• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

‌🔸در بحبوحه جنگ ارتش اسرائیل ب …

  • کد خبر : 149469
  • 26 آبان 1402 - 18:00
‌🔸در بحبوحه جنگ ارتش اسرائیل ب …

    ‌🔸در بحبوحه جنگ ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس در باریکه غزه، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با ارسال پیام برای «فرمانده گردان‌های القسام» نوشت: «حماسه بزرگی… خلق کردید که ضعف و شکنندگی» اسرائیل را «به وضوح نشان دادید و به صورت عملی و قاطع نشان دادید که اسرائیل از تار […]

 

‌🔸در بحبوحه جنگ ارتش اسرائیل ب … 926649001700231404

 

‌🔸در بحبوحه جنگ ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس در باریکه غزه، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با ارسال پیام برای «فرمانده گردان‌های القسام» نوشت: «حماسه بزرگی… خلق کردید که ضعف و شکنندگی» اسرائیل را «به وضوح نشان دادید و به صورت عملی و قاطع نشان دادید که اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف‌تر است».
او در پیام خود افزوده است که «فلسطین و منطقه» پس از عملیات اخیر حماس «آن‌گونه که قبل از آن بود، نخواهد بود». 👌
پیام او برای محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی گروه افراطی حماس نوشته شده است.
محمد ضیف یکی از مغزهای متفکر حمله روز ۱۵ مهر به خاک اسرائیل تلقی می‌شود و از پیش از این حمله خود را پنهان کرده است.
@VahidHeadli

🔸حکومت طالبان در افغانستان روز جمعه ۲۶ آبان، آنچه «حملات مداوم اسرائیل در غزه از جمله حمله به بیمارستان شفا»‌ نامید را محکوم کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیروهای اسرائیلی به طور مستمر تمام قوانین جنگ را زیر پا می‌گذارند.»
@VahidAfLi


🔸نخست ‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون آمریکایی سی‌بی‌اس گفت «شواهد قوی» برای نهادهای اطلاعاتی و ارتش اسرائیل وجود داشت که حاکی بود بیمارستان الشفا در غزه محل نگهداری شماری از اسرائیلی‌های ربوده شده به غزه بود.
بنیامین نتانیاهو در این گفت‌وگو همچنین افزود ارتش اسرائیل بیشترین کوشش خود را به کار می‌برد تا در عملیات خود به جان غیرنظامی‌ها آسیب وارد نشود اما این گروه افراطی حماس است که «هر کاری می‌کند تا جان مردم غزه را به خطر بیندازد».
بنیامین نتانیاهو گفت ارتش اسرائیل با انداختن اعلامیه از هوا، تماس تلفنی با مردم و راه‌های دیگر به ساکنان در هر بخش غزه که قرار است در آن عملیات انجام شود، از غیرنظامی‌ها می‌خواهد از محل دور شوند و بسیاری این کار را کرده‌اند… «اما متأسفانه این عملیات در برخی موارد با مرگ غیرنظامیان همراه بوده است».
@VahidHeadli

🔸روزنامه یدیعوت آحرونوت روز جمعه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر از ترس روبه‌رو شدن با اعتراض مردم، برنامه خود برای بازدید از مجروحان جنگ را که قرار آن را با مسئولان بیمارستان «شیبا» در مجتمع درمانی «تل هشومر» در تل‌آویو گذاشته بود، «لغو کرد».
انتقاد از بنیامین نتانیاهو، همسر و یکی از دو پسر او که از آغاز یورش حماس حضور زیادی در میان مردم، عزاداران و خانواده‌های اسرائیلی‌های ربوده شده نداشته‌اند، در روزهای اخیر افزایش یافته است.
@VahidHeadli

🔸در پی یک حمله دیگر که بامداد جمعه به سوریه انجام شد و اسرائیل مسئولیت آن را بر عهده گرفت، گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان حکومت بشار اسد، خبر داد که شماری از مقرها و منافع وابسته به سازمان حزب‌الله لبنان در اطراف دمشق هدف جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.
ارتش اسرائیل از آغاز جنگ با گروه افراطی حماس، حملات هوایی به سوریه را برخلاف گذشته، به صراحت تأیید می‌کند.
@VahidHeadli

🔸دکتر محمد ابوسلمیه، رئیس بیمارستان شفا، بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه، در گفت‌وگویی تلفنی با بخش عربی شبکه خبری الجزیره از داخل بیمارستان گفت، فقدان ملزومات پزشکی، کارکنان بیمارستان شفا را وادار به اخذ تصمیمات «دلخراش» می‌کند.
او گفت، کادر درمانی این بیمارستان برای پیش‌گیری از گسترش عفونت از جراحاتی که به‌دلیل فقدان ملزومات پزشکی قابل درمان نیستند، مجبور به قطع اعضای بدن بیماران شده است.
@VahidHeadli

🔸مادربزرگ و پدربزرگ شماری از اسرائیلی‌های ربوده شده به دست حماس با رفتن به مرز جنوبی اسرائیل با بخش شمالی باریکه فلسطینی، خواهان آن شدند که حماس آن‌ها را به جای نوه‌هایشان که گروگان این گروه افراطی شده‌اند، «عوض کند».
@VahidHeadli

🔸ارتش اسرائیل روز جمعه، ۲۶ آبان، تأیید کرد که جسد یکی دیگر از اسرائیلی‌های ربوده شده به غزه را یافته و آن را در ساعات بامدادی جمعه به اسرائیل برگردانده و برای خاکسپاری به خانواده‌اش تحویل داده است.
ارتش اسرائیل جسد نوعا مرتسیانو، یک دختر جوان را یافته است. گروه افراطی حماس چند روز پیش یک کلیپ از این دختر منتشر کرد که خطاب به اسرائیل می‌گفت محلی که او در آن قرار دارد، از سوی ارتش اسرائیل بمباران می‌شود. لحظاتی بعد، حماس جسد این دختر را نشان داد. برخی از چهره‌های رسانه‌ای در اسرائیل گفتند که حماس او را «اعدام» کرده است.
مادر نوعا مرتسیانو که روز پنج‌شنبه برای حمایت از اعتراض خانواده‌های سایر ربوده‌شدگان برای ساعاتی به میان آن‌ها در راهپیمایی خانواده‌ها در بزرگراه میان تل‌آویو به اورشلیم پیوسته بود، گفت فرزندش کشته شده اما کوشش او به عنوان یک مادر داغدار تا رهایی سایر ربوده‌شدگان ادامه خواهد یافت.
@VahidHeadli


📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=149469

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.