• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸گروهی از کسبه شهر سمیرم استا …

  • کد خبر : 135591
  • 10 خرداد 1402 - 0:00
‌🔸گروهی از کسبه شهر سمیرم استا …

    ‌🔸گروهی از کسبه شهر سمیرم استان اصفهان روز سه‌شنبه ۹ خرداد در حمایت از چهار زندانی سیاسی که با اتهامات سنگینی مواجه‌اند، اعتصاب کردند. فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، یونس بهرامیان و داریوش صاعدی، چهار شهروند زندانی هستند که نگرانی‌هایی درباره صدور احکام اعدام برای آن‌ها وجود دارد. @VahidOOnLin 🔸رسانه‌های حکومتی به صورت همزمان […]

 

‌🔸گروهی از کسبه شهر سمیرم استا … 984255001685478601

 

‌🔸گروهی از کسبه شهر سمیرم استان اصفهان روز سه‌شنبه ۹ خرداد در حمایت از چهار زندانی سیاسی که با اتهامات سنگینی مواجه‌اند، اعتصاب کردند. فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، یونس بهرامیان و داریوش صاعدی، چهار شهروند زندانی هستند که نگرانی‌هایی درباره صدور احکام اعدام برای آن‌ها وجود دارد.
@VahidOOnLin

🔸رسانه‌های حکومتی به صورت همزمان با استناد به یک «منبع آگاه» منتشر کردند، ایران «اجازه دسترسی» به یک محل اعلام نشده هسته‌ای خود به نام «آباده» را به آژانس داده است.
@VahidHadlin

🔸شماری از کارگران، بازنشستگان، و کارکنان بیمارستانی روز سه‌شنبه ۹ خرداد به شرایط و مقررات شغلی و وضعیت صندوق بازنشستگی اعتراض کردند.
شماری از کارگران معادن در استان‌های کرمان و یزد از اقدام دولت برای افزایش سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور انتقاد کردند.
پیش از تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت، کارگران مشاغل سخت می‌توانستند با سابقه ۲۰ سال اشتغال متوالی، بازنشسته شوند.
@VahidHadlin

🔸پایگاه «داده‌های باز ایران» در پژوهشی تازه، شمار حوزه‌های علمیه فعال در ایران را ۵ برابر تعداد دانشگاه‌های دولتی در ایران اعلام کرد.
@VahidHadlin

🔸هشت ملی‌پوش واترپلو روز یکشنبه، ۷ خرداد، با صدور بیانیه مشترک در صفحات اینستاگرام‌شان، انصراف خود را از حضور در اردوی تیم‌ ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی اعلام کردند.
اعضای این تیم همراه با تیم فوتبال ساحلی، نخستین تیم‌های ملی بودند که در آغاز اعتراضات سراسری، در رویدادهای رسمی بین‌المللی از خواندن سرود جمهوری اسلامی خودداری کردند.
این بازیکنان که به تازگی روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاده‌اند، برگزار نشدن اردوهای مناسب، پایان همکاری با الکساندر چیریچ، سرمربی موفق تیم ملی، عدم دعوت‌ از مربی خارجی جدید، استفاده‌ نکردن از سرمایه‌های خوب داخلی برای هدایت تیم‌ ملی، همچنین اجرا نشدن وعده‌های فدراسیون را از جمله دلایل انصراف از حضور در اردوی بازی‌های آسیایی عنوان کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸وزارت اقتصاد ایران از بدهی ۵ هزار تریلیون تومانی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها خبر داد؛ رقمی که یک سوم آن مربوط به شرکت ملی نفت ایران است.
بر اساس کتاب «نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی» که توسط دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده، شرکت ملی نفت ایران با ۱۶۸۳ تریلیون (هزار میلیارد) تومان بدهی صدرنشین نهادهای بدهکار ایران است.
چنین حجمی از بدهی عظیم شرکت ملی نفت ایران در حالی است که بر اساس گزارش‌های پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس، بدهی شرکت ملی نفت در سال ۱۳۹۸ به ۶۰ میلیارد دلار رسیده بود که ۱۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۱۳۹۷ است.
خبرگزاری فارس نیز با استناد به آمارهای دولتی این رقم را برای سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ میلیارد دلار گزارش داده بود.
آمارهای صندوق بین‌المللی پول نیز نشان می‌دهد که بدهی‌های دولت ایران در سال گذشته خورشیدی ۵۶۷ تریلیون تومان رشد داشته است.
@VahidHadlin

🔸رئیس ‌جمهور اسرائیل می‌گوید در جریان سفر به جمهوری آذربایجان، با همتای خود در مورد «تهدیدها و خطرات ایران» برای منطقه و جهان، به صورت «جدی» مذاکره کرده است.
اسحاق هرتسوگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با الهام علی‌یف، رئیس‌ جمهور آذربایجان تصریح کرد که جمهوری آذربایجان و اسرائیل در این زمینه «دیدگاه‌های مشترکی» دارند.
@VahidHadlin

🔸چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات نیما مومنی مظنون به قتل «باب لی» مالک برنامه «کش‌اپ» در حالی روز سه‌شنبه ۳۰ می در سانفرانسیسکو برگزار شد که وکیل آقای مومنی از ادامه کار بر روی این پرونده انصراف داد.
با انصراف «پائولا کانی» وکیل سرشناس شهر سانفرانسیسکو از پرونده «نیما مومنی»، آقای «سام زنگنه» از وکلای فلوریدا ادامه بررسی پرونده و دفاعیات آقای مومنی را به عهده خواهد گرفت.
منابع مطلع می‌گویند نیما مومنی و پائولا کانی از هفته قبل بر سر چگونگی پیش بردن دادگاه دچار اختلاف شده بودند.
@VahidHadlin

🔸جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، گفت که رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او روز دوشنبه در تماسی تلفنی بار دیگر بر تمایل آنکارا به خرید جنگنده‌های اف-۱۶ از آمریکا تاکید کرده و بایدن نیز به نوبه خود گفته است که واشینگتن از آنکارا می‌خواهد تا از مخالفت با پیوستن سوئد به ناتو دست بردارد.
این تماس تلفنی به دنبال پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انجام شد و آقای بایدن این پیروزی را به او تبریک گفته است.
@VahidHadlin

🔸چين روز سه‌شنبه ۹ خرداد تيم جديدی از فضانوردان را با موفقيت به «تيانگونگ»، ايستگاه فضايی اين کشور در مدار زمين فرستاد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135591

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.