• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸یک روز پس از آن که آرژانتین …

  • کد خبر : 139354
  • 04 مرداد 1402 - 19:30
‌🔸یک روز پس از آن که آرژانتین  …

    ‌🔸یک روز پس از آن که آرژانتین از بولیوی خواست در مورد توافق نظامی اخیر با تهران توضیح دهد، وزارت دفاع بولیوی نگرانی‌ها در این زمینه را رد کرد و آنها را «اغراق‌آمیز» خواند. ادموندو نووییو آگیلار وزیر دفاع بولیوی روز سه‌شنبه سوم مرداد تأیید کرد این کشور مایل به دستیابی به فناوری […]

 

‌🔸یک روز پس از آن که آرژانتین  … 645111001690387203

 

‌🔸یک روز پس از آن که آرژانتین از بولیوی خواست در مورد توافق نظامی اخیر با تهران توضیح دهد، وزارت دفاع بولیوی نگرانی‌ها در این زمینه را رد کرد و آنها را «اغراق‌آمیز» خواند.
ادموندو نووییو آگیلار وزیر دفاع بولیوی روز سه‌شنبه سوم مرداد تأیید کرد این کشور مایل به دستیابی به فناوری پهپادهای ساخت ایران برای حفاظت از مرزهای خود و مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.او گفت که این نگرانی‌ها «اغراق‌آمیز» و «نمایش سیاسی» بوده و مدعی شد که از جانب یکی از نمایندگان آرژانتینی است که «اصالت اسرائیلی» دارد.
@VahidHadlin

🔸حساب کاربری نرگس محمدی زندانی سیاسی در اینستاگرام، با انتشار متن فارسی اظهاراتش به رادیو فرانسه نوشت: «زندانبان‌ها نیز تحت تأثیر این جنبش [مهسا امینی] قرار گرفته‌اند. من تاکنون از چند نفرشان شنیده‌ام که فرزندانشان به جنبش پیوسته‌اند.»
@VahidHadlin

🔸در میانه بزرگ‌ترین بحران داخلی در اسرائیل، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از دیدار «محرمانه» چند مقام جمهوری اسلامی با اعضای گروه حماس برای بررسی و بهره‌برداری احتمالی از این بحران خبر داد.
رویترز به نقل از یک «دیپلمات ایرانی» نوشت که طرفین در این دیدار «سه ساعته» که هفته گذشته انجام شده، تصمیم گرفته‌اند در حال حاضر از «مداخله مستقیم» در این بحران پرهیز کنند تا بهانه‌ای به دست نخست وزیر اسرائیل داده نشود.
چند عضو عالی‌رتبه گروه اسلام‌گرای حماس با یک فرمانده ارشد از نیروی قدس، بازوی برون‌مرزی سپاه پاسداران، و همین طور «دو مقام امنیتی» جمهوری اسلامی در این دیدار حضور داشته‌اند.
@VahidHadlin

🔸پس از روس‌ها و اوکراینی‌ها، ایرانیان سال گذشته میلادی بیشترین مجوز اقامت در ترکیه را دریافت کردند اما بررسی آمار مهاجرپذیری و مهاجرفرستی این کشور در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد در مقابل ۶/۵ درصد از مهاجران ایرانی که وارد ترکیه شده‌اند، ۱۰/۶ درصد از ایرانیان این کشور را به مقصد دیگر کشورها ترک کرده‌اند.
@VahidOOnLin

🔸دولت اسپانیا به سارا خادم‌الشریعه که در این کشور به نام «سارا خادم» معروف است، به همراه هفت مخالف حکومت نیکاراگوئه تابعیت اسپانیایی اعطا کرد.
به نوشته رسانه‌های اسپانیایی اعطای تابعیت به این شطرنج‌باز ایرانی، استقبال از یک ورزشکار نیست، بلکه قدردانی از فردی است که از حقوق خود دفاع کرده است.
@VahidHadlin

🔸یونسکو خواستار ممنوعیت جهانی تلفن‌های هوشمند در مدارس شد
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد شواهد محکم کمی مبنی بر فایده فناوری بر یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد و در دسترس گذاشتن تلفن‌های هوشمند برای دانش‌آموزان، بر روند یادگیری آنان تأثیر منفی می‌گذارد.
گزارش سالانه نظارت بر آموزش جهانی که از سوی یونسکو تدوین می‌شود، روز سه‌شنبه سوم مرداد منتشر شد.
@VahidHadlin

🔸پارلمان غنا پس از تصویب قانون اصلاح جرایم کیفری مصوب سال ۲۰۲۲ میلادی مجازات اعدام را لغو کرد.
در حال حاضر ۱۷۰ مرد و شش زن در انتظار اعدام هستند که اکنون حکم اعدامشان به حبس ابد تغییر خواهد کرد.
مجازات اعدام برای جرایمی از جمله قتل، اقدام به قتل، نسل کشی، دزدی دریایی و قاچاق طلا یا الماس اعمال می‎‌شود.
اگرچه این مجازات به ندرت اجرایی می‌شد.
آخرین باری یک نفر در غنا اعدام شد سال ۱۹۹۳ میلادی بود.
@VahidHadlin

🔸ارتش آمریکا اعلام کرد، یک جنگنده روسی از فاصله چند متری یک پهپاد ام‌کیو-۹ این کشور بر فراز سوریه عبور کرد و با رها کردن یک منور حرارتی به آن آسیب «جدی» وارد آورد.
ژنرال الکس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی در فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، در بیانیه‌ای اعلام کرد٬ این پهپاد ام‌کیو-۹ بامداد یکشنبه اول مرداد به وقت محلی در حال انجام مأموریت خود برای مقابله با داعش بود که یک جنگنده روسی با رفتاری «غیرحرفه‌ای» برای آن ایجاد مزاحمت می‌کند.
@VahidHadlin

🔸همزمان با موج افزایش گرمای هوا در نقاط مختلف جهان، گزارش‌ها حاکی از مرگ صدها نفر از جمله تعدادی مهاجر بر اثر افزایش بی‌سابقه دماست.
در حالی که موج گرمای شدید از بامداد سه‌شنبه، سوم مرداد، ایالات بیشتری را در شرق آمریکا درگیر کرده، توده هوای گرم مکزیک، بخش‌های جنوبی اروپا و چین را نیز در برگرفته و رکوردهای پیشین دما را در این مناطق پشت سر گذاشته است.
@VahidHadlin

🔸یک روز پس از تصویب نهایی نخستین قانون از لایحه دولتی کاهش اختیارات قوه قضائیه در اسرائیل، در ادامه گسترش اعتراضات به این لایحه، شماری از دانشمندان انرژی اتمی این کشور هم تهدید به کناره‌گیری کردند.
به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، دانشمندان عضو کمیته انرژی (معادل سازمان انرژی اتمی) پس از مدتی بحث داخلی میان خود، در پی تصویب قانون «لغو برهان معقولیت»، در حال بررسی اعلام کناره‌گیری هستند.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=139354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.