• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸هم‌زمان با نشست شورای اروپا، …

  • کد خبر : 131972
  • 03 فروردین 1402 - 17:30
‌🔸هم‌زمان با نشست شورای اروپا، …

    ‌🔸هم‌زمان با نشست شورای اروپا، روز پنج‌شنبه در بروکسل تجمعی گسترده با حضور مخالفان جمهوری اسلامی بر پا شد. حاضران در این تجمع از جمله خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران و تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند. نشست دو روزه شورای اروپا با حضور سران اتحادیه اروپا، سوم فروردین در […]

 

‌🔸هم‌زمان با نشست شورای اروپا، … 048191001679580005

 

‌🔸هم‌زمان با نشست شورای اروپا، روز پنج‌شنبه در بروکسل تجمعی گسترده با حضور مخالفان جمهوری اسلامی بر پا شد. حاضران در این تجمع از جمله خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران و تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.
نشست دو روزه شورای اروپا با حضور سران اتحادیه اروپا، سوم فروردین در بروکسل آغاز شد. قرار است در این نشست مانند نشست‌های اخیر، جنگ اوکراین در راس دستور کار قرار گیرد و همچنین سران اتحادیه اروپا به مباحث اقتصادی و انرژی بپردازند.
امکان طرح مسایل مرتبط با ایران نیز وجود دارد و ایرانیان به همین دلیل در بروکسل تجمع کردند.
@VahidOOnLi

🔸الکساندر شالِن‌بِرگ، وزیر خارجه اتریش، روز پنج‌شنبه سوم فروردین توئیت کرد که در «تماس تلفنی صریح و شفاف» با حسین امیرعبداللهیان، به او گفت اتریش «انتظار دارد که ایران سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز را پایان دهد، به حقوق زنان احترام کامل بگذارد، زندانیان را آزاد کند و با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی کاملا همکاری کند».
اما رسانه‌های ایران با ارائه روایت سانسورشده از محتوای گفت‌وگو نوشتند حسین امیرعبداللهیان «از میزبانی وین در مذاکرات رفع تحریم‌ها تقدیر کرد» و وزیر خارجه اتریش نیز با بیان «تأسف» از شرایط ایجادشده در روابط ایران و اروپا گفته «امیدوار است با رفع این موانع، پویایی و تحرک مثبت در روابط ایران و اروپا ایجاد شود».
@VahidHeadli

🔸یک قاضی فدرال در نیویورک رای داد که پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان بمبگذاری سال ۱۹۸۳ در مقر نظامیان آمریکایی در لبنان، باید از محل دارایی مسدود شده ایران در لوکزامبورگ صورت گیرد.
جمهوری اسلامی ایران به پرداخت دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار غرامت به بازماندگان بمبگذاری بیروت محکوم شده است و این بازماندگان توانسته‌اند یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دارایی مسدود شده ایران در لوکزامبورگ را شناسایی و معرفی کنند.
@VahidHeadli

🔸رحمان رضایی، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال ایران، به دلیل نشر پیامی اعتراضی علیه جمهوری اسلامی، از تیم ملی کنار گذاشته شده است.
رضایی شانزدهم مهر در یک استوری اینستاگرام نوشت: «۴۳ سال خوردین و بردین و قتل و جنایت و دزدی و وطن‌فروشی و زورگویی و دروغ و فساد و فحشا و … کردین. دیگه بسه و باید در دادگاه ملت محاکمه بشوید».
@VahidHeadli

🔸 فرماندار سیاهکل، گفته است که «شامگاه سه‌شنبه ۱۰ نفر از میهمانان در یک مجلس عروسی با استنشاق گاز دچار سرفه و بدحالی شده و راهی بیمارستان شدند.»
به گفته امین بابایی تمامی افراد مسموم‌شده زن هستند و همگی آنها به بخش اورژانس بیمارستان غدیر سیاهکل انتقال یافتند و اکنون هشت نفر از آنها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
فرماندار سیاهکل باوجود اعلام این خبر در ادامه سخنانش اصل خبر انتشار گاز را زیر سؤال برده و گفت: «علت دقیق حادثه و صحت انتشار گاز در مجلس عروسی از سوی مقامات انتظامی و امنیتی در دست بررسی است.»
@VahidHeadli

🔸چند هفته پس از آزادی شماری از فعالان سیاسی و مدنی زندانی در پی صدور بخشنامه «عفو»، برخی از این کنشگران دوباره بازداشت و بعضی دیگر نیز پس از پایان مرخصی‌ کوتاه‌مدت به زندان بازگشتند.
در تازه‌ترین مورد زرتشت راغب، کنشگر مدنی در یک فایل صوتی اعلام کرد که روز ۱۶ اسفند و در پی شرکت در تجمع معلمان در اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان در مقابل مجلس شورای اسلامی، با ضرب و شتم بازداشت شد و در حال حاضر در زندان تهران بزرگ به‌سر می‌برد.
@VahidHeadli

🔸خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، اس‌پی‌ای، گزارش داد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، بامداد پنج‌شنبه سوم فروردین در گفت‌وگویی تلفنی توافق کردند که به زودی دیداری با یکدیگر داشته باشند.
این گزارش می‌گوید که وزرای خارجه دو کشور فرا رسیدن ماه رمضان را به هم تبریک گفته و بر فراهم آوردن شرایط برای بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان سعودی در ریاض و تهران تاکید کرده‌اند.
@VahidHeadli

🔸ارتش چین می‌گوید یک کشتی جنگی ایالات متحده را که «به‌طور غیرقانونی» وارد آب‌های دریای چین جنوبی شده بود، ردیابی کرده و به آن اخطار داده است.
در واکنش به این خبر، نیروی دریایی آمریکا ادعاهای چین را رد و اعلام کرد که این کشتی مشغول یک عملیات معمولی بوده و منطقه را به میل خود ترک کرده است.
@VahidHeadli

🔸آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه از کنگره این کشور خواست تا با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار برای عضویت دوباره در سازمان یونسکو موافقت کند و گفت که غیبت آمریکا باعث شده تا چین اجازه یابد قوانینی را در رابطه با هوش مصنوعی تدوین کند.
ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ پس از آن که فلسطین به عضویت کامل یونسکو درآمد، پرداخت حق عضویت خود را به حالت تعلیق درآورد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131972

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.