• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸آنتونی بلینکن برای دیدار با …

  • کد خبر : 148416
  • 14 آبان 1402 - 18:00
‌🔸آنتونی بلینکن برای دیدار با  …

    ‌🔸آنتونی بلینکن برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رام الله در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل رفته است. این سفر و دیدار با آقای عباس در برنامه اولیه آقای بلینکن اعلام نشده بود. @VahidHeadlمحمود عباس در دیدار با آنتونی بلینکن گفته: «هیچ کلمه‌ای برای توصیف نسل‌کشی و ویرانی‌ای که […]

 

‌🔸آنتونی بلینکن برای دیدار با  … 222795001699194603

 

‌🔸آنتونی بلینکن برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رام الله در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل رفته است.
این سفر و دیدار با آقای عباس در برنامه اولیه آقای بلینکن اعلام نشده بود.
@VahidHeadl
محمود عباس در دیدار با آنتونی بلینکن گفته: «هیچ کلمه‌ای برای توصیف نسل‌کشی و ویرانی‌ای که به فلسطینی‌های ساکن غزه تحمیل شده،‌ ندارم؛ چیزی که بدست ماشین جنگی اسرائیل و بدون توجه به اصول قوانین بین‌المللی رخ می‌دهد.»
روز شنبه وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتایان مصری و اردنی‌اش، ایده آتش‌بس را رد کرد و استدلال کرد که چنین اقدامی،‌ به حماس فرصت بازسازی خواهد داد.»
@VahidHeadl
گزارش‌ها حاکی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در ادامه سفر خود به خاورمیانه در خصوص جنگ در غزه روز یکشنبه به ترکیه خواهد رفت.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه اسرائیل روز یکشنبه به سفارت‌خانه‌های این کشور در جهان دستور داده تلاش کنند تا فیلم‌هایی از «کشتارهایی» را که حماس در حمله روز ۱۵ مهر در حمله به مردم در شهرک‌های جنوبی اسرائیل مرتکب شد، به مقامات سیاسی، نمایندگان پارلمان‌ها و شخصیت‌های مهم در رسانه‌های جهان نشان دهند.
به نوشته یدیعوت آحرونوت، الی کوهن در دستور خود نوشته است «هیولاهای انسان‌نمای حماس مرتکب جنایاتی شدند که خود آن را مستند کردند و ما باید تمام جهان را درباره این ظلم غیرقابل تصور از اقدامات تروریست‌های تشنه به خون آگاه کنیم؛ کسانی که به خانواده‌های بسیاری آسیب رساندند و خشونت هولناک خود را هم جشن گرفتند».
اسرائیل دو هفته پیش این فیلم را در تل‌آویو برای حدود ۲۰۰ تن از خبرنگاران خارجی و سپس در پارلمان اسرائیل نمایش داده شد. نمایندگان مجلس اسرائیل که دقایقی از این فیلم را دیده‌اند، گفته‌اند تکان‌دهنده‌ترین صحنه‌های عمر خود را تماشا کردند.
وزیران دفاع کشورهای ناتو و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم این فیلم را دیده‌اند.
@VahidHeadl
یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل نیز اظهارات آمیخای الیاهو، وزیر میراث، مبنی بر احتمال پرتاب بمب هسته‌ای در نوار غزه را محکوم کرد و آن را «یک اظهارات هولناک و دیوانه‌کننده یک وزیر غیرمسئول» خواند.
لاپید گفت: «او به خانواده‌های [۲۴۱ گروگان در غزه] توهین کرد، جامعه اسرائیل را آزرده کرد و به جایگاه بین‌المللی ما آسیب رساند.»
@VahidHeadl

🔸جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا می‌گوید در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو ضمن تاکید بر حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی٬ نسبت به «بحران وخیم انسانی» در غزه ابراز نگرانی کرده است.
@VahidHeadl

🔸سخنان یکی از وزرای دولت اسرائیل واکنش بنیامین نتانیاهو را بدنبال داشت.
عمی‌حی الیاهو وزیر میراث اسرائیل صبح یکشنبه گفته بود «انداختن یک بمب هسته‌ای روی غزه،‌ یکی از گزینه‌های موجود است.»
در واکنش به این اظهار نظر، بنیامین نتانیاهو گفت صحبت‌های آقای الیاهیو مبتنی بر واقعیت نیست.
به گفته نخست‌وزیر اسرائیل، ارتش و دولت این کشور «بر اساس بالاترین استانداردهای مبتنی بر قوانین بین‌المللی با هدف ممانعت از آسیب‌دیدن افراد بی‌گناه» عمل می‌کنند؛ رویه‌ای که به گفته آقای نتانیاهو، همچنان و «تا پیروزی کامل» ادامه خواهد داشت.
به دستور بنیامین نتانیاهو، این وزیر تا اطلاع ثانوی از حضور در نشست‌های دولت محروم شد.
@VahidHeadl

🔸ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهایش با موفقیت یک پهپاد را که از «عمق خاک لبنان» در حال نزدیک شدن به سمت اسرائیل بود، رهگیری کردند.
در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که این هواپیما در «عمق لبنان» سرنگون شده است.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده که تعدادی موشک ضد تانک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده که نیروهای اسرائیلی با آتش توپخانه پاسخ دادند.
@VahidHeadl

🔸جو بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا پیشرفتی در زمینه در زمینه «وقفه‌های انسان‌دوستانه» حاصل شده است، گفت: «بله».
با این حال، رئیس جمهور آمریکا جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
@VahidHeadl

🔸فرماندهی مرکزی آمریکا ، سنتکام، اعلام کرد که ناوهواپیمابر «آیزنهاور» و ناوگروه ضربتی همراه آن در خاورمیانه مستقر شده است.
@VahidHeadl

🔸دیروز همزمان با بریتانیا، اعتراضات گسترده در سراسر جهان علیه ادامه حملات اسرائیل به غزه برگزار شد.
هزاران نفر در تظاهرات‌های مختلفی در شهرهای مختلف آمریکا، کانادا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا شرکت کردند و خواستار آتش بس و همبستگی با فلسطینیان شدند.
در شهر واشنگتن، تظاهرکنندگان بزرگترین تجمع از زمان آغاز درگیری‌ها را در روز شنبه در نزدیکی کاخ سفید برگزار کردند و برخی از حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل انتقاد کردند.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148416

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.