• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظ …

  • کد خبر : 136150
  • 20 خرداد 1402 - 1:00
‌🔸آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظ …

    ‌🔸آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظامی ایران و روسیه رو به گسترش و در حال تعمیق است و از جمله روسیه در حال ساخت کارخانه‌ای است تا پهپادهای طراحی ایران را در خاک خود تولید کند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با در اختیار گذاشتن تصویری ماهواره‌ای از کارخانه ادعایی در منطقه ویژه […]

 

‌🔸آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظ … 036418001686346202

 

‌🔸آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظامی ایران و روسیه رو به گسترش و در حال تعمیق است و از جمله روسیه در حال ساخت کارخانه‌ای است تا پهپادهای طراحی ایران را در خاک خود تولید کند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با در اختیار گذاشتن تصویری ماهواره‌ای از کارخانه ادعایی در منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا در روسیه، گفت روسیه در حال دریافت اطلاعات و تجهیزات لازم از ایران است.
به گفته آقای کربی این کارخانه می‌تواند تا اوایل سال میلادی آتی به بهره‌برداری کامل برسد.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به حملات اخیر پهپادی به کی‌یف، پایتخت اوکراین و ایجاد وحشت میان غیرنظامیان، گفت: «تا ماه مه، روسیه از ایران صدها پهپاد تهاجمی یک‌طرفه (انتحاری) و همین‌طور تجهیزات تولید پهپاد از ایران دریافت کرده است.»
@VahidHeadli

🔸وزارتخانه‌های امور خارجه، دادگستری، بازرگانی، و خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه توصیه‌نامه‌ مشترکی را برای هشدار به جامعه بین‌المللی، بخش خصوصی، و مردم نسبت به تهدید ناشی از تهیه، توسعه، و تکثیر پهپادهای ایرانی صادر کردند.
این توصیه‌نامه بخش صنعتی خصوصی را از اجزای کلیدی که جمهوری اسلامی برای توسعه برنامه پهپادی خود به دنبال آنها است و نهادهای دخیل در تهیه، تولید، و تکثیر این پهپادها، مطلع می‌کند.
@VahidHeadli

🔸عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای با اشاره به پایبند نبودن جمهوری اسلامی به برجام از سران بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستند که مکانیسم ماشه را فعال کنند.
آن‌ها تاکید کردند «زمان برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای» جمهوری اسلامی رو به پایان است.
@VahidOOnLi

🔸خبرگزاری تسنیم در ایران می‌گوید که مسئول روابط عمومی فرمانداری مشهد،‌ حمله با «تیغ موکت‌بری» به یک روحانی در شهر مشهد را تایید کرده و گفته که این اتفاق که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به ۱۰روز پیش بوده است.
به گزارش تسنیم این روحانی جان سالم به در برده و ضارب دستگیر شده است.
از این روحانی، به عنوان ابوذر حسینی امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در بلوار فکوری مشهد نام برده شده است.
@VahidHeadli

🔸محمد مقیمی، وکیل دادگستری در توییتی از صدور قرار وثیقه به میزان ۲ میلیارد ریال برای موکلش آتنا فرقدانی خبر داد و نوشت: «ایشان با این استدلال که جرمی مرتکب نشده‌اند و احضار و تفهیم اتهام وی غیرقانونی و خودسرانه است، از پذیرش قرار وثیقه خودداری کردند و به همین علت به زندان شهرری منتقل شدند.»
@VahidHeadli

🔸محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران و رهبر جریان اصلاح‌طلب، گفته است که عفاف با حجاب یکی نیست و نمی‌توان حجاب را به زور تحمیل کرد.
آقای خاتمی در جلسه‌ای با گروهی از فعالان اصلاح‌طلب حقوق زنان، گفته است: «ما از جامعه‌ی عفیف حمایت می‌کنیم اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم.»
@VahidHeadli

🔸باشگاه العین امارات متحده عربی روز جمعه از توافق اولیه با باشگاه مکابی حیفا برای انتقال عمر اتزیلی، هافبک این باشگاه اسرائیلی، به باشگاه اماراتی خبر داد.
عمر اتزیلی که برای هر فصل بازی‌کردن در العین مبلغ یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار پول دریافت خواهد کرد، نخستین فوتبالیست اسرائیلی خواهد بود در لیگ یک کشور عرب بازی کرده است.
انتقال اتزیلی به العین در حالی انجام می‌شود که محمد محبی، ملی‌پوش فوتبال ایران و بازیکن تیم استقلال، نیز ممکن است به این تیم ملحق شود.
@VahidHeadli

🔸اعضای اتحادیه اروپا در مورد ایجاد دو تغییر بنیادین در سیستم پناهندگی اروپا به توافق رسیدند. بر پایۀ این توافق، روند اداری درخواست پناهندگی در کشورهایی که دروازه ورود مهاجران هستند، کوتاه خواهد شد.
همچنین قرار است بر اساس توافق انجام‌شده، بخشی از پناهجویان به‌صورت رسمی از این کشورها به سایر کشورهای اروپایی منتقل شوند و اگر دومین کشور میزبان از پذیرش این پناهجویان امتناع کرد، در ازایش جریمه پرداخت کند.
این توافق که در پی مذاکرات فشرده ۲۷ وزیر کشور اعضای اتحادیه اروپا در روز ۱۸ خرداد در لوکزامبورگ به‌دست آمد، بر پایه ایجاد یک سازوکار همبسته، در پشتیبانی از کشورهایی است که به‌عنوان نخستین میزبانان اروپایی مهاجران، شناخته می‌شوند؛ ایتالیا، اسپانیا و یونان از جمله این کشورها هستند.
@VahidHeadli

🔸یک روز پس از حمله مردی با چاقو به شهروندان در انسی فرانسه، سخنگوی دولت این کشور خبر داد دو تن از کودکانی که توسط جوان ۳۱ ساله اهل سوریه زخمی شدند، همچنان در اورژانس بیمارستان بستری هستند اما وضعیت‌شان «پایدار» است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=136150

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.