• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸فشارهای داخلی و بین‌المللی ب …

  • کد خبر : 135071
  • 28 اردیبهشت 1402 - 18:00
‌🔸فشارهای داخلی و بین‌المللی ب …

    ‌🔸فشارهای داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام سه نفر از متهمان پرونده موسوم به خانه اصفهان ادامه دارد. در روز و شب چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در ایران، نگرانی‌ها از احتمال اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی عده قابل توجهی از مردم در اصفهان را راهی زندان دستگرد […]

 

‌🔸فشارهای داخلی و بین‌المللی ب … 727963001684420207

 

‌🔸فشارهای داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام سه نفر از متهمان پرونده موسوم به خانه اصفهان ادامه دارد.
در روز و شب چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در ایران، نگرانی‌ها از احتمال اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی عده قابل توجهی از مردم در اصفهان را راهی زندان دستگرد این شهر کرد. عده‌ای در تهران و جمعی در سنندج نیز فریاد اعتراض خود را بلند کردند و گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از برخورد نیروهای امنیتی در اصفهان با گروهی از معترضان به حکم اعدام در این شهر بود.
@VahidHeadline

🔸چند روز پس از تخریب چندین کافه در شهرک اکباتان تهران و واکنش منفی مردم به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، شهرداری اعلام کرد که این اقدام به دلیل «نداشتن مجوز» این واحدها رخ داده است.
@VahidHeadline

🔸ابراهیم رئیسی، در سفر به سیستان‌ و بلوچستان خطاب به «حاکمان افغانستان» گفت: «موضوع آب هیرمند و حقابه ایران را جدی بدانند.»
او در ادامه به آنها «اخطار» داد که «حق مردم سیستان‌ و بلوچستان را سریع‌تر بدهند.‏»
@VahidHeadline

🔸یک سال پس از انتشار تصاویری از گرفتن و کشتن یک خرس در منطقه قلعه سفید مرغا شهرستان ایذه،‌ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه می‌گوید سه نفر به جرم کشتن خرس، هر یک به ۶ ماه زندان محکوم شدند.
@VahidHeadline

🔸روزنامه هاآرتص با استناد به آمارهای شرکت‌های کشتی‌رانی گزارش داده است که ایران طی شش ماه گذشته ۱۷ میلیون بشکه نفت از طریق «تانکرهای ارواح» به سوریه ارسال کرده است.
ارسال پنهانی از طریق خاموش کردن سیستم ارسال سیگنال کشتی‌ها برای رد گم کردن انجام می‌شود؛ موضوعی که در رسانه‌ها به «کشتی‌های ارواح» مشهور شده است.
@VahidHeadline

🔸رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان با حضور در مرز دو کشور، یک بازارچه مرزی و همچنین خط تبادل برق میان ایران و پاکستان را افتتاح کردند.
@VahidHeadline

🔸وزیر اطلاعات اسرائیل از دیدار «موفق» با رضا پهلوی در واشینگتن خبر داد
@VahidHeadline

🔸وب‌سایت اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که دولت جو بایدن طی چند هفته گذشته به اسرائیل پیشنهاد داده برنامه‌ریزی‌ نظامی مشترکی برای مقابله با ایران انجام بدهند.
مقامات آمریکایی می‌گویند، ارائه چنین پیشنهادی از سوی دولت جو بایدن بی‌سابقه است و می‌تواند به طور قابل توجهی همکاری نظامی بین آمریکا و اسرائیل را ارتقا دهد.
اکسیوس اضافه کرده است، مقامات اسرائیلی تاکنون به این پیشنهاد با دیده تردید نگاه کرده‌اند، زیرا نگران هستند که این پیشنهاد تلاشی برای «بستن دست‌های اسرائیل» در برابر ایران باشد.
@VahidHeadline

🔸وبسایت اکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد، کاخ سفید قصد دارد با اقدامات دیپلماتیک کاری کند که عربستان سعودی و اسرائیل، ظرف شش تا هفت ماه آینده بر سر صلح با یکدیگر به توافق برسند.
این دو مقام آمریکایی گفتند، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌خواهد این توافق تا پیش از آغاز کارزارهای انتخاباتی آمریکا که تمام برنامه‌های کاری او را به خود اختصاص خواهد داد، سر بگیرد.
@VahidHeadline

🔸سینان اوغان، سیاستمدار ملی‌گرای ترکیه‌ای که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در کشورش ۵.۲ درصد آرا را کسب کرد و حمایت او از دو نامزد انتخابات در دور دوم اهمیت دارد، به یک رسانه اسرائیلی گفت هنوز تصمیم نگرفته که از رجب طیب اردوغان حمایت کند یا از کمال قلیچداراوغلو.
@VahidHeadline
کمال قلیچداراوغلو روز چهارشنبه دولت رجب طیب اردوغان را متهم کرد که به ۱۰ میلیون مهاجر «غیرقانونی» اجازه ورود به ترکیه داده است.
خبرگزاری رویترز می‌گوید این اظهارات کمال قلیچداراوغلو نشان‌دهنده چرخش ملی‌گرایانه او قبل از دور دوم رای‌گیری در ۲۸ ماه مه است.
@VahidHeadline

🔸ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا آمریکا، که انتظار می‌رود به زودی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درونی حزب جمهوریخواه بشود، قوانینی را امضا کرده که کودکان را از دریافت رسیدگی پزشکی مربوط به افراد ترنسجندر منع می‌کند.
@VahidHeadline

🔸سفر از بریتانیا به استرالیا با هواپیما به طور معمول ۲۲ ساعت یا حدود یک شبانه‌روز طول می‌کشد و بیشتر اوقات بین راه در کشور دیگری هم توقف دارد.
برمبنای پژوهش‌ جدید سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا این پرواز در آینده نزدیک ممکن است فقط دو ساعت طول بکشد.
چطور چنین چیزی امکان دارد؟ جوابش پرواز فضایی است.
این نوع پرواز “زیر‌مداری” نام دارد و گمان بر این است که انسان‌ها بتوانند در ده سال آینده از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.
@VahidHeadline

🔸مونتانا به عنوان اولین ایالت آمریکا قرار است دسترسی به شبکه اجتماعی تیک‌تاک را برای «همه ساکنانش» فیلتر کند.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135071

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.