• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

فیلم «کیک محبوب من» درحالی اول …

  • کد خبر : 154180
  • 29 بهمن 1402 - 9:00
فیلم «کیک محبوب من» درحالی اول …

  فیلم «کیک محبوب من» درحالی اولین نمایش خود را روز جمعه در جشنواره برلین پشت سر گذاشت که با هفت دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران مواجه شد. بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، دو کارگردان ممنوع‌الخروج شده این فیلم در پیامی، اثرشان را به «زنان باشرف و آزاده» ایران تقدیم کردند. شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی […]

فیلم «کیک محبوب من» درحالی اول … 298071001708234202

 

فیلم «کیک محبوب من» درحالی اولین نمایش خود را روز جمعه در جشنواره برلین پشت سر گذاشت که با هفت دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران مواجه شد. بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، دو کارگردان ممنوع‌الخروج شده این فیلم در پیامی، اثرشان را به «زنان باشرف و آزاده» ایران تقدیم کردند.

شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی با انتشار بخش‌های کوتاهی از کیک محبوب من که در آن زنان بدون حجاب اجباری حضور دارند نمایش تصاویری از زندگی عادی ایرانیان مانند لمس بدن زن و مرد و دست دادن و بغل کردنشان، نوشیدن شراب و حضور زنان در خانه بدون روسری را در این فیلم سینمایی ستودند.

لیلی فرهادپور یکی از بازیگران فیلم، بیانیه این دو سینماگر ممنوع‌الخروج شده را خواند که در آن گفتند سینماگران ایرانی از سال‌ها پیش با قوانین دست و پاگیر و خطوط قرمزی مواجه‌اند که رد کردنشان می‌تواند توقیف، ممنوع‌الکاری‌های طولانی و پرونده‌های پیچیده را برایشان همراه داشته باشد.

صناعی‌ها و مقدم در این بیانیه از تلاش خود برای نمایش واقعیتی از جامعه ایرانی گفتند که سال‌هاست در لایه‌های مختلف سانسور گم شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما به این باور رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توان داستان یک زن ایرانی را با رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌ای مانند حجاب اجباری روایت کرد. زنانی که خطوط قرمز، مانع نشان دادن زندگی واقعی آنها به‌عنوان یک انسان کامل می‌شود.»

آن‌ها گفتند تصمیم به عبور از این همه این خطوط قرمز گرفته‌اند و عواقب تصمیم خود را می‌پذیرند.
@VahidOOnLine

📡 @

 

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=154180

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.