• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل از مجام …

  • کد خبر : 135053
  • 28 اردیبهشت 1402 - 2:30
‌🔸سازمان عفو بین‌الملل از مجام …

    ‌🔸سازمان عفو بین‌الملل از مجامع جهانی خواست تا «قبل از آن‌که خیلی دیر شود» برای توقف اجرای حکم اعدام قریب‌الوقوع مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در اصفهان اقدام «قاطع و فوری»‌ انجام دهند. @VahidHadlin 🔸در حالی که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران برای دومین ماه متوالی از انتشار آمارهای مربوط […]

 

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل از مجام … 497854001684364402

 

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل از مجامع جهانی خواست تا «قبل از آن‌که خیلی دیر شود» برای توقف اجرای حکم اعدام قریب‌الوقوع مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در اصفهان اقدام «قاطع و فوری»‌ انجام دهند.
@VahidHadlin

🔸در حالی که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران برای دومین ماه متوالی از انتشار آمارهای مربوط به تورم خودداری می‌کنند، یک منبع آگاه در بانک مرکزی می‌گوید افزایش قیمت کالاها و خدمات در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال نزدیک به ۷۰ درصد است.
سایت «اکو ایران» روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت از قول این منبع بانک مرکزی خبر داد که نرخ تورم فروردین‌ماه «۶۸.۷ درصد است؛ نرخی که تنها یک قدم تا تورم ۷۰ درصدی فاصله دارد و بیشترین نرخ تورم در ۳۰ سال اخیر است».
@VahidHadlin

🔸زیداله خدایاری، دادستان رودهن از بازداشت ۲۳ دختر و پسر در یک مهمانی در رودهن و پلمب ویلای مذکور خبر داد و گفت: « این ۲۳ نفر در یک ویلایی اقدام به برگزاری پارتی شبانه کرده و از استخر آن به صورت مشترک استفاده می‌کردند»
@VahidHadlin

🔸یک عضو کمیته پیگیری هنرمندان بازداشت‌شده، از تبرئه حسین محمدی، معترض زندانی، از اتهامات سنگینی که منجر به صدور حکم اعدام برای او شده بود، خبر داد.
وب‌سایت دیده‌بان ایران، به نقل از مهدی کوهیان گزارش داد که دادگاه پس از لغو حکم اعدام حسین محمدی، ۲۶ ساله، برای این بازیگر تئاتر حکم ۱۰ سال حبس صادر کرده است.
@VahidHadlin

🔸در حالی که قرار است پارلمان فرانسه موضوع اعطای وام از سوی روسیه به حزب راست افراطی فرانسه به رهبری مارین لوپن را بررسی کند، نام ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای آماده پرداخت پول به این حزب مطرح شده است.
رسانه‌های فرانسوی به نقل از ژان لوک شافوزر، نماینده پیشین حزب راست افراطی فرانسه به نام «تجمع ملی»، نوشتند که این حزب «فقط در طرف چینی، ایران و روسیه» می‌توانست وام مورد نظر خود را دریافت کند.
@VahidHadlin

🔸ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، در یک ارتباط ویدئویی، ناظر امضای قراردادی برای تامین مالی و ساخت خط آهنی در ایران بودند که قرار است بخشی از کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب باشد.
راه آهن رشت-آستارا بخش مهمی از این مسیر قلمداد می‌شود. این مسیر، برای اتصال هند، ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، و سایر کشورها از طریق راه آهن و دریا در نظر گرفته شده است.
به گزارش رویترز، روسیه می‌گوید این مسیر می‌تواند با کانال سوئز به عنوان یک مسیر تجاری بزرگ جهانی، رقابت کند.
پوتین گفت: «شریان حمل و نقل منحصر به فرد شمال-جنوب، که راه آهن رشت-آستارا بخشی از آن خواهد شد، کمک می‌کند که جریان ترافیک جهانی تنوع قابل توجهی پیدا کند.»
@VahidHadlin

🔸فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، می‌گوید بشار اسد روز جمعه در نشست سران اتحادیه عرب در عربستان سعودی شرکت می‌کند. این نخستین حضور اسد در این نشست در بیش از یک دهه جنگ داخلی و انزوای منطقه‌ای سوریه است.
@VahidHadlin

🔸با وجود گذشت دو روز از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، کاهش واحد پول ملی این کشور، لیر، و شاخص بازار بورس استانبول در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ادامه یافت.
گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که ارزش برابری هر دلار آمریکا به حدود ۲۰ لیر ترکیه رسید.
ارزش سهام نیز به شدت سقوط کرده و بازار بورس استانبول بیش از چهار در صد از ارزش خود را از دست داده است.
ارزش سهام بزرگترین بانک‌های ترکیه نیز بیش از ۹ درصد سقوط کرده است.
@VahidHadlin

🔸به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه عنوان کرده که یک موشک مافوق صوت «کینژال» این کشور، سامانه دفاع هوایی موشکی «پاتریوت» را هنگام حمله هوایی به کی‌یف منهدم کرده است.
سخنگوی نیروی هوایی اوکراین آن را تکذیب کرد و «تبلیغات توخالی» نامید.
@VahidHadlin

🔸میلیاردر هندی الاصل «سریچند هندوجا»، و بزرگ ثروتمندترین خانواده بریتانیا، در ۸۷ سالگی درگذشت. مرگ او را دخترانش روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند.
به نوشته رویترز، تخمین زده می‌شود که دارایی خالص آنها ۲۸.۵ میلیارد پوند (معادل ۳۶ میلیارد دلار) بوده است که شامل املاکی به ارزش میلیون‌ها پوند در مرکز لندن می‌شود.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=135053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.