• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸شورای شهر تهران لایحهٔ افزای …

  • کد خبر : 155701
  • 23 اسفند 1402 - 0:30
‌🔸شورای شهر تهران لایحهٔ افزای …

    ‌🔸شورای شهر تهران لایحهٔ افزایش نرخ بلیت و کرایهٔ وسائل حمل ‌و نقل عمومی این شهر در سال ۱۴۰۳ را تصویب و اعلام کرد. بر این اساس قیمت بلیت تک سفر مترو تهران که اکنون سه‌هزار و ۳۰۰ تومان است در سال آینده چهارهزار و ۳۰۰ تومان خواهد شد. جعفر تشکری هاشمی، عضو […]

 

‌🔸شورای شهر تهران لایحهٔ افزای … 247315001710277202

 

‌🔸شورای شهر تهران لایحهٔ افزایش نرخ بلیت و کرایهٔ وسائل حمل ‌و نقل عمومی این شهر در سال ۱۴۰۳ را تصویب و اعلام کرد.
بر این اساس قیمت بلیت تک سفر مترو تهران که اکنون سه‌هزار و ۳۰۰ تومان است در سال آینده چهارهزار و ۳۰۰ تومان خواهد شد.
جعفر تشکری هاشمی، عضو این شورا، گفت: «۴۵ درصد رشد برای نرخ کرایهٔ تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.»
@VahidHeadl

🔸جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود نوشت مرگ علی‌خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، می‌تواند حکومت ایران را که مشخصه بارز آن جناح‌گرایی طبقه حاکم است، دچار چالش جدی کند. بر اساس این گزارش، ایران تهدیدی علیه منافع واشینگتن باقی خواهد ماند.
@VahidOOnL

🔸وال استریت ژورنال از ظهور تهدیدهای «تروریستی» جدید در اروپا، خنثی‌سازی چندین «عملیات تروریستی» و بازداشت شماری از پناهجویان و عوامل افراطی خبر داد و گفت این تهدیدها با جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های نیابتی‌اش و جنگ جاری در غزه مرتبط است.
این رسانه آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند در گزارشی نوشت از زمان آغاز مناقشه غزه، کشورهای اروپایی با شناسایی عوامل افراطی، مانع از انجام چندین «حمله تروریستی» در این کشورها شده‌اند.
@VahidOOnL

🔸منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در قزوین، برای چهارمین پرونده اتهامی به دادگاهی در این شهر احضار شده است.
این سومین پرونده‌ای است که قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای پدر پویا بختیاری حین حبس تشکیل داده و چهارمین پرونده اتهامی او در مجموع است.
@VahidHeadl

🔸ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در پاسخی مفصل گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل مبنی بر«جنایت علیه بشریت» در سرکوب اعتراضات سال ۱۴۰۱ را «غیر قابل راستی‌آزمایی» و «جانبدارانه و سیاسی» خوانده است.
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین با زیر سوال بردن گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب درباره اعتراضات ۱۴۰۱ ایران که با اعتراض به کشته‌ شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، نوشته است: «فوت یکی از شهروندان در هر کشوری ممکن است روی دهد».
@VahidHeadl

🔸رئیس دانشگاه تهران، بار دیگر با انکار اخراج اساتید این دانشکاه به دلیل گرایشات سیاسی می‌گوید حاضر است با هر استادی که «ادعا دارد به دلایل سیاسی اخراج شده»، مناظره کند.
محمد مقیمی با انکار حتی «یک مورد اخراجی» از دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که با این اساتید به دلایلی چون «مشکل اخلاقی»، «عدم نیاز گروه» و «نمرهٔ پایین ارزیابی دانشجویی» قطع همکاری شده است.
@VahidHeadl

🔸وبسایت پولیتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی که از تصمیمات دولت جو بایدن «مطلعند،» نوشته در صورت عملی شدن حمله ارتش اسرائیل به رفح در جنوب باریکه غزه، رئیس‌جمهور آمریکا کمک نظامی به اسرائیل را «مشروط» خواهد کرد.
این وبسایت آمریکایی نوشته صراحت جو بایدن در برداشتن چنین گامی، نشان تشدید تنش در روابط او با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است که تلاش‌های آرام دولت بایدن برای مهار جنگ بین ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس را رد کرده است.
@VahidHeadl

🔸دادگاهی در رومانی با درخواست بریتانیا برای استرداد اندرو تیت، اینفلوئنسر بریتانیایی- آمریکایی، موافقت کرد اما بازگرداندن او را تا زمان تکمیل روند دادرسی پرونده‌ای دیگر در رومانی به تعویق انداخت.
این دادگاه همچنین روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند حکم داد که او و برادرش، تریستان، باید بلافاصله از بازداشت پلیس آزاد شوند.
چهار زن در بریتانیا به اتهام خشونت جنسی و آزار فیزیکی از اندرو تیت شکایت کرده بودند ولی دادستانی بریتانیا این شکایات را نپذیرفت.
این چهار زن سپس با جمع آوری کمک مالی از مردم توانستند هزینه‌ شکایت مدنی علیه اندرو تیت را تامین کنند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=155701

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.