• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸در آستانه نوروز و تنها یک رو …

  • کد خبر : 156168
  • 28 اسفند 1402 - 20:00
‌🔸در آستانه نوروز و تنها یک رو …

    ‌🔸در آستانه نوروز و تنها یک روز مانده به پایان سال خورشیدی، بار دیگر بازنشستگان شرکت مخابرات در اعتراض به وضعیت نامساعد معیشتی و بی‌توجهی مقامات جمهوری اسلامی به مطالبات صنفی‌شان در چند شهر به خیابان آمدند. هم‌زمان، تنها در یک روز قیمت سکه طلا ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر شد. @VahidHeadl 🔸یک عضو […]

 

‌🔸در آستانه نوروز و تنها یک رو … 622726001710779402

 

‌🔸در آستانه نوروز و تنها یک روز مانده به پایان سال خورشیدی، بار دیگر بازنشستگان شرکت مخابرات در اعتراض به وضعیت نامساعد معیشتی و بی‌توجهی مقامات جمهوری اسلامی به مطالبات صنفی‌شان در چند شهر به خیابان آمدند. هم‌زمان، تنها در یک روز قیمت سکه طلا ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر شد.
@VahidHeadl

🔸یک عضو کارگری در شورای عالی کار می‌گوید در صورتی که حداقل دریافتی کارگران «۱۵ میلیون تومان» در نظر گرفته نشود، گروه کارگری بدون امضا از جلسات این شورا خارج خواهد شد.
محسن باقری گفت: «با توجه به وضعیت تورم و بحران معیشت کارگران، پیشنهادات دولت و کارفرمایان برای گروه کارگری اصلاً و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.»
آقای باقری با تأکید بر «افزایش پایه مزد کارگران»‌ گفت که پایین‌ترین رقم پیشنهادی گروه کارگری برای سبد معیشت که و براساس داده‌های رسمی مرکز آمار خانوار «۲۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان» است.
@VahidHeadl

🔸 بعد از بازداشت صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال سیاسی، کیفرخواست حاوی اتهام‌ها در زندان به او ابلاغ شده، اما او اعلام کرده در دادگاه انقلاب حاضر نخواهد شد.
خانم وسمقی که شنبه در منزل خود توسط مأموران لباس‌‌شخصی بازداشت شده بود، روز دوشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرده است: «دادگاه انقلاب قانونی نیست و دفاع در این بیدادگاه معنایی ندارد. در آن حضور پیدا نمی‌کنم و نمی‌خواهم با این قضاتِ جور مواجه بشوم.»
@VahidHeadl

🔸۴۳ سازمان حقوق بشری فعال در زمینه ایران و مسائل بین‌الملل از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا مأموریت جاوید رحمان، گزارشگر ویژهٔ حقوق بشر و همچنین کمیته حقیقت‌یاب این سازمان درباره ایران، تمدید شود.
این سازمان‌ها روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه، همزمان با پنجاه‌ونهمین جلسهٔ شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «‌تداوم این دو مأموریت متمایز و مکمل یکدیگر، امری حیاتی در راستای عمل شورا به وظیفه خود در زمینه بهبود و پاسداشت حقوق بشر در ایران شمرده می‌شود.»
@VahidHeadl

🔸وکیل سعید عزیزی، شهروند دوتابعیتی ایرانی سوئدی، اعلام کرد که حکم پنج سال حبس موکلش که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده بود، در دادگاه تجدیدنظر «عینا تأیید و ابرام شد.»
رضا شفاخواه، همچنین سعید عزیزی را «شهروند بی‌گناه ایرانی سوئدی» خواند و تأکید کرد که با دیدن مواردی از جمله دادنامه دادگاه تجدیدنظر او، «هر امیدی را در آغاز سال جدید از دست رفته» می‌بیند.
پیش از این، رضا شفاخواه از وخامت حال این زندانی ۶۰ ساله و ناتوانی‌اش از تحمل حبس سخن گفته بود. به گفته وکیلش، سعید عزیزی دچار سرطان پروستات است و مدتی پیش در زندان از روی پله افتاده و شرایط جسمانی‌اش وخیم‌تر از پیش شده است.
@VahidHeadl

🔸سارا حسین، حقوقدان بنگلادشی و مسئول کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در امور ایران گفت که در جریان تحقیقات خود به مواردی از «قتل، کشتار فراقضایی، موارد شکنجه، بدرفتاری، تجاوز» و «تبعیض ساختاری علیه زنان و قومیت‌ها» برخورده و متقاعد شده که در ایران «جنایت علیه بشریت» اتفاق افتاده است.
@VahidHeadl

🔸اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ثبت رکورد تاریخی تولید و صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۲۳ خبر داده است. ایالات متحده پارسال رکورد تولید گاز جهان را نیز شکسته و صادراتش گازش را به شدت افزایش داده است.
بر اساس این گزارش آمریکا در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۱ میلیون بشکه صادرات نفت روزانه داشت که ۹ برابر بیشتر از میزان صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۱۳ است.
@VahidHeadl

🔸رئیس‌جمهور روسیه در نخستین اظهار نظر پس از اعلام پیروزی در انتخابات هشدار داده است که رویارویی روسیه و ناتو به رهبری آمریکا می‌تواند منجر به «جنگ جهانی سوم» شود.
ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس خبری پس از اعلام پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که بدون هیچ رقیب جدی برگزار شد، در عین حال گفت که فکر نمی‌کند کسی خواستار چنین سناریویی باشد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=156168

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.