• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌صدای آمریکا: شش نفر از مخالفا …

  • کد خبر : 130926
  • 19 اسفند 1401 - 20:30
‌صدای آمریکا: شش نفر از مخالفا …

    ‌صدای آمریکا: شش نفر از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی در خارج از کشور روز جمعه منشوری با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی (مهسا)» منتشر کردند. حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علینژاد و عبدالله مهتدی اعلام کرده‌اند که اولین امضاکنندگان این منشور هستند. در ابتدای منشور، به […]

 

‌صدای آمریکا: شش نفر از مخالفا … 457627001678467602

 

‌صدای آمریکا: شش نفر از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی در خارج از کشور روز جمعه منشوری با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی (مهسا)» منتشر کردند.

حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علینژاد و عبدالله مهتدی اعلام کرده‌اند که اولین امضاکنندگان این منشور هستند.

در ابتدای منشور، به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی و آغاز «انقلاب زن، زندگی و آزادی» با هدف گسستن «زنجیر ستم، تبعیض و استبداد» اشاره شده و «گذار از جمهوری اسلامی» از طریق «همبستگی، سازماندهی و مبارزه مستمر» به عنوان راه رسیدن به «ایرانی آزاد و دموکراتیک» عنوان شده است.

به باور این شش نفر، «انزوای جهانی جمهوری اسلامی از اولین گامهای لازم برای ایجاد تغییر است» و در این چارچوب باید پنج خواسته اصلی دنبال شود.

طبق منشور، ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی به منظور لغو احکام اعدام و آزادی «بی‌قید و شرط و فوری» تمامی زندانیان سیاسی، رایزنی با دولتهای دموکراتیک برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی، رایزنی با دولتهای دموکراتیک برای اخراج وابستگان جمهوری اسلامی در این کشورها، رایزنی با دولتهای دموکراتیک برای حمایت از این منشور و سازماندهی پس از آن، و نهایتا ایجاد راههایی برای یاریرسانی به مردم ایران، پنج مطالبه ذکرشده در منشور است.

تشکیل «شورای انتقال قدرت» با حضور کنشگران داخل ایران

درخواست برای انحلال سپاه
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130926

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.