• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸گروه افراطی حماس گزارش خبرگز …

  • کد خبر : 149379
  • 25 آبان 1402 - 18:00
‌🔸گروه افراطی حماس گزارش خبرگز …

‌🔸گروه افراطی حماس گزارش خبرگزاری رویترز در خصوص جزییاتی از ملاقات هفته گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را «تکذیب» کرده و آن گزارش را «بی‌اساس» نامیده است. رویترز روز چهارشنبه نوشته بود که علی خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه حماس قصد […]

‌🔸گروه افراطی حماس گزارش خبرگزاری رویترز در خصوص جزییاتی از ملاقات هفته گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را «تکذیب» کرده و آن گزارش را «بی‌اساس» نامیده است.
رویترز روز چهارشنبه نوشته بود که علی خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه حماس قصد خود برای حمله به اسرائیل را به ایران خبر نداده بوده، گفته ایران به نفع حماس وارد جنگ نخواهد شد، هرچند حمایت‌های معنوی و سیاسی از این گروه را ادامه خواهد داد.
گروه حماس در واکنش به نوشته رویترز به شبکه المیادین گفته است: از «انتشار اخبار بی‌اساس متأسف است» و از این خبرگزاری می‌خواهد درستی مطالب خود را بررسی کند.
المیادین که با ایران و حزب‌الله همسو است، نوشت رویترز «به دروغ» مطالبی را از زبان رهبر ایران منتشر کرده است.
@V<a href='https://t.me/VahidHeadline/122821′>ahidHeadline

🔸شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۴ آبان در قطعنامه‌ای خواستار «وقفه» انساندوستانه فوری و طولانی‌مدت جنگ در سراسر غزه به مدت کافی برای اجازه دسترسی به کمک‌ها شد.
شورای امنیت که ۱۵ عضو دارد پس از چهار تلاش ناموفق برای تصویب پیش‌نویسی درباره جنگ اسرائیل در غزه، بالاخره روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های حماس شد.
آمریکا و روسیه و بریتانیا، سه عضو دارای حق وتو، به این قطعنامه رای ممتنع دادند، اما ۱۲ عضو دیگر به این قطعنامه پیشنهادی کشور مالت رای مثبت دادند.
@V<a href='https://t.me/VahidHeadline/122821′>ahidHeadline

🔸گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری درگیری‌ها را «بی‌معنا و غیرمرتبط با واقعیت» خواند و تاکید کرد اسرائیل صرف‌نظر از تصمیم‌ شورای امنیت، قوانین بین‌المللیرا رعایت می‌کند و تا نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها به اقدام‌های خود ادامه خواهد داد.
او افزود: شرم‌آور است که شورای امنیت به کشتاری که حماس در اسرائیل انجام داد، حتی اشاره‌ای نکرده و همچنان از محکوم کردن آن خودداری می‌کند.
اردان خاطرنشان کرد: استراتژی حماس این است که عمدا وضعیت انسانی در غزه را وخیم‌تر کند و تلفات فلسطینی‌ها را افزایش دهد، تا شورای امنیت را برای متوقف کردن اسرائیل ترغیب کند.
@VahidOOnLine


🔸رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای نخستین بار از آغاز جنگ اسرائیل با حماس به این کشور سفر کرده، در دیدار با وزیر خارجه اسرائیل گفت «یک اقدام هولناک، یک اقدام وحشتناک دیگر را توجیه نمی‌کند».
جوزپ بورل در یک نشست خبری مشترک با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل گفت «از دولت اسرائیل می‌خواهد در واکنش به قتل عامی که حماس مرتکب شده، از روی خشم واکنش نشان ندهد».
@V<a href='https://t.me/VahidHeadline/122821′>ahidHeadline

🔸پلیس اسرائیل می‌گوید در «حمله تروریستی سه مرد فلسطینی مسلح» در نزدیکی اورشلیم در صبح پنجشنبه ۲۵ آبان، دست‌کم ۶ شهروند اسرائیلی زخمی شده اند و پلیس «سه تروریست را از پای درآورده است».
به گفته پلیس، مهاجمان در یک خودرو به جاده اورشلیم رسیده و در نزدیکی تونل بزرگراه ورودی شهر، پیاده شده و به سوی خودروهای عبوری و رهگذران تیراندازی کردند.
پلیس از بدست آمدن دو قبضه کلت کمری و یک تیربار ام۱۶ در محل پس از کشتن سه فلسطینی عامل این حمله خبر داد.
هنوز هیچ گروه یا سازمان فلسطینی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
@V<a href='https://t.me/VahidHeadline/122821′>ahidHeadline

🔸دبورا لشم، مادربزرگ ایرانی‌زاده رومی گونن، دختر ۲۳ ساله اسرائیلی و از گروگان‌های حماس، روز پنجشنبه ۲۵ آبان به مرز اسرائیل با نوار غزه رفته تا از حماس بخواهد که او را به جای نوه زخمی‌شده‌اش به گروگان بگیرند.
خانم لشم که ۸۷ سال دارد، به رادیوی ارتش اسرائیل گفت با گذشت ۴۱ روز از ربودن نوه‌اش، دیگر طاقت خود را از دست داده است.
@V<a href='https://t.me/VahidHeadline/122821′>ahidHeadline

🔸روزنامه یدیعوت آحرونوت جزییاتی از نشست سه‌شنبه شب این هفته دولت اسرائیل را که قرار بود معامله بر سر آزادی ۵۰ گروگان را تصویب کند، منتشر کرده است.
براساس این مقاله، بنیامین نتانیاهو بر آزادی دست‌کم ۱۰۰ تن از گروگان‌ها اصرار دارد و حاضر است غیر از آزاد کردن شماری از زندانیان امنیتی زن و مردان جوان فلسطینی، تنها با سه روز آتش‌بس در غزه موافقت کند. این در حالی‌است که حماس خواستار ۵ روز آتش‌بس شده بود.
به نوشته یدیعوت آحرونوت نوشته: «برخی از مقامات امیدوارند که اگر یحیی سنوار حذف شود، جانشینان او قیمت معامله بر سر ربوده شدگان را کاهش دهند ».
@VahidHeadline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=149379

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.