• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

جلسه شورایعالی کار برای تعیین …

  • کد خبر : 131721
  • 29 اسفند 1401 - 17:30
جلسه شورایعالی کار برای تعیین  …

    جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز یکشنبه تا ۱.۳۰ بامداد روز دوشنبه ۲۹ اسفند تداوم داشت، سرانجام به نتیجه رسید و در حالی که مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه بهمن ماه را بیش از ۵۳ درصد اعلام کرده، پایه حقوق ماهانه‌ کارگران ایران در […]

 

جلسه شورایعالی کار برای تعیین  … 003028001679320804

 

جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز یکشنبه تا ۱.۳۰ بامداد روز دوشنبه ۲۹ اسفند تداوم داشت، سرانجام به نتیجه رسید و در حالی که مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه بهمن ماه را بیش از ۵۳ درصد اعلام کرده، پایه حقوق ماهانه‌ کارگران ایران در سال جدید فقط ۲۷ درصد افزایش یافت و به ۵ میلیون و ۳۰۸هزار تومان رسید.

رقم اعلام‌شده برای افزایش دستمزد کارگران بسیار پایین‌تر از رقم اعلام‌شده برای خط فقر در ایران است، زیرا بر اساس گزارش‌ها خط فقر در کشور به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسیده است.
پیشتر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با انتشار گزارش سالانهٔ «پایش فقر» از رشد ۷۱ درصدی خطر فقر در نیمه سال ۱۴۰۱ خبر داده و اعلام کرده بود طی یک دهه گذشته شمار فقرای کشور بیش از دو برابر شده و بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند.

همزمان گزارش‌ها حاکی است که با وجود نزدیک شدن به پایان سال، حقوق اسفند ماه معلمان، هنوز پرداخت نشده است.
بعضی از مسوولان دلیل تاخیر در واریز حقوق‌ها را کسری نقدینگی خزانه در تامین معوقات رتبه‌بندی عنوان کرده‌اند.
قرار بود حقوق اسفند ماه معلمین و کارکنان آموزش و پرورش براساس احکام جدید رتبه‌بندی و معوقات آن از اول سال جاری پرداخت شود، اما با افزایش شکایات معلمان علی نیکزاد، نایب رییس مجلس، اعلام کرد که حقوق آنان تا ساعاتی دیگر پرداخت خواهد شد.

یکی از معلمان گفت: «ما الان در ساعات پایانی سال هستیم و هنوز حقوق معلمین واریز نشده است! به بهانه صدور احکام رتبه‌بندی جلوی واریز حقوق‌ها را گرفتند.»
@VahidOOnLine, @VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131721

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.