• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌ …

  • کد خبر : 148819
  • 19 آبان 1402 - 17:00
‌🔸تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌ …

    ‌🔸تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌بس بشردوستانه سه‌روزه در غزه در مقابل آزادی تعدادی از گروگان‌ها ادامه دارد. این موضوع را دو مقام مصری،‌ یک مقام سازمان ملل متحد و یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود، تأیید کرده‌اند. در صورت توافق، قرار است امکان ورود مقادیر بیشتری مایحتاج اولیه، از جمله اندکی […]

 

‌🔸تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌ … 512429001699623004

 

‌🔸تلاش‌ها برای برقراری یک آتش‌بس بشردوستانه سه‌روزه در غزه در مقابل آزادی تعدادی از گروگان‌ها ادامه دارد. این موضوع را دو مقام مصری،‌ یک مقام سازمان ملل متحد و یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود، تأیید کرده‌اند.
در صورت توافق، قرار است امکان ورود مقادیر بیشتری مایحتاج اولیه، از جمله اندکی سوخت، به باریکه غزه مهیا شود. به گفته دیپلمات‌ها، کشورهای قطر، مصر و ایالات متحده در حال رایزنی و میانجیگری برای دستیابی به این توافق هستند.
پیشتر بنیامین نتانیاهو هرگونه درخواست آتش‌بس را رد کرده و گفته بود تنها با وقفه‌های بشردوستانه چندساعته موافقت خواهد کرد.
@VahidHeadl

🔸به گزارش روزنامه آمریکایی وال‌ استریت جورنال عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، پیشنهاد ارائه شده از سوی ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا را در خصوص نقش احتمالی مصر در اداره امور امنیتی باریکه مصر در آینده، «رد کرده است».
بر اساس این گزارش، آقای برنز در سفر این هفته خود به قاهره طرحی را با رئیس‌جمهور مصر در میان گذاشت که در پایان جنگ اسرائیل و حماس، مصر امور امنیتی غزه را در دست داشته باشد و اداره سیاسی و اقتصادی این باریکه در دست تشکیلات خودگردان فلسطینی و «کادر رهبری بدور از خشونت» در میان فلسطینیان باشد.
ویلیام برنز پس از مذاکراتی که در اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و داوید برنئا، رئیس موساد داشت به قاهره رفته بود.
آقای برنز روز پنجشنبه برای گفت‌وگو با سران قطر، کشوری که محل شماری از رهبران ارشد حماس در آن سکونت دارند، به دوحه می‌رسد.
@VahidHeadl

🔸تا ساعاتی دیگر نمایندگان حدود ۸۰ کشور و نهاد بین‌المللی راه‌های رساندن کمک‌های بشردوستانه به‌دست مردم غزه را به بحث می‌گذارند.
این نشست در پاریس و به میزبانی دولت فرانسه برگزار خواهد شد و قرار است راه‌های رساندن آب، سوخت و برق به مردم غزه را، البته با حصول اطمینان از اینکه این کمک‌ها به‌دست حماس نیافتد، بررسی کنند.
@VahidHeadl

🔸کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که اقدام اسرائیل در مجازات جمعی غیرنظامیان فلسطینی و مجبور کردن آنها به ترک خانه‌های خود و همچنین قساوت حماس در حمله روز هفتم اکتبر به اسرائیل و تداوم گروگان‌گیری، جزو جنایات جنگی محسوب می‌شوند.
فولکر ترک همچنین پس از آن در قاهره گفت: «ما به پرتگاه سقوط کرده‌ایم. این شرایط نمی‌تواند ادامه بیابد.»
@VahidHeadl

🔸ارتش اسرائیل می‌گوید از آغاز عملیات زمینی در غزه، ۱۳۰ ورودی تونل‌های حماس را نابود کرده است.
در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که در این تونل‌ها، منبع‌های آب و اکسیژن کشف شده؛ موضوعی‌که از آمادگی نیروهای حماس برای ماندن در زیر زمین به مدت زیاد حکایت دارد.
بر اساس این بیانیه یکی از تونل‌های کشف و نابودشده در روز چهارشنبه، در نزدیکی یکی از مدارس سازمان ملل متحد در بیت حانون قرار داشته و با پهپاد هدف قرار گرفته است.
@VahidHeadl
ارتش اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که سربازانش یک پایگاه حماس در جبالیا در شمال غزه را تصرف کرده‌اند.
اسرائیل می‌گوید پس از «۱۰ ساعت درگیری که طی آن تروریست‌ها را از بین رفتند، سلاح‌های زیادی را به غنیمت گرفته و تونل‌هایی را کشف کردند، از جمله ورودی یک تونل که در نزدیکی یک مهدکودک و منتهی به یک مسیر زیرزمینی گسترده بوده است».
@VahidHeadl

🔸شاخه نظامی حماس ادعا می‌کند در جریان درگیری‌هایش با نیروهای اسرائیلی به «موفقیت‌هایی» دست یافته است.
به گفته گردان‌های قسام، شبه‌نظامیان این گروه توانسته‌اند چند خودروی زرهی و بولدوزر ارتش اسرائیل را در نزدیکی اردوگاه الشاطی و یک تانک را در شمال شیخ رضوان در شهر غزه و یک تانک دیگر را در منطقه التوام در شمال این شهر نابود کنند.
همزمان گردان‌های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هم ادعا می‌کنند که خودروهای زرهی اسرائیل را در مجتمع انصار در شهر غزه منفجر کرده اند.
@VahidHeadl

🔸استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت، شمار کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) که در غزه کشته شده‌اند به ۹۹ نفر رسیده است.
@VahidHeadl

🔸یکی از مقامات وزارت خارجه ایالات متحده گفت که واشینگتن اعتقاد دارد تشکیلات خودگردان فلسطینی در نهایت گزینه «مناسبی برای حکمرانی» در نوار غزه است.
باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک، به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطینی، همان‌طور که می‌دانیم، تنها دولت فلسطینی‌ است که در پیمان اسلو بوده.»
وی افزود: «هر عیب و نقصی هم که داشته باشد، دولت فلسطینی‌ها در کرانه باختری است. ما معتقدیم که فلسطینی‌ها و حامیانشان در نهایت باید به فکر حکومت و امنیت در غزه پس از جنگ باشند.»
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148819

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.