• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸مادر هومن طاهری، از کنشگران …

  • کد خبر : 142024
  • 10 شهریور 1402 - 0:30
‌🔸مادر هومن طاهری، از کنشگران  …

    ‌🔸مادر هومن طاهری، از کنشگران بازداشت‌شده در گیلان، با اعتراض به شکنجه پسرش در دوران بازداشت اعلام کرد که از وزارت اطلاعات و بازجوی عامل ضرب و جرح فرزندش شکایت خواهد کرد. زهرا طاهرخانی در ویدیویی اینستاگرامی گفت در ملاقات با پسرش متوجه شده که «دندان آسیاب سمت راست او شکسته شده و […]

 

‌🔸مادر هومن طاهری، از کنشگران  … 764024001693515604

 

‌🔸مادر هومن طاهری، از کنشگران بازداشت‌شده در گیلان، با اعتراض به شکنجه پسرش در دوران بازداشت اعلام کرد که از وزارت اطلاعات و بازجوی عامل ضرب و جرح فرزندش شکایت خواهد کرد.
زهرا طاهرخانی در ویدیویی اینستاگرامی گفت در ملاقات با پسرش متوجه شده که «دندان آسیاب سمت راست او شکسته شده و در ناحیه سمت چپ گردنش هم آثاری از کبودی‌ و سیاهی در چند نقطه دیده می‌شد و صورتش به شدت متورم بود.»: zahra.tah44
@
VahidHadlin

🔸خبرگزاری رویترز از صدور حکم حبس ابد برای یک ایرانی و چهار عراقی عضو یک گروه شبه‌نظامی به جرم قتل یک شهروند آمریکایی خبر داد.
دو منبع قضایی در عراق به این خبرگزاری گفتند که این پنج نفر به جرم تلاش برای ربودن استفن ترویل، شهروند آمریکایی که منجر به قتل او شد، به حبس ابد محکوم شدند.
آقای ترویل معلم زبان، ۴۵ ساله، نوامبر پارسال در بغداد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. همان زمان منابع عراقی اعلام کردند که افراد مسلح در تلاش برای ربودن او بودند.
@VahidHadlin

🔸فیلم «شیدا» ساخته نورا نیاسری، کارگردان ایرانی استرالیایی به‌عنوان نماینده سینمای استرالیا به آکادمی اسکار معرفی شد. به این ترتیب این فیلم دراما با بازی زر امیرابراهیمی، بازیگر سرشناس ایرانی در بخش بهترین آثار بین‌المللی سال رقابت خواهد کرد.
شیدا، ماجرای یک زن ایرانی را به تصویر می‌کشد که همراه با دختر خردسالش راهی استرالیا شده است و در اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند. آنها در جستجوی آزادی و در تلاش برای تطبیق خود با شرایط جدید زندگی هستند ولی فراموشی گذشته‌های تلخ چندان ساده نیست.
@VahidHadlin

🔸آمارهای شرکت‌های بین‌المللی ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد که صادرات روزانه نفت ایران در ماه اوت سال جاری به نزدیک ۲ میلیون بشکه رسیده که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ بوده است.
خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ، با استناد به آمارهای چندین شرکت ردیابی نفتکش‌ها و مشاوره انرژی گزارش دادند که صادرات نفت ایران به‌صورت چشمگیری اوج گرفته است.
@VahidHadlin

🔸اسرائیل روز پنجشنبه به شهروندان این کشور که به خارج سفر می‌کنند در مورد تهدید آدم ربایی از سوی گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران و حماس هشدار داد.
تعطیلات «روزهای مقدس عالی» یهودیان در ماه سپتامبر آغاز می شود.
@VahidHadlin

🔸شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و برنده جایزه نوبل صلح امروز در مراسمی در شهر اسلو نروژ گفت که هر روز وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر می‌شود.
او با اشاره به اعتراضات سال گذشته در ایران گفت که مردم به خیابان‌ها ریختند و گفتند که ما این رژیم را نمی‌خواهیم.
او گفت که مردم ایران آزادی شان را می‌خواهند و ابراز امیدواری کرد که آخرین باری باشد که درباره وضعیت حقوق بشر در ایران صحبت می‌کند و افزود: «به شما قول میدهم که دفعه آینده درباره پیروزی صحبت کنم.»
@VahidHadlin

🔸گروهی از زندانیان سیاسی در بحرین که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، پیشنهادهای دولت را رد و مدت اعتصاب غذای خود را تمدید کردند.
این اقدام اعتراضی بزرگ‌ترین مورد از رویارویی سیاسی میان دگراندیشان و خاندان سلطنتی مورد حمایت ریاض در سال‌های اخیر است.
از سال ۲۰۱۱ که حکومت بحرین با حمایت و مشارکت نیروهای مسلح عربستان سعودی، اعتراضات موسوم به « بهار عربی» را سرکوب کرد، خاندان سنی مذهب آل خلیفه توانسته است جنبش‌­های مخالفان حکومت را که اکثر آنها شیعه هستند، مهار کند.
@VahidHadlin

🔸وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا از آژانس مبارزه با مواد‌مخدر خواسته است تا قوانین فدرال در مورد ماریجوآنا را آسان‌تر کند.
این ماده با این که در سطح فدرال در آمریکا غیرقانونی است، اما ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت این کشور قوانینی را تصویب کرده‌اند که استفاده از ان را به نوعی قانونی و آزاد می‌کند.
@VahidHadlin

🔸ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت این کشور سلاحی تولید کرده است که برد آن ۷۰۰ کیلومتر است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که به نظر می‌رسد اشاره آقای زلنسکی به حمله روز چهارشنبه به یک فرودگاه نظامی در شمال غربی روسیه باشد.
رئیس جمهور اوکراین بدون ارائه جزئیات بیشتر در شبکه تلگرام گفت که این سلاح را وزارت صنایع استراتژیک اوکراین تولید کرده است.
@VahidHadlin

🔸شرکت چینی بایدو دسترسی به «ارین بات» (ERNIE Bot) رقیب ابزار «چت جی‌پی‌تی» را برای عموم شهروندان این کشور ممکن کرد. اعلام رسمی این خبر باعث رشد ۳/۳ درصدی ارزش سهام این شرکت شد.
@VahidOOnLin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=142024

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.