• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌ 🔸در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش ا …

  • کد خبر : 156123
  • 28 اسفند 1402 - 8:30
‌ 🔸در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش ا …

    ‌ 🔸در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش از ۶۰ تن از زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد با صدور بیانیه‌ای، ضمن یادآوری تحمل چهارده سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدند. مریم اکبری منفرد از اعضای خانواده‌های دادخواه، متولد ۱۳۵۴ متاهل و دارای سه فرزند […]

 

‌ 🔸در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش ا … 554911001710738003

 

‌ 🔸در آستانه نوروز ۱۴۰۳، بیش از ۶۰ تن از زنان هم‌بند پیشین مریم اکبری منفرد با صدور بیانیه‌ای، ضمن یادآوری تحمل چهارده سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این زندانی سیاسی شدند.
مریم اکبری منفرد از اعضای خانواده‌های دادخواه، متولد ۱۳۵۴ متاهل و دارای سه فرزند است. او ۱۰ دی ۱۳۸۸ در پی اعتراضات روز عاشورا بازداشت، و از سوی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
@VahidHeadli

🔸وکیل توماج صالحی، خوانندهٔ معترض، می‌گوید موکلش از اتهامات «نشر اکاذیب» و «تشویق به اعمال خشونت‌آمیز» تبرئه شده است.
@VahidHeadli

🔸یک گروه هکتیویست وابسته به جمهوری اسلامی مدعی شد با حمله باج‌افزاری به زیرساخت پیام‌رسان وایبر بیش از ۷۴۰ گیگابایت از داده‌های حساس این شرکت را به سرقت برده است.
گروه هکری «حنظله» (Handala) که خود را ضد اسرائیل و طرفدار حماس معرفی می‌کند اطلاعات ادعا شده را در کانال تلگرام خود به قیمت هشت بیت‌کوین، معادل ۵۴۰ هزار دلار به فروش گذاشته است.
مدیران این پیام‌رسان در واکنش به خبر هک منتشر شده، با وجود رد ادعای نفوذ به سیستم‌های خود از آغاز تحقیقاتی برای بررسی صحت نقض امنیتی احتمالی در زیرساخت‌های فنی خود خبر داده‌اند.
@VahidOOnLi


🔸احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، «وهب متقی‌نیا»، فرزند حسین همدانی، از فرماندهان ارشد سپاه که سال ۱۳۹۴ بر اثر واژگونی خودرو در سوریه کشته شد را با حفظ سمت «ریاست هیات مدیره بانک کشاورزی»، به عنوان «سرپرست بانک کشاورزی» منصوب کرد.
@VahidOOnLi


🔸علی مصلحی، روزنامه‌نگار ساکن کاشان، در دو رای صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری به مجموع شش سال و دو ماه حبس محکوم شده است.
اتهام: توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام توهین به مقدسات و نشر اکاذیب
رای مزبور، به گفته وکیل به مدت پنج سال قابل تعلیق است.
@VahidHeadli

🔸سایت رویداد ۲۴ در گزارشی از فساد اقتصادی به نقل از احسان تحیری،‌ مدیرعامل شرکت تضامنی نوشت مدیرعامل سابق شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، وابسته به آستان قدس ۸۰ میلیون دلار ارز دولتی را برای واردات لاستیک به مدیر شرکت توسعه تجارت «دلفین» داد که تکلیف ۳۰ میلیون دلار آن مشخص نیست.
@VahidOOnLi


🔸آمارهای رسمی نشان می‌دهد شمار شاغلان در ایران از پاییز تا زمستان ۱۴۰۲ بیش از نیم میلیون نفر کم شده و نرخ بیکاری نیز از با یک واحد-درصد افزایش به ۸/۶ درصد رسیده است.
@VahidHeadli
تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت بررسی نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ اشتغال در کشور نشان می‌دهد که زنان در اقتصاد ایران جایگاهی به مراتب پایین‌تر از مردان دارند. در این گزارش با استناد به داده‌های رسمی مرکز آمار ایران آمده که نرخ بیکاری زنان در سال گذشته حدود دو برابر مردان بود.
@VahidOOnLi

🔸ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، همزمان با تشکر از مردم کشورش مدعی پیروزی در انتخابات شد.
این برای پنجمین بار است که طی ۲۵ سال گذشته آقای پوتین زمام قدرت در کرملین را به دست می‌گیرد و با توجه به تحولات سیاسی مسکو، اعلام پیروزی قاطع در این رای‌گیری هم از سوی ناظران کاملا قابل پیش‌بینی اعلام شده بود.
@VahidHeadli
میزان آرای پوتین حدود ۸۷ درصد اعلام شده است. او در سخنرانی اعلام پیروزی خود گفت که «پیروزی من نشان می‌دهد که روسیه چه‌قدر در انتخاب مسیر فعلی خود درست عمل کرده است.»
آمریکا و اوکراین انتخابات روسیه را فاقد مشروعیت و آزادی خوانده‌اند و مخالفان پوتین در شهرهای مختلف اروپا تجمعات اعتراضی برگزار کردند.
@VahidOOnLi
پوتین ۷۱ ساله که طی ۲۵ سال گذشته قدرت را در دست داشته، برای شش سال دیگر بر پست ریاست‌جمهوری روسیه خواهد نشست و با پیشی گرفتن از جوزف استالین، دیکتاتور سابق شوروی، عنوان طولانی‌ترین رهبر روسیه طی ۲۰۰ سال گذشته را خواهد داشت.
@VahidHeadli

🔸اتحادیه اروپا بر سر کمک مالی ۸ میلیارد دلاری به مصر برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن بحران مالی این کشور و آغاز موج پناهندگی آفریقایی‌ها به اروپا، به توافق رسید.
کمک ۸ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا که قرار است طی سه سال در اختیار دولت عبدالفتاح السیسی قرار بگیرد، با انتقادهایی از سوی برخی نهادهای غربی پیرامون وضعیت بد حقوق بشر در مصر همراه بوده است.
دیده‌بان حقوق بشر در انتقاد از این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق «جایزه‌ای برای رهبر مستبد مصر» به شمار می‌رود.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=156123

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.