارلمان چادر زده‌اند.
آنها دیشب را در چادر سپری کردند تا بر خواست خود مبنی بر کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو تاکید کنند.
مخالفان آقای نتانیاهو عملکرد او در واکنش به حمله حماس در حدود شش ماه پیش را غیرقابل قبول می‌خوانند و خواهان کناره‌گیری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.
شب گذشته ده‌ها هزار تظاهرکننده در آنچه که بزرگترین تظاهرات ضد دولتی از زمان آغاز جنگ در غزه توصیف شده، شرکت کردند.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=157141

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.