• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

‌🔸آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اس …

  • کد خبر : 148318
  • 13 آبان 1402 - 17:30
‌🔸آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اس …

    ‌🔸آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل برای رسانه‌های عرب زبان دنیا، روز شنبه اعلام کرد که مردم شمال غزه که هنوز در این منطقه باقی مانده‌اند، طی سه ساعت، از یک تا ۴ بعدازظهر امروز به وقت محلی، فرصت دارند با استفاده از وقفه در حملات اسرائیلی، خود را به جنوب باریکه غزه برسانند. […]

 

‌🔸آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اس … 452405001699106404

 

‌🔸آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل برای رسانه‌های عرب زبان دنیا، روز شنبه اعلام کرد که مردم شمال غزه که هنوز در این منطقه باقی مانده‌اند، طی سه ساعت، از یک تا ۴ بعدازظهر امروز به وقت محلی، فرصت دارند با استفاده از وقفه در حملات اسرائیلی، خود را به جنوب باریکه غزه برسانند.
اسرائیل گفته است که در سه ساعت یادشده، به جاده موسوم به صلاح‌الدین که از بخش شمالی غزه به جنوب این باریکه می‌رسد، حمله‌ای انجام نخواهد شد.
از حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از ساکنان شهر غزه و نواحی بالاتر از آن تا مرز جنوبی اسرائیل، قریب ۷۰۰ هزار تن از آغاز جنگ به جنوب این باریکه رفته‌اند.
@VahidHead

🔸وزارت بهداشت فلسطینی می‌گوید دست کم ۱۵ نفر روز شنبه در «حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل» که فلسطینی‌های آواره زیادی در آن پناه گرفته بودند، کشته شدند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گزارش داد: «در نتیجه هدف قرار دادن مدرسه، تاکنون نزدیک به ۷۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.»
خبرگزاری فرانسه با گزارش این خبر نوشته که به طور مستقل قادر به تأیید آن نیست و اسرائیل نیز هنوز نسبت به انتشار این بیانیه واکنشی نشان نداده است.
@VahidHead

🔸مدیر آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل در غزه می‌گوید ساکنان غزه روزانه به‌طور میانگین با دو تکه نان عربی تهیه شده از آردی که سازمان ملل پیشتر در منطقه انباشته کرده بود، زندگی می‌کنند.
توماس وایت در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس اضافه کرده که «اما صدای اصلی که اکنون در خیابان‌ها شنیده می شود، «آب، آب» است»، چرا که تنها یکی از سه خط اصلی لوله تأمین‌کننده آب این منطقه فعال است.
@VahidHead

🔸آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که از حمله به یک کاروان آمبولانس در غزه وحشت کرده است. او تصاویر اجساد پراکنده شده در بیرون بیمارستان را دلخراش توصیف کرد.
ارتش اسرائیل اذعان کرد که روز جمعه به یک آمبولانس در شهر غزه حمله کرده است، اما گفت که این آمبولانس توسط حماس برای انتقال جنگجویان استفاده می‌شد. حماس این ادعا را بی اساس توصیف کرد.
@VahidHead
رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت که از گزارش‌ها درباره حمله مرگبار اسرائیل به یک آمبولانس در نزدیکی بزرگترین بیمارستان غزه در روز جمعه ۱۱ آبان «کاملاً شوکه» شده است.
دروس آدهانوم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما تکرار می‌کنیم: بیماران، کارکنان بهداشتی، امکانات و آمبولانس‌ها باید همیشه محافظت شوند.»
@VahidHead

🔸شبکه کان اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اشکلون که بیشترین شمار از ۸ هزار راکت شلیک شده از آغاز جنگ به سوی آن نشانه‌گیری شده بود، در سه روز اخیر شاهد حمله راکتی نبوده است.
به گفته شبکه کان، کاهش قابل توجه حملات راکتی به اسرائیل، نتیجه پیشروی عملیات زمینی ارتش در غزه و «کشته شدن شمار زیادی از نیروهای حماس» است. با این حال، پس از ساعت‌ها آرامش نسبی، روز شنبه صدای آژیر خطر حمله راکتی در شهرک‌های تخلیه شده اسرائیلی در نزدیکی غزه طنین انداخت.
@VahidHead

🔸رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گفت که به دلیل اقدامات اسرائیل در غزه، تماس خود را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قطع می‌کند.
رسانه‌های ترکیه به نقل از اردوغان نوشته‌اند که «نتانیاهو دیگر کسی نیست که بتوانیم با او صحبت کنیم.»
به گزارش رویترز، او همچنین در جریان بازگشت از سفر قزاقستان خود به خبرنگاران گفت: «اگر اسرائیل متوقف» نشده و پاسخگوی آنچه او به عنوان «جنایات جنگی و نقض حقوق بشر» توصیف کرد، نشود، «دیگر هیچ اعتمادی به سیستم جهانی وجود نخواهد داشت.»
او تأکید کرد که پس از پایان جنگ، نوار غزه باید بخشی از کشور مستقل و خودمختار فلسطینی باشد و ترکیه سیاست «پاک‌کردن تدریجی فلسطین از تاریخ» را نمی‌پذیرد.
@VahidHead

🔸رسانه‌های اسرائیل به نقل از ارتش این کشور خبر دادند که نظامیان در هشتمین روز از عملیات زمینی در داخل غزه، افزون بر ادامه عملیات در بخش شمالی این باریکه، بامداد شنبه در بخش جنوبی نیز شماری از ساختمان‌هایی را که «محل فعالیت شبه‌نظامیان فلسطینی بوده، یافته و مواد منفجره در آن را خنثی کرده‌اند».
این گزارش حاکی است که نیروهای اسرائیلی گروهی از شبه‌نظامیان حماس را در این محل که از دهانه یک تونل بیرون آمده، شناسایی کردند و با دادن اطلاع به نیروی هوایی، آن محل توسط جنگنده‌ها بمباران شد. انهدام تونل‌های حماس یکی از اهداف اصلی جنگ جاری است.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=148318

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.