• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸کانال اطلاع رسانی «اتحادیه آ …

  • کد خبر : 148805
  • 18 آبان 1402 - 17:30
‌🔸کانال اطلاع رسانی «اتحادیه آ …

    ‌🔸کانال اطلاع رسانی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در گزارشی از تجمع بیش از ۴۰۰ دکتر داروساز از داروخانه‌های خراسان رضوی، مقابل استانداری این استان خبر داد. در این گزارش آمده است که این افراد به دلیل بروز «بزرگ‌ترین» کمبود دارویی کشور در ۴۰ سال اخیر دست به تجمع زده‌اند. تجمع‌کنندکان به موارد دیگری […]

 

‌🔸کانال اطلاع رسانی «اتحادیه آ … 982584001699538418

 

‌🔸کانال اطلاع رسانی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در گزارشی از تجمع بیش از ۴۰۰ دکتر داروساز از داروخانه‌های خراسان رضوی، مقابل استانداری این استان خبر داد.
در این گزارش آمده است که این افراد به دلیل بروز «بزرگ‌ترین» کمبود دارویی کشور در ۴۰ سال اخیر دست به تجمع زده‌اند.
تجمع‌کنندکان به موارد دیگری از جمله کمبود شدید شیرخشک نوزادان و اقلام ضروری کشور و همچنین بدهی سازمان‌های بیمه به داروخانه‌ها که منجر به ورشکستگی بیش از ۷۰ درصد آنان شده است اعتراض کردند.
@VahidHeadl

🔸دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در وزارت ارشاد جمهوری اسلامی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای «نظارت مردم» بر آثار منتشرشده همچون کتاب با هدف «پالایش و سالم‌سازی» محتوا در کشور خبر داد.
این دفتر در اطلاعیه‌ای از همه از جمله «کتاب‌فروشان، کتاب‌خوانان و والدین» خواسته است تا «موارد مغایر با ضوابط نشر را برای بررسی دقیق‌تر، برخورد و جبران» در «سامانۀ نظارت مردمی بر آثار منتشرشده» گزارش کنند.
این سامانه در حالی راه‌اندازی می‌شود که در بیش از چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی در ایران هر کتابی برای چاپ و انتشار نیاز به مجوز رسمی وزارت ارشاد و عبور از سد سانسور دارد.
@VahidHeadl

🔸متین غفاریان، مدیر کانال خبری روزآروز، به دلیل انتشار «مطالب انتقادی» و هم‌چنین اعلام موضع دربارهٔ پرونده مرگ آرمیتا گراوند به دادسرا احضار شد و دادستان علیه این کانال اعلام جرم کرد.
الهه موسوی، روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست، نیز از احضار خود به دادسرا و تشکیل پرونده در روزهای گذشته خبر داده است.
احسان بداغی، روزنامه‌نگار پایگاه خبری فراز، نیز به دلیل انتشار مطالبی در خصوص ادامه کار دولتی رضا ثقتی، مدیر برکنارشده اداره ارشاد گیلان، احضار شده است.
علاوه بر بازداشت‌ها، هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی رأی بر مجرمیت فریبا شیخ‌الاسلامی کندلوس، مدیر مسئول پایگاه خبری پارسینه، نیز داده است.
حکم سه سال و هفت ماه حبس سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار آزاد، نیز بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده است.
@VahidHeadl

🔸آخرین مرحله از دادگاه تجدید نظر حمید نوری که سال پیش برای مشارکت در اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی در ایران به حبس ابد محکوم شد، در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در استکهلم سوئد برگزار شده است.
حمید نوری در روز ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲ از سوی دادگاه بدوی منطقه‎‌ای استکهلم سوئد برای مشارکت در اعدام‎‌های گسترده زندانیان سیاسی مجاهد و مارکسیست در زندان گوهردشت (رجایی شهر) کرج به حبس ابد محکوم شد.
دادگاه تجدیدنظر او چهارشنبه ١١ ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد و حکم نهایی قرار است در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) صادر شود.
وکلای مدافع حمید نوری از دادگاه تجدید نظر منطقه اِسویا در سوئد خواسته بودند تا سه مقام حکومتی ایرانی در دفاع از حمید نوری شهادت دهند که بی‌نتیجه ماند.
@VahidHeadl

🔸نرگس محمدی خبر داد که درنهایت طبق خواسته خود «بدون روسری و با کت و دامن» به بیمارستان اعزام شده و اکنون به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
@VahidHeadl

🔸وزارت خارجه ترکیه می‌گوید که گزارش امسال کمیسیون اروپا در مورد وضعیت روند پذیرش درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا «ناعادلانه و مغرضانه» است.
گزارش بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه از «پسرفت جدی» ترکیه در مورد استانداردهای دموکراتیک، حاکمیت قانون، حقوق بشر و استقلال قضایی انتقاد کرده است.
کمیسیون اروپا همچنین در این گزارش تازه گفته است که «ترکیه در مبارزه با تروریسم از اصول حاکمیت قانون، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی پیروی نمی‌کند.»
@VahidHeadl

🔸وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، ضمن ابراز نگرانی عمیق از روابط کره شمالی با روسیه، از بررسی «استراتژی بازدارندگی گسترده» همراه با کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای همسایه شمالی این کشور خبر داد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، که در سئول، پایتخت کره جنوبی، به سر می‌برد، در نشست خبری با همتای کره‌ای خود تأکید کرد که در نگرانی از رشد همکاری نظامی میان پیونگ‌یانگ و مسکو با همتای خود شریک است و این همکاری را «خیابانی دوطرفه» می‌داند.
@VahidHeadl

🔸اتحادیه بازیگران هالیوود از دست‌یابی به یک توافقی موقت با تهیه‌کنندگان و استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی و پایان اعتصاب ۱۱۸ روزه این بازیگران خبر داد.
به گزارش رسانه‌ها، طرفین درگیر، سرانجام بعد از سه دور گفتگو و مذاکره بر سر بهبود وضع دستمزدها در نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های پخش شده و همچنین درباره تدابیر استودیوها در زمینه استفاده از هوش مصنوعی به توافق رسیدند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148805

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.