• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 27546امروز 0
0

‌🔸یک مقام مسئول در وزارت راه و …

  • کد خبر : 135784
  • 14 خرداد 1402 - 1:00
‌🔸یک مقام مسئول در وزارت راه و …

    ‌🔸یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به در اختیار داشتن «اطلاعات دقیق سکونت ٧٣ میلیون ایرانی»، هشدار داد اگر سرپرست‌های خانوار در «سامانه ملی املاک و اسکان» اطلاعات خانه خود را ثبت نکنند، جریمه خواهند شد. ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی، گفت جریمه مرحله اول […]

 

‌🔸یک مقام مسئول در وزارت راه و … 472911001685827802

 

‌🔸یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به در اختیار داشتن «اطلاعات دقیق سکونت ٧٣ میلیون ایرانی»، هشدار داد اگر سرپرست‌های خانوار در «سامانه ملی املاک و اسکان» اطلاعات خانه خود را ثبت نکنند، جریمه خواهند شد.
ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی، گفت جریمه مرحله اول آن است که «مشمول مالیات بر خانه‌های خالی» می‌شوند و در مرحله دوم، تعرفه برق «بالاترین رقم» محاسبه می‌شود.
او افزود در مرحله سوم، دستگاه‌های اجرایی به این افراد «خدمات بانکی» ارائه نمی‌دهند یا آن‌ها «نمی‌توانند پاسپورت دریافت کنند یا تاریخ آن را تمدید کنند».
به گفته این مقام وزارت شهرسازی، پیش‌بینی شده از خانه‌های خالی «سه هزار میلیارد تومان مالیات» دریافت شود و مدعی شد دولت دنبال کسب درآمد نیست.
@VahidHeadl

🔸ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم دعاخواندن شماری از شهروندان بهائی در آرامستان بهائیان تهران (گلستان جاوید) جلوگیری کردند.
به گزارش هرانا، این شهروندان بهائی قصد داشتند با حضور بر مزار یکی از هم‌کیشان خود که بدون رضایت و اطلاع خانواده دفن شده‌بود به دعاخواندن بپردازند.
بنا بر این گزارش، ماموران امنیتی تنها به خانواده متوفی اجازه حضور در آرامستان بهائیان را داده و بقیه حاضرین از پشت درهای بسته به مراسم دعاخوانی پرداختند.
@VahidHeadl

🔸حمله ظریف به خامنه‌ای: «کسانی که به دنبال کم کردن از خسارت خیالبافی رهبران هستند را خائن می‌نامند»
@radiozamaneh
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در یادداشتی در اینستاگرام نوشته است: «برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید “انتخاب کنیم” که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم».
آقای ظریف در پست اینستاگرامی خود آورده است: ما در طول تاریخ اهدافمان را بر اساس آرزوهایمان چیده‌ایم و به توانایی‌هایمان توجهی نکرده‌ایم.
محمدجواد ظریف اضافه کرده: «در ۷۵ سال برنامه‌ریزی توسعه ما، منابع ملی نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده، چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصتها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند».
[این که گفته ۷۵ سال باعث واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی شده. مطلبش رو هم اینجوری شروع کرده: چند سال پیش در برابر پرسشی سخت، پاسخ دادم: «خودمان انتخاب کردیم». بسیاری از آن سخن رنجیدند. با پوزش از اینکه شاید پاسخگویی با بیان روشن‌تر به رنجش افزون‌تر بیانجامد: jzarif_ir]
@
VahidHeadl

🔸سازمان توسعه تجارت ایران از ممنوعیت ورود نُه محصول کشاورزی به عراق، بزرگ‌ترین بازار محصولات کشاورزی کشور، خبر داد.
بر اساس نامۀ ارسالی این سازمان به اتاق بازرگانی تهران، عراق واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه از ایران را تا «اطلاع ثانوی» ممنوع کرده است.
در نامۀ سازمان توسعه تجارت ایران همچنین آمده است که این تصمیم، مصوبه شورای وزیران اقتصاد عراق بوده که به پیشنهاد وزارت کشاورزی این کشور و به دلیل «فراوانی تولید داخلی» گرفته شده است.
آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که ایران ۹۰ درصد از محصولات کشاورزی خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند که یک سوم از این میزان، راهی عراق می‌شود.
@VahidHeadl

🔸رئیس پارک ملی کرخه می‌گوید از «ابتدای امسال» تا کنون هفت مورد آتش‌سوزی در این پارک اتفاق افتاده و با آغاز فصل گرما، بروز حریق در پارک ملی کرخه به شکل «روزانه» در حال وقوع است.
محمد الوندی در جمع خبرنگاران گفت که در دو ماه‌ونیم گذشته بین ۲۵ تا ۲۶ هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخته است.
@VahidHeadl

🔸کامران قادری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-اتریشی که پس از سال‌ها از زندان در ایران آزاد شده، روز شنبه پس از آنکه به اتریش رسید با صدای آمریکا گفت‌وگو کرد:
@VahidHeadl

🔸شماری از شاعران مطرح افغانستان و ایران و سوئدی در شهر اوپسالا سوئد در جشنواره سالانه ادبی صلصال ویژه «شعر معاصر فارسی در اروپا» گردهم آمده‌اند.
پریسا لیلیا استراند، وزیر فرهنگ ایرانی‌تبار سوئد در افتتاحیه این جشنواره سخنرانی کرد و گفت «آزادی هنری یک پیش‌نیاز اساسی برای یک دموکراسی زنده است.»
@VahidHeadl

🔸کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی استقلال را به دلیل حوادثی که در شهرآورد تهران رخ داد، چهار ماه از همراهی این تیم محروم کرد. بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت فدراسیون، «بدرفتاری نسبت به مسئولان مسابقه، تحریک تماشاگران، گزارش مقامات بازی، رفتار ساپینتو پس از اخراج و همچنین سوابق تخلفات انضباطی او» از دلایل این محرومیت سنگین است. او همچنین به پرداخت جریمه نقدی معادل ۱۰ درصد قراردادش محکوم شده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135784

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.