• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
0

‌🔸وزارت خارجه ایالات متحده هم‌ …

  • کد خبر : 135120
  • 30 اردیبهشت 1402 - 1:30
‌🔸وزارت خارجه ایالات متحده هم‌ …

    ‌🔸وزارت خارجه ایالات متحده هم‌سو با اتحادیه اروپا شامگاه جمعه ۲۹ اردیبهشت در واکنش به اعدام سه فرد متهم در پروندۀ موسوم به «خانه اصفهان» که در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بودند، این اقدام جمهوری اسلامی را به «شدیدترین نحو» محکوم کرد. در این بیانیه که از سوی یک سخنگوی وزارت […]

 

‌🔸وزارت خارجه ایالات متحده هم‌ … 467006001684533603

 

‌🔸وزارت خارجه ایالات متحده هم‌سو با اتحادیه اروپا شامگاه جمعه ۲۹ اردیبهشت در واکنش به اعدام سه فرد متهم در پروندۀ موسوم به «خانه اصفهان» که در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بودند، این اقدام جمهوری اسلامی را به «شدیدترین نحو» محکوم کرد.
در این بیانیه که از سوی یک سخنگوی وزارت خارجه منتشر شد، آمده است: «همان‌طور که گفته‌ایم، این روند نشان می‌دهد که رژیم [ایران] هیچ‌چیز از اعتراضاتی که در شهریورماه پارسال آغاز شد نیاموخته است. جای شگفتی نیست که بسیاری از جوانان در ایران خواهان تغییر یا ترک کشور به‌صورت دسته‌دسته هستند.»
@VahidHeadl
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعدام مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی را به شدت محکوم کرد و از جمهوری اسلامی خواست به اعدام معترضان در ایران پایان دهد.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری رویترز می‌گوید رهبران کشورهای «گروه هفت» در بیانیه رسمی خود که این خبرگزاری پیش‌نویس‌ آن را روز جمعه رویت کرده اعلام کرده‌اند که «به شدت نگران تشدید بی‌وقفه برنامه هسته‌ای ایران هستند.»
به گزارش رویترز، در پیش نویس بیانیه نشست سه روزه سران گروه هفت در شهر هیروشیمای ژاپن آمده است: «ما بر عزم آشکار خود تاکید می‌کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کند.»
@VahidHeadl

🔸فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا، فرانسه و بریتانیا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت با ناو جنگی ایالات متحده از تنگۀ هرمز عبور کردند؛ اقدامی که از سوی رسانه‌های آمریکایی «نمایش اقتدار» در برابر تهدیدهای جمهوری اسلامی توصیف شد.
آسوشیتدپرس ضمن اشاره به همراهی ناو بریتانیایی «اچ‌ام‌اس لنکست» با ناو آمریکایی تصریح کرده که نیروهای سپاه پاسداران، «مسلسل به‌دست و به صورت آماده‌باش در حالی که سعی می‌کردند هم‌زمان فاصلۀ خود را از هر دو ناو حفظ کنند» به ناوهای یاد شده نزدیک شدند.
بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی سپس «از کنار ناو بریتانیایی و به فاصلۀ ۹۱۵ متری از ناو آمریکایی عبور کرد‌ند»؛ موضوعی که نشان می‌دهد عبور کشتی‌ها از باریکۀ هرمز که یک‌پنجم نفت جهان با گذشتن از آن راهی بازارها می‌شود، تا چه حد می‌تواند پرتنش باشد.
@VahidHeadl

🔸وزیر امور خارجه ایران فاش کرده که آزادی دو زندانی فرانسوی بخشی از توافق‌هایی میان ایران و فرانسه بوده و نسبت به آزادی باقی زندانیان فرانسوی هم ابراز خوشبینی کرده است.
حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی فیگارو گفته است که تماس‌های پیاپی با کاترین کولونا، همتای فرانسوی خود دارد.
او جزئیات بیشتری از این توافق‌ها را فاش نکرده و نگفته است تهران در برابر آزادی این دو شهروند فرانسوی چه امتیازی گرفته است.
امیرعبداللهیان در مصاحبه‌اش گفته که برخی «سوءتفاهم‌ها» میان ایران و فرانسه رفع شده است.
او گفته: «آقای مکرون به اشتباه تصویر به خصوصی از ایران داشت. اما به سرعت فهمید اتفاقی نمی‌افتد و قدرت در ایران سقوط نمی‌کند.»
@VahidHeadl

🔸رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار می‌گوید صادرات تخم مرغ کشور به خاطر افزایش مصرف آن در میان اقشار فقیر و کم‌درآمد جامعه متوقف شده است.
این فعال اقتصادی تخم‌مرغ را ارزان‌ترین پروتئین در سبد خانوارهای ایران عنوان کرد و افزود: «در سال جاری با گرم شدن دمای هوا میزان مصرف تخم‌مرغ کاهش پیدا نکرد، این در حالی است که همواره در این بازه زمانی میزان مصرف کاهش پیدا می‌کرد.»
@VahidHeadl

🔸بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با حضور در نشست اتحادیه عرب مورد استقبال گرم رهبران جهان عرب و به‌ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قرار گرفت.
اسد مدت‌ها به خاطر جنگ داخلی و سرکوب مخالفان، از سوی کشورهای عربی طرد شده بود.
عربستان سعودی، قطر، و برخی کشورهای دیگر سال‌ها از مخالفان اسد حمایت کردند. اما ارتش سوریه با پشتیبانی ایران، روسیه، و گروه‌های شبه‌نظامی، کنترل بیشتر مناطق این کشور را دوباره به دست گرفت.
به نظر می‌رسد که کشورهای عربی از اسد می‌خواهند که تجارت مواد مخدر در سوریه را مهار کند و اجازه دهد آوارگان جنگی به مناطق خود بازگردند.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه نوشت که رئیس جمهور آمریکا در جريان گفت‌وگو با ساير رهبران گروه هفت از آموزش خلبانان اوکراينی با جنگنده­‌های آمريکايی اف-۱۶ «حمايت کرده است».
اين نخستین بار است که جو بایدن از اين طرح که می‌تواند «پيش‌­زمينه‌ای» برای ارسال جنگنده‌­های آمريکايی به اوکراين تلقی شود، حمايت می­‌کند.
@VahidHeadl

🔸هم‌زمان با تلاش‌ها برای گسترش تحريم­‌های اعضای گروه هفت عليه روسيه به دليل تهاجم نظامی به اوکراين، دولت آمريکا بيش از ۳۰۰ فرد و نهاد را به دليل حمايت از روسيه و يا کمک به این کشور برای دور زدن تحريم‌های غرب به فهرست سياه افزود.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135120

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.