• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

رئیس‌جمهور سابق ایران می‌گوید …

  • کد خبر : 156589
  • 05 فروردین 1403 - 18:00
رئیس‌جمهور سابق ایران می‌گوید  …

    رئیس‌جمهور سابق ایران می‌گوید ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی زیر نظر علی خامنه‌ای در دی‌ماه ۹۸ او را از حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق و سپس «تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن (بسته نشدن حریم) آسمان کشور» در شب شلیک سپاه به هواپیمای اوکراینی مطلع نکرده بود. رئیس جمهور در ایران به لحاظ حقوقی […]

 

رئیس‌جمهور سابق ایران می‌گوید  … 292750001711290604

 

رئیس‌جمهور سابق ایران می‌گوید ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی زیر نظر علی خامنه‌ای در دی‌ماه ۹۸ او را از حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق و سپس «تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن (بسته نشدن حریم) آسمان کشور» در شب شلیک سپاه به هواپیمای اوکراینی مطلع نکرده بود.

رئیس جمهور در ایران به لحاظ حقوقی رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست، اما ستاد کل نیروهای مسلح زیرنظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

وب‌سایت حسن روحانی با انتشار متنی در روز شنبه، چهارم فروردین، ادعای روزنامهٔ کیهان دربارهٔ «خواب بودن» او در زمان حمله به پایگاه عین‌الاسد در عراق را تکذیب کرده و نوشت: «بر خلاف دروغ کیهان، اصل ماجرا بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور بود.»

به نوشته این وب‌سایت، حسن روحانی که در آن زمان رئیس جمهور ایران بود «از طریق زیرنویس شبکه‌ٔ خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی از حمله به عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ مطلع شد».

در این وب‌سایت آمده است، مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ساعاتی پیش از این حمله «درخواست ملاقات فوری» با حسن روحانی را داده بودند و آقای روحانی در منزل منتظر آن‌ها بود اما این قرار توسط همین مقامات نظامی «در آخرین ساعات لغو شد».

در متن منتشر شده توسط وب‌سایت آقای روحانی از کیهان خواسته شده است که با «پرس‌وجو از مقامات ارشد ستاد کل نیروهای مسلح» صحت ادعای خود را بیازماید.

در متن منتشر شده در وب‌سایت حسن روحانی تأکید شده است که حسن روحانی و اعضای دولت دوازدهم به دلیل «بی‌خبری» از حمله به پایگاه عین‌الاسد، «در جریان استقرار پدافند هوایی با احتمال پاسخ متقابل آمریکا و تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن آسمان کشور -هرچند در حیطه اختیارات دولت نیست- و متعاقب آن فاجعه هواپیمای اوکراینی نبوده‌اند.»

بر این اساس، حسن روحانی به شکل تلویحی می‌گوید که ستاد کل زیر نظر علی خامنه‌ای از بیم حمله متقابل آمریکا تصمیم گرفته است حریم هوایی را باز نگه دارد و هواپیماهای مسافربری به پرواز خود ادامه دهند.

@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=156589

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.