• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 27538امروز 0
1

مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شه …

  • کد خبر : 128756
  • 25 بهمن 1401 - 17:30
مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شه …

  مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شهر اراک، روز دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، در ویدئویی خبر داد که دادگاه انقلاب او را به ۱۱ سال حبس و ۱۲۴ ساعت «شستن قبور» محکوم کرده است. دادگستری اراک پیشتر اعلام کرده است که او به اتهام «پرتاب سنگ به سردر گلزار شهدا» بازداشت شده است. روز دهم آذرماه […]

مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شه … 335453001676383203

 

مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شهر اراک، روز دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، در ویدئویی خبر داد که دادگاه انقلاب او را به ۱۱ سال حبس و ۱۲۴ ساعت «شستن قبور» محکوم کرده است.
دادگستری اراک پیشتر اعلام کرده است که او به اتهام «پرتاب سنگ به سردر گلزار شهدا» بازداشت شده است.

روز دهم آذرماه گذشته، ویدئویی از خانم یعقوبی،‌ مربی بدنسازی و ۳۳ ساله، منتشر شد که آزادی او را از زندان به قید وثیقه نشان می‌داد، اما آن چه در ویدئو بیش از همه نظر همگان را جلب کرد ضعف او و چشمان کبودش بود که نشان از شکنجه او در زندان داشت.

مینا یعقوبی خود در ویدئویش به این امر اشاره می‌کند: «مدت‌ها روزی ۱۲ ساعت تحت بازجویی و شکنجه شدید بودم، حالا به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۱۲۴ ساعت قبرشویی، ۸۵ ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم شده‌ام.»

در پی جنجالی که ویدئوی آزادی خانم یعقوبی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد، خبرگزاری قوه قضاییه در همان زمان در اطلاعیه‌ای مدعی شد که «متهم به علت برخی مشکلات روحی و روانی قبلی طی مدت بازداشت، دو نوبت اقدام به خودکشی کرد که در یک نوبت خود را از طبقه دوم بخش نسوان ندامتگاه به پایین پرتاب می‌کند، اما با هوشیاری مراقبین دچار صدمات جزئی از قبیل کبودی صورت شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است».

خانم یعقوبی روایت خبرگزاری حکومتی قوه قضاییه را رد کرد.

@VahidHeadline

📡 @

 

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128756

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.