• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸بررسی آمارهای رسمی از جمله گ …

  • کد خبر : 143687
  • 28 شهریور 1402 - 18:30
‌🔸بررسی آمارهای رسمی از جمله گ …

    ‌🔸بررسی آمارهای رسمی از جمله گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که «شاخص فلاکت» در پایان فصل بهار در بسیاری از استان‌های ایران روندی افزایشی داشته و از جمله در لرستان به نزدیک ۷۰ درصد رسیده است. شاخص فلاکت از افزودن نرخ بی‌کاری به نرخ تورم به دست می‌آید و گزارش مرکز آمار […]

 

‌🔸بررسی آمارهای رسمی از جمله گ … 782277001695135602

 

‌🔸بررسی آمارهای رسمی از جمله گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که «شاخص فلاکت» در پایان فصل بهار در بسیاری از استان‌های ایران روندی افزایشی داشته و از جمله در لرستان به نزدیک ۷۰ درصد رسیده است.
شاخص فلاکت از افزودن نرخ بی‌کاری به نرخ تورم به دست می‌آید و گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که این شاخص در سه ماه نخست سال جاری به نسبت بهار سال گذشته رشدی حدود ۱.۷ درصد داشته است.
بر اساس این گزارش، شاخص فلاکت در سطح کل کشور در بهار امسال ۶۰.۴ درصد بوده که نسبت به زمستان ۱۴۰۱ دست‌کم ۱.۲ واحد افزایش داشته است.
@VahidHeadline

🔸ابراهیم رئیسی در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: «عدالت جنسیتی و توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی در دنیا کم‌نظیر است.» 😡
او افزود: «جمهوری اسلامی آماده است تا برای گسترش صلح و امنیت در جهان و جلوگیری از ظلم به ملت‌ها با سازمان ملل همکاری کند.»😆
@VahidOOnLine

🔸آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو، در گفتگو با فارس وابسته به سپاه پاسداران، از پایان تعلیق جودوی ایران بدون هیچ پیش‌شرطی خبر داده است. این در حالی است که در بیانیه فدراسیون جهانی «دادن تضمین برای رقابت با نمایندگان اسراییل»، شرط رفع تعلیق فدراسیون جودوی ایران عنوان شده بود.
@VahidOOnLine

🔸شهروندان دوتابعیتی آزاد شده از بند جمهوری اسلامی که شامگاه دوشنبه، دوحه قطر را به مقصد واشنگتن ترک کرده بودند بامداد سه‌شنبه به وقت محلی وارد پایتخت ایالات متحده آمریکا شدند.
@VahidHeadline
اطلاعات وب‌سایت وزارت دادگستری ایالات متحده نشان می‌دهد از میان سه ایرانی که تصمیم گرفتند در آمریکا بمانند، «کامبیز عطار کاشانی» هنوز در زندان فدرال میشیگان و در بازداشت به سر می‌برد.
سوابق دادگاه همچنین نشان می‌دهد که «امین حسن زاده»، اقامت دائم خود را در آمریکا از ۲۳ اوت از دست‌داده است و «کاوه لطف‌الله افراسیابی» در حالی‌ که در انتظار محاکمه به «اتهامات فدرال» بود، مشمول عفو شده است.
@VahidHeadline

🔸سایت هرانا گزارش داد محمدمهدی معارفی، خواننده مشهور به «متین دو حنجره» شامگاه یکشنبه به دست نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
@VahidOOnLine

🔸جمعی از کارشناسان سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای تشدید سرکوب معترضان ایرانی از سوی جمهوری اسلامی در سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد را محکوم کردند.
@VahidHeadline

🔸دبیرکل خانه پرستار از برخورد امنیتی در انتخابات نظام پرستاری خبر داد و گفت که «چون پیگیرِ مساله‌ دوستانِ رد صلاحیت شده بودیم، ما را هم رد صلاحیت کردند.»
محمد شریفی مقدم تاکید کرده که رد صلاحیت در این دوره نسبت به دوره‌های قبل «بی‌سابقه» بوده است.
دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه مهندسی کردنِ چنین انتخاباتی توهین به پرستاران است، گفته است که «سازمانی منفعل و یک نهاد دسته و پا بسته در اختیار وزارت بهداشت می‌خواهند که به چیزی معترض نباشد.»
@VahidHeadline

🔸پرتو برهان‌پور وکیل نیلوفر حامدی و شهاب میرلوحی وکیل الهه محمدی، تأکید کردند که آزادی آنها را «از مراجع قضایی درخواست کرده‌اند، چرا که مدت بازداشت موقت آنها نباید از یک سال بیشتر شود.»
به موجب ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند» و «در جرائم موجب مجازات سلب حیات، مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال تجاوز نمی‌کند.»
@VahidHeadline

🔸وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه این وزارتخانه برای صدور پروانه صنفی برای روزنامه نگاران خبر داد. منتقدان بر این باورند که جمهوری اسلامی قصد دارد با «پروانه‌دار کردن» خبرنگاران امکان مدیریت آنها و در صورت لزوم حذف آنها از رسانه‌ها با ابطال پروانه فعالیت را فراهم کند.
براساس گزارشی که خبرگزاری «ایسنا» منتشر کرده، محمدمهدی اسماعیلی در نشستی با «اصحاب رسانه» آذربایجان شرقی گفته که «برخی مسائل در برخی رسانه‌ها برجسته می‌شود که نسبت آن با حقایق قابل مقایسه نیست که گویی از دو رسانه از دو جغرافیا متفاوت صحبت می‌کنند که این مورد آسیب است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رئیسی از برنامه‌های وزارتخانه خود برای «اصلاح رویه‌های موجود» در بین «اصحاب رسانه» در ایران خبر داده و گفته است «باید تمامی روزنامه نگاران» دارای «هویت صنفی مشخصی» باشند.
اسماعیلی هدف از این اقدام را «اجرای آسان قانون» اعلام کرده و تاکید کرده که «تاکنون نتوانستیم» قانون را در بحث مطبوعات به طور کامل اجرا کنیم.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=143687

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.