• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸فعالان حقوق بشر در سیستان و …

  • کد خبر : 135807
  • 14 خرداد 1402 - 20:30
‌🔸فعالان حقوق بشر در سیستان و  …

    ‌🔸فعالان حقوق بشر در سیستان و بلوچستان می‌گویند شعیب میربلوچزهی، نوجوان معترضی که مهر ماه در هجده سالگی بازداشت و به اعدام محکوم شده، توسط نیروهای امنیتی در زندان زاهدان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وضعیت جسمی او «وخیم» است. @VahidHeadli 🔸در پی جان باختن بصیر ابراهیم‌پور، دانشجوی مهندسی […]

 

‌🔸فعالان حقوق بشر در سیستان و  … 169817001685898003

 

‌🔸فعالان حقوق بشر در سیستان و بلوچستان می‌گویند شعیب میربلوچزهی، نوجوان معترضی که مهر ماه در هجده سالگی بازداشت و به اعدام محکوم شده، توسط نیروهای امنیتی در زندان زاهدان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وضعیت جسمی او «وخیم» است.
@VahidHeadli

🔸در پی جان باختن بصیر ابراهیم‌پور، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر تهران در محوطه این دانشگاه‌، فعالان دانشجویی و همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور، عدم امدادرسانی اورژانس دانشگاه، تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای ورود آمبولانس از خارج دانشگاه، و به ویژه بی‌توجهی مدیران این دانشگاه نسبت به جان و سلامت دانشجویان را عامل اصلی مرگ این دانشجو عنوان کردند. @senfi_uni_iran
بنابر اعلام کانال‌های دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پلی‌تکنیک تهران، بصیر ابراهیم‌پور دانشجوی مهندسی مکانیک روز دهم خرداد ماه در محوطه این دانشگاه دچار حمله قلبی شد و دیگر دانشجویان بلافاصله «اورژانس دانشگاه» را از وضعیت او مطلع کردند اما با وجود فاصله بسیار نزدیک مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه، «اقدامی» توسط آنها صورت نگرفت.
@VahidHeadli

🔸هەنگاو روز یکشنبه ۱۴ خرداد در توئیتی نوشت: «جمهوری اسلامی تماماً کردستان را میلیتاریزه کرده و به‌صورت فزاینده‌ای در حال انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین به آن‌جاست.»
این پایگاه خبری همچنین نسبت به آنچه «عواقب تحرکات نظامی جمهوری اسلامی در کردستان» خواند، هشدار داد.
در روزهای اخیر، برخی گزارش‌های غیررسمی نیز از سوی کاربران طرفدار حکومت در شبکه‌های اجتماعی درباره انتقال تسلیحات به مرز ایران و کردستان عراق منتشر شده است.
بر اساس این گزارش‌های غیررسمی، «مهلت» جمهوری اسلامی به مقام‌های اقلیم کردستان عراق برای خلع‌سلاح گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی «رو به پایان است» و در صورت «عدم رضایت» مقام‌های ایران از اقدامات مقام‌های اقلیم کردستان عراق ممکن است «دور جدیدی از حملات» جمهوری اسلامی علیه این گروه‌های مستقر در شمال عراق انجام شود.
@VahidHeadli

🔸مادر کیان پیرفلک روز یک‌شنبه ۱۴ خرداد اعلام کرد مأموران جمهوری اسلامی با حمله به خانه دوست‌شان، همه وسایلی را که برای درست کردن یادگاری‌های تولد این کودک کشته‌شده در اعتراضات ایذه درست کرده بودند، با خود برده‌اند.
ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: «شما از تولد بچه ۱۰ ساله هم می‌ترسید.»
@VahidHeadli

🔸خبرگزاری قوه قضاییه به گزارش‌ها در مورد اجرای حکم زهرا و هدی توحیدی که مورد انتقاد وکلای این پرونده قرار گرفته بود واکنش نشان داد و مشمول «عفو» شدن آنها را تکذیب و از نحوه اجرای حکم دفاع کرد.
خبرگزاری میزان «ارتباط» این دو خواهر «با گروهک‌های معاند و برانداز» را دلیل مشمول «عفو» نشدن آنها اعلام کرد و صدور هرگونه قرار «موقوفی تعقیب» و «لغو» آن در مورد این دو فعال سیاسی را تکذیب کرد.
@VahidHeadli

🔸فرزانه فصیحی، دونده سرعتی ایران در مسابقات بین‌المللی بورسا ترکیه توانست در دوی ۱۰۰ متر مدال طلا کسب کند.
خانم فصیحی در مرحله نهایی با ثبت زمان ۱۱.۹۱ ثانیه اول شد.
@VahidHeadli

🔸طرفداران خامنه‌ای به ظریف به خاطر انتقادش از «آرزوگرایی» در سیاست خارجی حمله کردند
@VahidHeadli

🔸تصویب یک لایحه جدید در مجلس ایالتی کالیفرنیای آمریکا برای وادارکردن غول‌های بزرگ اینترنتی به پرداخت حق فروش تبلیغات در کنار محتوای اخبار با واکنش تند گوگل و متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، روبه‌رو شده است.
این لایحه که با نام «قانون حمایت از روزنامه‌نگاری کالیفرنیا» ۱۱ خرداد به تأیید مجلس این ایالت رسید، پلت‌فرم‌های بزرگ اینترنتی را به پرداخت ماهانه «حق روزنامه‌نگاری» بابت انتشار تبلیغات در کنار مطالب خبری ملزم خواهد کرد.
گوگل و متا در واکنش اعلام کرده‌اند که در صورت نهایی شدن قانون، پخش اخبار را از پلت‌فرم‌های خود در این ایالت حذف خواهند کرد.
@VahidHeadli

🔸رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور تازه ابقاشدۀ ترکیه، کابینه جدید خود را معرفی کرد. در این دوره، به‌جز دو وزیر، تمامی وزیران او ازجمله دو وزارتخانه‌ مهم دارایی و امور خارجه تغییر کردند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135807

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.