• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل 27546امروز 0
1

‌🔸در میان اسناد افشا شده پنتاگ …

  • کد خبر : 133413
  • 23 فروردین 1402 - 18:00
‌🔸در میان اسناد افشا شده پنتاگ …

    ‌🔸در میان اسناد افشا شده پنتاگون چند سند درباره ایران نیز وجود دارند که این اسناد درباره جاسوسی آمریکا از مراکز نظامی و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و کسب اطلاعات درباره پرتاب یک ماهواره ایرانی است. یک سند افشا شده دیگر از پنتاگون درباره یکی از سفرهای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، […]

 

‌🔸در میان اسناد افشا شده پنتاگ … 277025001681309802

 

‌🔸در میان اسناد افشا شده پنتاگون چند سند درباره ایران نیز وجود دارند که این اسناد درباره جاسوسی آمریکا از مراکز نظامی و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و کسب اطلاعات درباره پرتاب یک ماهواره ایرانی است.

یک سند افشا شده دیگر از پنتاگون درباره یکی از سفرهای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، به ایران است. در این سند به صحبت‌های دو مقام ایرانی اشاره شده که درباره پوشش یا عدم پوشش رسانه‌ای این سفر در حال رایزنی با یکدیگر هستند.

طبق این اسناد، این دو مقام ایرانی در این مورد بحث کرده‌اند که اگر سفر گروسی به ایران پوشش رسانه‌ای داده شود، گستره این پوشش باید به چه صورت بوده و بر چه زوایایی تمرکز یابد تا بتوان از این سفر به نفع جمهوری اسلامی بهره‌برداری کرد.

بخش دیگری از اسناد افشا شده مربوط به جاسوسی آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران است، که این امر نشان می‌دهد آمریکا برای کسب اطلاع از برنامه هسته‌ای ایران، علاوه بر جاسوسی از جمهوری اسلامی، یک سازمان بین‌المللی دیگر را نیز هدف قرار داده است.
@VahidOOnLine

🔸لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نخستین واکنش به مسئله درز اسناد طبقه‌بندی و محرمانه در اینترنت گفت، این مسئله‌ای بسیار جدی است و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ده‌ها سند دولت آمریکا که مهر «فوق محرمانه» دارند از اوایل مارس گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
اسناد یاد شده که بیش از ۵۰ مورد مدرک اطلاعاتی با عناوین «محرمانه» و «فوق محرمانه» هستند، شامل موضوعات متفاوتی از آسیب‌پذیر بودن سیستم نظامی اوکراین تا مسائل مربوط به متحدان آمریکا مانند کره‌جنوبی، اسرائیل و ترکیه می‌شوند.
@VahidHeadline

🔸در یک سند فوق محرمانه اطلاعاتی آمریکا، پنتاگون هشدار داده شده است که شمار نظامیان و تسلیحات اوکراینی برای بازپس‌گیری اراضی اشغال شده‌اش احتمالا بسیار کمتر از آن چیزی است که برنامه‌ریزی شده است.
بر اساس این سند که روزنامه آمریکایی واشینگتن‌پست منتشر کرده، برآوردهای اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که اوکراین با کمبودهای زیادی مواجه است و احتمالا در ضدحملات در فصل بهار تنها موفقیت‌های اندکی خواهد داشت.
@VahidHeadline

🔸بر اساس اسناد محرمانه افشا شده از وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، مصر قصد ارسال موشک به روسیه را داشته و اسرائیل در حال بررسی افزایش کمک‌های نظامی خود به اوکراین است.
روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه ۲۱ فروردین گزارش داد بر اساس یکی از اسناد محرمانه افشا شده از وزارت دفاع آمریکا، رئیس جمهور مصر به ارتش خود دستور داده تا ۴۰هزار موشک برای ارسال مخفیانه به روسیه تولید کند.
همزمان نیویورک تایمز نیز در گزارشی عنوان کرد که اسرائیل سعی دارد از «طریق کشورهای ثالث» به اوکراین سلاح ارسال کند.
@VahidHeadline

🔸روزنامه گاردین روز سه‌شنبه نوشت که اسناد لو رفته پنتاگون درباره جنگ اوکراین احتمالا اولین بار در میانه ژانویه سال جاری در یکی از سِروِرهای «دیسکورد»، پلتفرم پیام‌رسان محبوب کاربران بازی‌های ویدئویی، منتشر شده است.
این گزارش، با استناد به نظر تحلیل‌گران اطلاعاتی منابعِ باز نوشت که درز اطلاعات محرمانه پنتاگون در یک پلتفرم پیام‌رسان بازی‌های ویدئویی قدری عجیب به نظر می‌رسد، اما این اولین بار نیست که اختلاف میان گِیمرها باعث نشت اطلاعات محرمانه و ایجاد دردسر برای نهادهای امنیتی و خود پلتفرم‌ها می‌شود.
@VahidHeadline

🔸اسناد لو رفته حاکی از حضور نیروهای ویژه غربی در اوکراین است
بیش از یک سال است که مساله حضور نیروهای ویژه غربی در اوکراین موضوع گمانه زنی‌های بی‌سروصدا بوده است؛ موضوعی که حالا برای اولین بار تایید می‌شود.
وزارت دفاع آمریکا هنوز مشغول کلنجار با پیامدهای یکی از بزرگترین موارد درز اسناد طبقه‌بندی شده در سال‌های اخیر است. اسناد تازه بیشتر به جنگ در اوکراین مربوط می‌شود.
این اسناد، که بعضی از آنها مهر «فوق محرمانه» دارد، تصویری دقیق از جنگ از جمله جزئیات بسیار حساس آماده‌سازی اوکراین برای یک ضدحمله در فصل بهار علیه نیروهای روسی ترسیم می‌کند.
در این میان به‌خصوص یک سند هست که توجه زیادی جلب کرده.
این سند حاکیست که بریتانیا از کشورهایی است که نیروهای ویژه آن در اوکراین حضور دارند. بر اساس این سند، که تاریخ ثبت آن ۲۳ مارس است، بریتانیا با ۵۰ نیرو دارای بزرگترین واحد از این نوع در اوکراین است و پس از آن لتونی (با ۱۷ نفر)، فرانسه (با ۱۵ نفر)، ایالات متحده (با ۱۴ نفر) و هلند (با یک نفر) قرار دارند.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=133413

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.