• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوی …

  • کد خبر : 136006
  • 18 خرداد 1402 - 1:00
‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوی …

    ‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید سپاه پاسداران روز سه‌شنبه دشت بورآلان، در نزدیکی ماکو، در شمال غربی ایران را گلوله‌باران کرده است. این نهاد حقوق بشری می‌گوید: «روز گذشته ۱۶ خرداد نیروهای سپاه پاسداران به شهروندان روستاهای اطراف این ارتفاعات هشدار داده که به مدت چند روز حق تردد به ارتفاعات مرزی بورآلان […]

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوی … 889309001686173401

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید سپاه پاسداران روز سه‌شنبه دشت بورآلان، در نزدیکی ماکو، در شمال غربی ایران را گلوله‌باران کرده است.
این نهاد حقوق بشری می‌گوید: «روز گذشته ۱۶ خرداد نیروهای سپاه پاسداران به شهروندان روستاهای اطراف این ارتفاعات هشدار داده که به مدت چند روز حق تردد به ارتفاعات مرزی بورآلان را ندارند.»
بر این مبنا، پس از هشدار به شهروندان «از روز گذشته این ارتفاعات مرزی به شدت از سوی سپاه پاسداران هدف حملات توپخانه قرار گرفته است.»
@VahidHeadline

🔸سر ریچارد برانسون، کارآفرین معروف بریتانیایی، در صفحه توییتر خود خواستار حمایت از توماج صالحی، رپر زندانی ایرانی شده است.
برانسون بنیانگذار مجموعه شرکت‌های ویرجین که در زمینه‌های متنوعی از جمله شامل خطوط هواپیمایی، سفرهای فضایی و ارتباطات است.

🔸روزنامه «هاآرتص» چاپ اسرائیل با استناد به گفته‌های مقامات دفاعی این کشور گزارش داد که ایران و آمریکا به توافق بر سر احیای برجام «بسیار نزدیک» شده‌اند.
این روزنامه اسرائیلی روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه نوشت طی روزهای گذشته «پیشرفت‌های چشمگیری» در مذاکرات هسته‌ای انجام شده است.
این گزارش می‌افزاید مقامات دفاعی اسرائیل می‌گویند سرعت پیشرفت مذاکرات میان ایران و آمریکا بیش از حد انتظار بوده و امکان رسیدن به توافق در چند هفته آینده وجود دارد.
بر اساس این گزارش، توافق شامل محدود کردن سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی و کاهش تحریم‌های آمریکا خواهد بود؛ به‌طوری که در قدم اول حدود ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق، کره جنوبی و صندوق بین‌المللی پول آزاد خواهد شد.
مقامات جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته از «خبر خوش آزاد سازی ۲۳ میلیارد دلار دارایی مسدود شده کشور» خبر داده و گفته‌اند که این مبلغ به زودی وارد کشور می‌شود.
@VahidHeadline

🔸روزنامه «هم‌میهن» در گزارشی درباره ادامه روند فرونشست زمین در اصفهان خبر داده که «تمام مناطق» این شهر درگیر مشکل شده و به نزدیکی آثار تاریخی اصفهان رسیده است.
در این گزارش آمده که به‌دلیل خشکسالی و کم‌شدن سطح آب‌های زیرزمینی، پدیده فرونشست با سرعت بیشتری پیشروی می‌کند و به مرکز شهر اصفهان هم رسیده است.
@VahidHeadline
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از خشک شدن «صد در صد» تالاب گاوخونی خبر داده است.
حسین اکبری می‌گوید تنها دو یا سه درصد از قسمت شمالی تالاب کمی مرطوب است.
@VahidHeadline

🔸ریکاردو ساپینتو، مربی تیم فوتبال استقلال تهران، یک هفته بعد از شکست در فینال جام حذفی در مقابل پرسپولیس، با انتشار پیامی از وضعیت مدیریت این تیم انتقاد و از سرمربی‌گری آن کناره‌گیری کرد.
@VahidHeadline

🔸حسین خسرو علی وزیری، مشهور به «شیخ آهنین»، قهرمان ایرانی پیشین کشتی کچ درگذشت. او هنگام مرگ ۸۱ سال داشت.
📷 @VahidHeadline

🔸لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، به اینتر میامی در لیگ فوتبال آمریکا ملحق می‌شود.
ستاره پیشین بارسلونا به این ترتیب پیشنهاد هنگفت مالی الاتحاد عربستان را رد کرد.
@VahidHeadline

🔸وزارت محیط زیست و اداره هواشناسی اسپانیا اعلام کردند که این کشور امسال گرم­‌ترین و دومین بهار خشک را از سال ۱۹۶۱ که آمارهای جوی ثبت می‌شوند پشت سرگذاشته ­است و به احتمال فراوان در طول تابستان نیز دمای هوا بالاتر از میانگین این فصل خواهد بود.
تولیدات کشاورزی اسپانیا از جمله کشت زیتون برای تولید روغن زیتون که تقریبا نیمی از کل تولید جهان است، از خشکسالی طولانی در بهار امسال آسیب دیده­‌اند.
@VahidHeadline

🔸آتش سوزی موسمی در کانادا آسمان در نیویورک [آمریکا] را نارنجی کرد؛ آلودگی خطرناک هوا برای میلیون‌ها نفر
مقام‌های کانادا می‌گویند این کشور باید خود را برای سخت‌ترین فصل آتش‌سوزهای موسمی جنگل‌ها آماده کند.
تنها در منطقه کبک بیش از ۱۵۰ مورد آتش‌سوزی فعال در جریان است.
مقام‌های مسئول در حوزه سلامت عمومی هشدار داده‌اند که مردم از ورزش در مناطق باز خودداری کنند و تا می‌توانند خود را از معرض این دودها دور نگه‌دارند.
بیش از ۲۰ هزار نفر در سراسرکانادا مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند.
@VahidHeadline

🔸یک نهاد نظارتی سوئیسی [کشور مقر دفتر مرکزی فیفا] اعلام کرد که مواضع اعلام شده از سوی فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در مورد میزان پایین آلایندگی زیست‌محیطی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نادرست و گمراه‌کننده‌ بوده است.
«کمیسیون انصاف» سوئیس پس از بررسی پنج شکایت در مورد ادعای فیفا مبنی بر نبود آلودگی کربنی در این مسابقات، حکم خود را صادر کرده است.
به گفته این کمیسیون، شاکیانی از سوئیس، فرانسه، بلژیک، بریتانیا، و هلند معتقد بودند که فیفا در مورد آلودگی کربنی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهارات نادرستی ابراز داشته است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=136006

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.