• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 27538امروز 0
0

یک مقام ایرانی که به شرط ناشنا …

  • کد خبر : 132856
  • 17 فروردین 1402 - 16:00
یک مقام ایرانی که به شرط ناشنا …

یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور مصاحبه کرده گفته است که جمهوری اسلامی حاضر به پذیرفتن هیچ‌گونه توافق «موقت» هسته‌ای نیست. با وجود آنکه دولت بایدن پیشتر اعلام کرده بود که برجام در دستور کار آمریکا نیست اما سایت آمریکایی اکسیوس روز دوشنبه خبر داد که دولت بایدن طرحی را با […]

یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور مصاحبه کرده گفته است که جمهوری اسلامی حاضر به پذیرفتن هیچ‌گونه توافق «موقت» هسته‌ای نیست.
با وجود آنکه دولت بایدن پیشتر اعلام کرده بود که برجام در دستور کار آمریکا نیست اما سایت آمریکایی اکسیوس روز دوشنبه خبر داد که دولت بایدن طرحی را با متحدین اروپایی و اسرائیلی خود در میان گذاشته که به ایران توصیه کرده از بخشی از برنامه هسته‌ای خود صرفنظر کرده تا واشینگتن در ازای آن، بخشی از تحریم‌های آمریکایی علیه ایران را تعلیق کند.
@VahidHeadline

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس نوشته است که اظهارات ژنرال مارک میلی، رئیس نیروهای مسلح آمریکا، در نشست کمیته دفاعی مجلس نمایندگان واشینگتن، مقامات اسرائیل را در خصوص موضع دولت جو بایدن در قبال برنامه هسته‌ای ایران «نگران» کرد و آنها خواهان «توضیح» در این زمینه شدند.

این وب‌سایت روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین، به نقل از «چهار مقام اسرائیلی» نوشت که مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور نگران شدند که سخنان مارک میلی نشان آن باشد که ممکن است آمریکا با تغییر سیاست، یک «ایران هسته‌ای» را تا زمانی که از بمب اتمی استفاده نکند، قابل تحمل بداند.

این «منابع اسرائیلی» که نام آن‌ها برده نشد، گفته‌اند که اسرائیل از دولت جو بایدن پرسیده که آیا آمریکا به ایران امکان می‌دهد سلاح هسته‌ای تولید کند اما آن را در کلاهک موشک یا سایر سامانه‌های پرتابی آماده نکند.

ژنرال میلی در نشست کمیته دفاعی مجلس نمایندگان گفته بود که آمریکا به عدم استفاده ایران از سلاح هسته‌ای «میدانی» و آماده شلیک متعهد است.

اما او چند روز بعد در نشست دیگری در کنگره، کلمه «میدانی» را به کار نبرد و تکرار کرد که اگر ایران به غنی‌سازی ۹۰ درصدی نیز دست بزند، تا احتمال ساخت بمب اتمی چند ماه فاصله دارد. اظهارات او چند روز بعد از آخرین سفرش به اسرائیل بیان شد.

سخنگوی ستاد مشترک آمریکا گفته بود که ژنرال میلی صرفا” از اصطلاحات نظامی استفاده کرده است. اما به نوشته اکسیوس، سخنان دوم ژنرال میلی، توضیح در پاسخ به درخواست اسرائیل بوده است.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=132856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.