• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در …

  • کد خبر : 144631
  • 08 مهر 1402 - 1:30
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در …

    وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در گزارش جدیدی اعلام کرد که ایران و کره شمالی «تهدیدهای دائمی» هستند. پنتاگون در آخرین به روزرسانی گزارش «استراتژی مقابله با تسلیحات کشتار جمعی» می‌افزاید ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته‌ای را دنبال نمی‌کند اما ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت یک بمب اتمی را در […]

 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در … 940246001696024801

 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در گزارش جدیدی اعلام کرد که ایران و کره شمالی «تهدیدهای دائمی» هستند.
پنتاگون در آخرین به روزرسانی گزارش «استراتژی مقابله با تسلیحات کشتار جمعی» می‌افزاید ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته‌ای را دنبال نمی‌کند اما ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت یک بمب اتمی را در کمتر از دو هفته در اختیار دارد.

این گزارش می‌افزاید ایران فعالیت‌هایی را دنبال می‌کند که نگرانی ایالات متحده را در مورد پایبندی به تعهدات مربوط به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای افزایش می‌دهد: «علیرغم چالش‌های کنونی، ایالات متحده همچنان متعهد به اجتناب از رقابت‌های تسلیحاتی پرهزینه بوده و تا حد امکان به‌دنبال کنترل تسلیحات جدید و کاهش ریسک است».

پنتاگون در ادامه ارزیابی خود بر این نظر است که ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش برای انهدام تسلیحات شیمیایی پایبند نبوده و این نگرانی وجود دارد که به‌دنبال ساخت تسلیحاتی با قابلیت تاثیر بر سیستم عصبی باشد.
این گزارش می‌افزاید: به عنوان نمونه، ایران فهرست کامل تأسیسات تولید سلاح‌های شیمیایی در این کشور را برای نشان دادن پایبندی خود به معاهده جهانی منع اشاعه تسلیحات شیمیایی ارائه نکرده است.

جمهوری اسلامی می‌گوید به‌دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای نیست اما کشورهای غربی و اسرائیل می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران، بویژه غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم و تولید اورانیوم فلزی در ایران، ارتباطی با کاربردهای صلح‌آمیز دانش هسته‌ای ندارد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین هشدار داده است که کره شمالی در هر مرحله‌ای از تنش‌ها می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.
پنتاگون در بخش دیگری از گزارش خود روسیه را به‌عنوان «تهدید حاد» و چین را به‌عنوان «تهدید فزاینده» معرفی کرده است.

روسیه از ۲۴ فوریه پارسال دست به تهاجم نظامی گسترده به اوکراین زده و بخشی از خاک آن کشور را اشغال کرده است. …

آمریکا همچنین سال‌هاست که چین را به‌عنوان خطری فزاینده در زمینه‌های مختلف از جمله، حملات سایبری، قدرت‌نمایی نظامی، رقابت‌ اقتصادی و تجاری معرفی کرده…
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=144631

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.